Strik og hæklerier til børn

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Strik og hæklerier til børn

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 10:01

Her kan vi dele/anbefale/anmelde opskrifter og garn, fremvise resultater og hjælpe og inspirere hinanden med strik og hæklerier til børn. :)

Billeder og snak om stof og syning er også meget velkomment - og andre kreative projekter til børn!
Senest rettet af Danseprinsesse 6. mar 2016, 10:54, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Re: Strik og hæklerier til børn

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 20:30

Jeg har købt Babystrik på pinde 3, der er nogle virkelig fine modeller i den.

Er startet med babytæppet, som jeg er helt forelsket i. Jeg brugte en ret stor del af aftenen i går på at strikke forkert, trevle op og strikke baglæns, men nu er jeg kommet godt i gang med det. Egentlig synes jeg, at opskriften er virkelig godt skrevet og forklaret - jeg havde troet, jeg skulle have lidt starthjælp til bladmønstret, men det er faktisk lige til at gå til (hvis man altså læser opskriften ordentligt :genert: ).

Stadig lang vej igen... :)

bellatæppe.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 21:00

Danseprinsesse skrev:Jeg har købt Babystrik på pinde 3, der er nogle virkelig fine modeller i den.

Er startet med babytæppet, som jeg er helt forelsket i. Jeg brugte en ret stor del af aftenen i går på at strikke forkert, trevle op og strikke baglæns, men nu er jeg kommet godt i gang med det. Egentlig synes jeg, at opskriften er virkelig godt skrevet og forklaret - jeg havde troet, jeg skulle have lidt starthjælp til bladmønstret, men det er faktisk lige til at gå til (hvis man altså læser opskriften ordentligt :genert: ).

Stadig lang vej igen... :)

bellatæppe.JPG

Nøj, det er fint! :dåne:

Det må jeg simpelthen lave til veninde. Hvor er opskriften fra og hvilken garntype bruges der?
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 21:46

Ok, ved nærmere gennemlæsning - glem mine spørgsmål og husk kun, at jeg synes, det er fint. Jeg var tilsyneladende for forblændet af billedet til at læse dit indlæg :-D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 21:50

Krølle skrev:Ok, ved nærmere gennemlæsning - glem mine spørgsmål og husk kun, at jeg synes, det er fint. Jeg var tilsyneladende for forblændet af billedet til at læse dit indlæg :-D

Jeg strikker det i 1/2 bomuld+1/2 merino fra Drops, det er lige lidt tykkere end det i bogen, så jeg bruger pind 4 i stedet for pind 3. :)
Der er også en helt fantastisk djævlehue i bogen!
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 22:00

Jeg skal så meget have fingre i den! Planlægger at have hel lille samling klar til den kommende lille melder sin ankomst - baby-strikke-monster-by-proxy-much?! :lol:
1
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. mar 2016, 10:04

Jeg har haft tænkt på at oprette en lignende tråd de seneste dage. Det er bare syning jeg har gang i, og kunne godt tænke mig at se hvad andre havde af syprojekter. Kan vi lave tråden om til også at omhandle syning? Ellers kan jeg også sagtens oprette en ny tråd, men jeg tænker det er smartest at have alle kreationerne til børn samlet :)
3
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 6. mar 2016, 10:51

PinkPowerPrincess skrev:Jeg har haft tænkt på at oprette en lignende tråd de seneste dage. Det er bare syning jeg har gang i, og kunne godt tænke mig at se hvad andre havde af syprojekter. Kan vi lave tråden om til også at omhandle syning? Ellers kan jeg også sagtens oprette en ny tråd, men jeg tænker det er smartest at have alle kreationerne til børn samlet :)

Selvfølgelig, god idé. :kys:

Jeg kan nok ikke ændre titlen (?), men jeg tilføjer det i startindlægget.
1
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 6. mar 2016, 11:48

Må man joine selv om man kun strikker til andres børn og gode formål?
1
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. mar 2016, 17:10

Her er min syprojekt lige nu. Baby bluse og bukser. Som i kan se mangler der stadig lidt. Det er første bluse jeg syer og tredje par bukser, og udover et babydynebetræk er det det eneste jeg har syet. Jeg har intet mønster, så tegner bare i frihånd.. Det er her inden for den seneste måned jeg har sat mig for at lære at sy, så hvis i har nogle ideer til hvad jeg kan give mig i kast med som det næste, som er nemt at gå til, så modtager jeg glædligt forslag. Og hvis i har ideer til lækkert stof som vil være så fint til både en dreng og en pige, så må i også gerne flashe :) :blush2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 6. mar 2016, 19:21

Alphilia skrev:Må man joine selv om man kun strikker til andres børn og gode formål?

Meget gerne!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 6. mar 2016, 19:28

PinkPowerPrincess skrev:Her er min syprojekt lige nu. Baby bluse og bukser. Som i kan se mangler der stadig lidt. Det er første bluse jeg syer og tredje par bukser, og udover et babydynebetræk er det det eneste jeg har syet. Jeg har intet mønster, så tegner bare i frihånd.. Det er her inden for den seneste måned jeg har sat mig for at lære at sy, så hvis i har nogle ideer til hvad jeg kan give mig i kast med som det næste, som er nemt at gå til, så modtager jeg glædligt forslag. Og hvis i har ideer til lækkert stof som vil være så fint til både en dreng og en pige, så må i også gerne flashe :) :blush2:

I starten syede jeg savlesmækker, tøjslanger, bomuldskjoler og bodyer, det var sådan rimelig let at gå til.

En sengerand kunne også være en idé, det er lidt stort at arbejde med, men ret nemt. Det er en af de ting, jeg har tænkt mig at sy selv.
1
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 7. mar 2016, 08:04

Jamen her er så billeder af lidt strik. Jeg strikker primært i uld eller uld/silke. Jeg har åbenbart gjort det meget i veste :D
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 7. mar 2016, 18:56

Kan I hjælpe mig med at afgøre noget?

Det babytæppe jeg strikker lige nu er 1/2 merino og 1/2 bomuld. Nu er jeg faldet over opskriften på et andet tæppe, som jeg også MÅ strikke - vil egentlig også gerne have to babysvøb.
Men jeg er rigtig meget i tvivl, om jeg skal strikke det nye tæppe i bomuld eller ren merino eller noget helt andet. Kan ikke helt finde ud af, om det vil være rart med noget kun i bomuld, eller om et rent uldtæppe vil være mest anvendeligt. Hvad ville I vælge?

Det er dette tæppe:

9041515-17_1.jpg
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 7. mar 2016, 19:03

Forresten så er tæppet fra et strikkehæfte fra Sandnes Garn - der er så mange skønne opskrifter i det hæfte, jeg vil lave det hele. :love:

9041515-7.jpg
9041515-4_2.jpg
9041515-4_1.jpg
9041515-1_2.jpg
1

Tilbage til "Børn"