Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2576

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. mar 2016, 21:28

Børn, et godt job, et større hus og rejser. Selvom jeg ikke har noget af det endnu, er det hele jo temmelig realistisk, hvis jeg skruer lidt her og der.

Hvor er jeg i øvrigt ordinær.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 5. mar 2016, 21:30

Drømmer om et lækkert nybygget hus, der er lige som jeg vil have det, og som gør at der går mange år før der skal laves noget håndværkermæssigt på det.

Jeg orker ikke mere renovation, efter at jeg for 5.5 år siden købte en lejlighed som håndværkerkøb. Det er en dejlig lejlighed nu, og det har indtjeningsmæssigt klart kunne svare sig. Og det er også den lejlighed her, der gør at det nok ikke går så mange år, før min drøm kan blive en realitet.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 5. mar 2016, 21:38

Mine drømme pt handler om min forretnings fremtid (og indtjening) - det har krævet - og kræver - rigtigt mange timer på arbejde, og ja, det er det hele værd. Og ja, det er realistisk hvis jeg fortsætter med at knokle.
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. mar 2016, 21:52

Det er et godt spørgsmål...
For mig er en drøm noget, der på en eller anden måde er ude af mine hænder, og som jeg derfor til dels kun kan håbe på. Drømme er derfor også i min verden de store linier, dvs. forandringer, der ikke kun vedrører mig og mine. Jeg synes, at det er svært at være konkret, da der er meget, jeg godt kunne ønske anderledes både lokalt og globalt, og jeg nødig vil nævne det ene og glemme det andet. Et fællestræk ved mange af de ting, jeg gerne vil være med til at præge, men som jeg ikke kan klare alene og derfor heller ikke lægge eksakte planer for, er, at de har et eller andet med mindre kapitalisme og materialisme at gøre, eftersom jeg mener, at der alt for ofte, og desværre som noget nær en naturlov, bliver taget mere hensyn til forbrugsøkonomiske interesser end til menneskelige.

Så længe jeg ikke ved, om det er let eller svært for mig at blive gravid, kan man vel godt sige, at jeg drømmer om at få et barn, men ellers betragter jeg primært ønsker vedrørende min hverdag, jobsituation, bolig, kunst osv. som planer, fordi jeg netop føler, at jeg her kan styre meget selv. Et godt helbred for mig og mine nærmeste er jeg selvfølgelig ikke herre over, men da jeg ikke til daglig går og frygter det modsatte, er det heller ikke rigtig noget, jeg drømmer om.
Senest rettet af DetSorteCirkus 5. mar 2016, 21:54, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 21:54

Sundhed. Eller måske snarere: ikke alvorlig sygdom. Ro.

Jeg er på nogen områder blevet et markant mere beskedent menneske med årene, men indrømmet; på andre punkter har mit liv også formet sig sådan, at jeg har det, jeg tidligere drømte om - i hvert fald på et mere materielt plan. Så er det nemt at lade som om, at man kan leve af kærlighed og kildevand alene. På andre områder har livet ikke formet sig, som jeg troede, det ville, men sådan er det jo. Deal with it.
2
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 305
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2539

Indlægaf Rikke » 5. mar 2016, 21:55

Det slår mig lige, at jeg ikke har (flere) drømme? Tak for den øjenåbner :)
2
:whip:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Rakel » 5. mar 2016, 22:00

At blive rask.....

- realistisk?

No idea, men det er stadig en drøm at kunne det fysisk/kognitivt/menneskeligt/overskud/overblik, som jeg kunne før jeg blev syg.

Det sker næppe i et samfund uden støtte til kronisk syge, der må finde ud af overlevelse selv og hvor stress er alle mands trussel.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5942

Indlægaf LadyFox » 5. mar 2016, 22:04

Jeg ville gerne købe et nedlagt landbrug, og blive selv forsynene hvad mad angår, og nej, jeg tror ikke det nogensinde kan blive til noget, både fordi jeg langt fra har råd til fast ejendom, jeg ikke har det overskud det kræver og så fordi der jo så ved siden af skulle penge ind til ting som husleje, tøj, internet, fornøjelser osv. Og hvor skulle de penge komme til? At holde hus, dyr og drivhus er jo heller ikke gratis.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 22:07

Rakel skrev:At blive rask.....

- realistisk?

No idea, men det er stadig en drøm at kunne det fysisk/kognitivt/menneskeligt/overskud/overblik, som jeg kunne før jeg blev syg.

Det sker næppe i et samfund uden støtte til kronisk syge, der må finde ud af overlevelse selv og hvor stress er alle mands trussel.

Den drøm har jeg droppet. Ikke fordi det ikke ville være skønt, men fordi det holder mig fast i et verdensbillede, der ikke er realistisk og dermed fokuserer på det, jeg har mistet. Giver det mening?

Mit fokus er på det, jeg har fået - altså udover en hullet hjerne, den er ikke noget at råbe hurra for. Jeg er markant bedre til at være til stede i nuet og sætter nok også mere pris på gode ting. Det lyder småt, men det er faktisk stort for en flyvsk sjæl som mig.
2
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Rakel » 5. mar 2016, 22:22

Krølle skrev:
Rakel skrev:At blive rask.....

- realistisk?

Den drøm har jeg droppet. Ikke fordi det ikke ville være skønt, men fordi det holder mig fast i et verdensbillede, der ikke er realistisk og dermed fokuserer på det, jeg har mistet. Giver det mening?

Mit fokus er på det, jeg har fået - altså udover en hullet hjerne, den er ikke noget at råbe hurra for. Jeg er markant bedre til at være til stede i nuet og sætter nok også mere pris på gode ting. Det lyder småt, men det er faktisk stort for en flyvsk sjæl som mig.

Dropper jeg drømmen, så er der KH tilbage - det er virkeligheden dagens DK. Intet der støtter op til at drømme kunne få vinger og hverdage kunne blive tåleligere. Klar dig selv eller dø (som i dø).
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 5. mar 2016, 22:40

P.t. drømmer jeg om at:

- Tabe mig
- Få en mand og børn
- En større bolig
- Læse videre til Socialrådgiver
- Arbejde indenfor det fag

:genert:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9167

Indlægaf Fru Sunshine » 5. mar 2016, 22:45

Et nyt hus og at blive musikterapeut.

Det gørste kommer nok til at ske, det andet gør ikke p.g.a. økonomi. Desværre.

Men jeg tror nok, jeg er færdig med at græde over det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 5. mar 2016, 22:47

På et mere lavpraktisk plan vil jeg gerne have høns og køkkenhave :genert:
2
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 259
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2085

Indlægaf Pjeps » 5. mar 2016, 22:55

Jeg drømmer om at flytte ned til en varm sydhavsø i Caribien og læse bøger, male og lave keramik dagen lang, om aftenen skal jeg drikke drinks og have et mindre harem af søde mænd! realistisk NOOO :whine:
5
:ninja:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Indlægaf Viskelæder » 5. mar 2016, 23:27

At flytte til udlandet eller i hvert fald rejse rigtig rigtig meget. Det kommer til at ske :)
0

Tilbage til "Livets forhold"