Hvornår havde du sidst lus?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
getitright
Kort karma: 17
Likede indlæg: 181

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf getitright » 5. mar 2016, 11:24

Det må være en tre år siden. Lus er åbenbart meget glade for min hovedbund, for jeg havde dem virkelig mange gange som barn og teenager, og det er lige før, jeg bare skal tænke tanken, så har de taget bolig i mit hår og lagt æg :mellow:
Der var en gang, hvor jeg var til frisøren, hvor jeg ikke kunne blive klippet, fordi jeg havde lus :whine: Jeg var SÅ ked af det, kan jeg huske. Tror jeg var flov over, at jeg endnu en gang havde fået dem, og derfor ikke turde sige det til mine forældre.

Min mor brugte virkelig mange penge på alskens luseshampoo'er, og jeg husker også noget med et specielt mundstykke til lus, som hun satte på støvsugeren :lol: Til sidst kom vi frem til, at den eneste måde at komme af med lortet på, var at kæmme og kæmme og kæmme. I det mindste er mit hår meget glat, så det er ikke så besværligt.

Og nu klør mit hår, argh :trist:
0
I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 11:28

Apropos historier om klamme mennesker på apoteker, så blev jeg ekspederet af en kvinde med et gigantisk herpessår på læben sidst jeg skulle hente prævention. Hun rørte guddødemer ved det under ekspeditionen og jeg holdt virkelig øje med hvilke af mine ting hun havde i hænderne. Jeg aner ikke hvor længe en herpesvirus kan overleve eller om den kan overføres til ting og derefter til et andet menneske, men det gjorde mig så paranoid at hun havde rørt ved æsken til min NUVAring (som skal indføres i skeden, for nu at forklare problematikken) at jeg vaskede hele baduljen med sæbe da jeg kom hjem. Virkelig ufedt.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 5. mar 2016, 11:30

Jeg har haft det to gange som barn, aldrig siden
0
:ninja:
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 5. mar 2016, 11:48

Jeg fik det mange gange, og de var svaere at komme af med. Min far fandt det pinligt at koebe luseshampoo til mig paa apoteket, saa det ville han ikke. Det resulterede i at jeg selv kaempede en lang kamp med det. Min stedmor paa det tidspunkt var ogsaa ligeglad. Naar jeg taenker paa lus, saa taenker jeg paa den skam som jeg gik med i saa mange aar paa egen haand, uden hjaelp fra de voksne som burde have hjulpet. Hvis jeg faar lus igen den dag i dag, saa tror jeg bare alt mit haar skal af. Det er saa tykt og langt at det ville vaere umuligt at kaemme igennem.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3399

Indlægaf FruDulle » 5. mar 2016, 11:53

Aldrig
0
Whatever
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3928

Indlægaf Angelina » 5. mar 2016, 12:04

Fra min datter startede i skole til ca 4 klasse havde vi lus hele tiden ... vi kæmmede og gjorde ved, sendte hende lusefri i skole mandag morgen og så kom hun hjem med nye voksne lus. Jeg synes lus er noget af de klammeste ever... og er glad for jeg har børn der er forbi lusealderen ..
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 5. mar 2016, 12:49

For to uger siden :tie: Vi havde de største, klammeste mutantlus jeg nogensinde har set :gisp:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Marichen12

Indlægaf Marichen12 » 5. mar 2016, 12:50

Angelina skrev:Fra min datter startede i skole til ca 4 klasse havde vi lus hele tiden ... vi kæmmede og gjorde ved, sendte hende lusefri i skole mandag morgen og så kom hun hjem med nye voksne lus. Jeg synes lus er noget af de klammeste ever... og er glad for jeg har børn der er forbi lusealderen ..

Samme show her :tie: Og mine børn har arvet mit kraftige, krøllede hår. Great!!
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 5. mar 2016, 13:23

Jeg kan ikke huske at have haft lus, men min hovedbund klør voldsomt ovenpå læsningen af denne tråd :s
4
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 5. mar 2016, 13:33

Marichen12 skrev:
Angelina skrev:Fra min datter startede i skole til ca 4 klasse havde vi lus hele tiden ... vi kæmmede og gjorde ved, sendte hende lusefri i skole mandag morgen og så kom hun hjem med nye voksne lus. Jeg synes lus er noget af de klammeste ever... og er glad for jeg har børn der er forbi lusealderen ..

Jeg kunne også være sikker på, at Maria havde den med hjem, hvis bare der var en eneste lus på hele skolen :tie:

Jeg har købt nogle tørklæde-lignende hårbånd til mine niecer - og hvis ikke de forebyggende midler var så dyre, ville jeg undersøge, om de var mistænkt for et være allergi-fremkaldende.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3854

Indlægaf Delfin » 5. mar 2016, 13:37

Aldrig, skønt jeg har arbejdet i daginstitutioner i en menneskealder. Min datter havde 3 gange i træk i en sæson, og var så - tæt på at få klippet hele :afro: af, men hun nåede heller ikke at smitte mig, selvom jeg asede med den manke i ugevis. Det er den eneste gang, jeg har haft lus indenfor dørene.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 5. mar 2016, 13:46

Måske som barn. Husker det ikke.
Hverken lus, lopper eller myg, gider at æde mig.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Marichen12

Indlægaf Marichen12 » 5. mar 2016, 14:09

Elvispop skrev:Måske som barn. Husker det ikke.
Hverken lus, lopper eller myg, gider at æde mig.

Jeg er lige modsat - må være en lækkerbidsken for klamme dyr, åbenbart...
0
Brugeravatar
Marichen12

Indlægaf Marichen12 » 5. mar 2016, 14:10

Stars skrev:
Marichen12 skrev:

Jeg kunne også være sikker på, at Maria havde den med hjem, hvis bare der var en eneste lus på hele skolen :tie:

Jeg har købt nogle tørklæde-lignende hårbånd til mine niecer - og hvis ikke de forebyggende midler var så dyre, ville jeg undersøge, om de var mistænkt for et være allergi-fremkaldende.

Vi fik noget forebyggende med gratis - damen havde så ondt af mig sidst, fordi jeg købte Hedrin for 1.000 kr. :gisp:
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 5. mar 2016, 14:24

Jeg har kun haft klemmelus
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Livets forhold"