Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Elvispop » 5. mar 2016, 23:40

Drømmer om at renovere og samle på veteranbiler. Evt. bruge dem til "limousine-kørsel".
Realistisk? Næh.

Drømmer om kun at arbejde med ting jeg elsker, og kun arbejde p.g.a. lyst.. Og ikke af nødvendighed.
Realistisk? Næh.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2174

Indlægaf Moxy-lady » 6. mar 2016, 01:06

Mit absolut største ønske/drøm er et barn. Helst to (men kæresten er kun med på et.) Men et sundt og raskt barn! Jeg er en af dem som, på trods af diverse skavanker, er skabt til at have et barn. Det er min store frygt at det ikke kan lade sig gøre. Eller at vi får et barn der er sygt på en eller anden måde (altså livsfarligt eller større fysisk/psykisk handicap.)
Så er min drøm at blive relativt velfungerende, og få et godt deltidsjob med en løn der gør at jeg ikke mangler (eller hvad man skal kalde det? Jeg er opvokset i en fattig familie og har selv altid haft en lav indkomst så det vil være luksus at kunne rejse og sådan nogle ting som jeg ikke har været vant til.) Jeg læser pt. engelsk og håber på at kunne finde et job inden for kommunikation eller oversættelse. Om det er realistisk? Det ved jeg ikke. Jeg er født optimist, så jeg håber i hvert fald på det - og håbet er jo lysegrønt :)
Jeg gad godt at være gældfri og at vi ejede vores bolig. Det ved jeg ikke om er realistisk. Min kæreste uddanner sig til ingeniør, så han burde komme til at tjene okay godt. Tror at det afhænger af hvor vi ender med at bosætte os (i udlandet.) London er umiddelbart først på listen - og der skal man vist være mangemillionær for at eje noget bare nogenlunde in the suburbs :lol:

Jeg har også en drøm om at min mor bliver rask. Hun har i årevis været meget syg med depression og angst. Der var nogle meget sorte år, som i den grad har givet ar for os alle, og hun er gudskelov meget bedre nu. Men hun er meget isoleret og jeg synes at det er synd at hun er så hæmmet af sine fysiske og psykiske problemer og jeg er virkelig trist over at hun f.eks ikke har haft en kæreste i 13 år eller sådan noget, til dels pga. hendes problemer. Den del af hendes liv burde ikke være slut i midten af 40'erne. Hun bør have et godt pensionistliv med nogle gode sociale relationer og interesser. Det under jeg hende! Om det er realistisk ved jeg ikke, men jeg prøver at hjælpe hende så meget jeg kan i hvert fald.

Og så gad jeg virkelig godt tabe mig! Jeg har i en længere periode virkelig gjort meget for at 1. spise mindre 2. spise mindre stivelse og flere grøntsager 3. Holde mig fra slik og chips (det er faktisk det sværeste. Har for det meste droppet sodavanden og drikker utrolig meget danskvand og engang i mellem cola zero) og 4. træne. Jeg dyrker crossfit 2-3 gange om ugen og er virkelig glad for det. Disse ændringer har stået på siden efteråret, men vægten er kun gået i den forkerte retning. Nu er jeg i gang med en udredning ift. mit stofskifte. Ellers er jeg snart tom for ideer. Vil gerne tabe 15 - helst 20 kg. De er allesammen røget på indenfor de sidste 8 år (som tilfældigvis er det meste af perioden jeg har været kæreste med min syletynde kæreste. Det har det skidt med at se så meget anderledes ud end da vi fandt sammen, selvom han påstår at han ikke ser det. Han er en god mand!)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 282
Likede indlæg: 2090

Indlægaf Danseprinsesse » 6. mar 2016, 01:35

Jeg drømmer om ro og tid sammen med min familie, og vi har egentlig arbejdet direkte på at gøre det muligt, så det er bestemt realistisk.

Og så drømmer jeg lige nu om, at vores virksomhed kommer til at køre, så vi begge kan nøjes med at arbejde der. Det er svært at vide, om det er muligt, lige nu ser det heldigvis sådan ud.

Jeg mangler ikke noget materielt, eller der er i hvert fald ikke noget, jeg går og higer efter.
Egentlig fokuserer jeg ikke ret meget på mere langsigtede mål, mit mål/min drøm er mere bare at være, der hvor jeg er.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 6. mar 2016, 06:25

Jeg drømmer om at bo nogle år i udlandet med vores unger (hvis vi får nogen). Har boet i udlandet af flere omgange, men det var før, jeg mødte min kæreste. Ville gerne have den oplevelse som par eller familie :love: Om det er realistisk ved jeg ikke.

Drømmer om et job, hvor jeg kan bruge det sprog, jeg er uddannet i :lun: Pt bruger jeg det stort set ikke. Det er realistisk, når jeg har fået mere erfaring i mit nuværende job.

Og sådan helt lavpraktisk og absolut i småtingsafdelingen, så drømmer jeg om rengøringshjælp. Det er bestemt økonomisk realistisk, men har en opgave i at overtale min bedre halvdel :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 6. mar 2016, 06:51

Jeg drømmer om at rejse på egen hånd. Da jeg ikke har den store vennekreds, og ikke nogen at rejse med, har jeg altid kun rejst med familien, og har derfor altid været afhængig af hvornår de havde ferie, var mobile osv.
Indtil sidst i august sidste år, havde jeg indstillet mig på, at den drøm nok var realistisk, men et godt stykke ude i fremtiden. Men bliver så uventet indviteret til New York til sommer, af min fars kusine. (Som er amerikaner, var i Danmark for først gang sidste år, og som jeg havde mødt for første gang, dagen inden hun inviterede mig.)
Så 1. Juli går dén drøm i opfyldelse og jeg rejser HELT alene til New York (godt nok over til en fast base, men alligevel) i 17 dage. Det bliver fantastisk! :love:

På længere sigt drømmer jeg om en længere rejse på egen hånd. Igen til USA for at arbejde og besøge familien (min far har to kusiner, to fætre, en moster og onkel, henholdsvis i New York og Los Angeles), og være afsted i en måned eller mere. Har aldrig prøvet af rejse ud efter gymnasiet, som mange unge gør, og kan mærke, at den del "mangler" jeg i mit liv. Om den drøm er realistisk, ved jeg ikke, men jeg håber.
7
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 6. mar 2016, 07:03

Jeg drømmer om kærlighed - at få og give i langt højere grad end nu.

Jeg drømmer om kærlighed til det barn jeg så brændende ønsker mig, men som er så svært for mig at få, trods utallige forsøg.

Jeg drømmer om kærlighed til en mand, og fra en mand, om at elske og blive elsket.

Er de ting til stede, en af dem eller, oh lykke, begge - så drømmer jeg ikke om mere. Materielle ting har jeg, eller kan jeg få, og i det store hele har jeg et solidt, rart hverdagsliv. Men jeg ønsker mig så brændende både mand og barn.

Edit: om det er realistisk? Det ved kun de højere magter. Barnet kommer ikke let til mig, det kan jeg vist godt konkludere, men jeg tror ikke lægevidenskaben helt har opgivet mig. Endnu. En mands kærlighed? I teorien er alt jo muligt, i praksis.. ja, det vil tiden vise.

Lyder jeg trist? Det er jeg også.. Har netop kontaktet en tidligere brugt psykolog for at vende det hele; især barnløsheden, for det gør godt nok ondt.
Senest rettet af Little_Woman 6. mar 2016, 08:39, rettet i alt 1 gang.
1
Nu med fugl
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 6. mar 2016, 07:07

Drømmer om mange ting:
Et job jeg er 100 procent engageret i, hvor jeg elsker at møde op om morgenen.helt sikkert den sværeste, jeg har så svært ved at finde ud af hvad det er jeg elsker.

At kunne rejse en masse med min lille familie. Det kræver nok mest tid, for pt med meget små børn sætter det lidt begrænsninger. Men om lidt er de store, og vores økonomi er heldigvis god.

At bo et par år i et andet land med min familie. Det virker ikke helt urealistisk efter min mand har skiftet karriere vej.

På den mindre skala: en lidt større bolig. Vi er dog meget selektive med hvor vi vil bo, så det kræver at der bliver noget ledigt. Men ellers bestemt muligt.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3680

Indlægaf Novella » 6. mar 2016, 07:14

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at leve af at lave tegneserier, altså tegne dem og fortælle historier på den måde. Jeg ville også gerne skrive romaner, og jeg har en 7-8 påbegyndte manuskripter i skuffen.

Er det realistisk? Not really. Jeg har en familie at forsørge; og jeg leverer 2/3 af husstandsindkomsten. Måske om nogle år, når mine unger er flyttet ud og vi sidder med en rimelig husleje og en lavere gæld.
1
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 6. mar 2016, 07:23

Jeg drømmer om at blive mere arbejdsom og struktureret, så jeg kan tjene lidt på mine kreative udfoldelser.

Jeg drømmer om at have en virkelig flot have og om at sætte en lille vejbod op med frugt og stauder.

Jeg drømmer om at lære nogle flere hestefolk at kende og have det virkelig sjovt med dem.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Indlægaf FruDulle » 6. mar 2016, 07:45

Vi arbejder og lever den drøm vi har for vores liv, min mand og jeg. Jeg har nogle karrieredrømme som er lidt hemmelige fordi jeg er bange for om jeg har evner til at udleve dem, jeg håber at de med tiden bliver til noget. Selvsagt.
Lige nu er vi i et limbo i vores liv, men snart på rette kurs igen. Vi lever faktisk vores drøm. Naturligvis har vi også drømme for fremtiden og heldigvis er de også realistiske.

Og så drømmer jeg om er barn mere. Den er på måske/måske ikke listen :)
1
Whatever
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 6. mar 2016, 08:13

Muddi skrev:Jeg drømmer om at rejse på egen hånd. Da jeg ikke har den store vennekreds, og ikke nogen at rejse med, har jeg altid kun rejst med familien, og har derfor altid været afhængig af hvornår de havde ferie, var mobile osv.
Indtil sidst i august sidste år, havde jeg indstillet mig på, at den drøm nok var realistisk, men et godt stykke ude i fremtiden. Men bliver så uventet indviteret til New York til sommer, af min fars kusine. (Som er amerikaner, var i Danmark for først gang sidste år, og som jeg havde mødt for første gang, dagen inden hun inviterede mig.)
Så 1. Juli går dén drøm i opfyldelse og jeg rejser HELT alene til New York (godt nok over til en fast base, men alligevel) i 17 dage. Det bliver fantastisk! :love:

På længere sigt drømmer jeg om en længere rejse på egen hånd. Igen til USA for at arbejde og besøge familien (min far har to kusiner, to fætre, en moster og onkel, henholdsvis i New York og Los Angeles), og være afsted i en måned eller mere. Har aldrig prøvet af rejse ud efter gymnasiet, som mange unge gør, og kan mærke, at den del "mangler" jeg i mit liv. Om den drøm er realistisk, ved jeg ikke, men jeg håber.

Hep! :klap: Det er sikkert bare lige med at komme ud af starthullerne, så er stor "risiko" for, at du er hooked. For life! Det er en fed erkendelse at komme til, at man ikke skal være afhængig af andre for at kunne opfylde sine drømme. Og det der med at have base hos en lokal familie er den bedste måde at rejse på :lun:

Har selv rejst meget og arbejdet i udlandet af flere omgange. Oftest alene. Det er oplevelser, som jeg aldrig ville være foruden.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 6. mar 2016, 08:44

Lige nu drømmer jeg om at finde ud af hvad min drøm er! Det håber jeg er realistisk :)

Jeg knækkede nakken på min gamle drøm, fordi jeg havde urealistiske forventninger til mig selv.
Så nu er jeg blevet tvunget til at genopfinde mig selv, på en masse områder af mit liv. Tror jeg har haft identitetskrise i forskellige grader hele mit voksen-liv, og nu er den på fuld styrke.
0
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Modesty Blame » 6. mar 2016, 08:51

Nyt job, hus på landet, mand og barn. 50 % er realistisk.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Smiling_Goat » 6. mar 2016, 10:31

Min drøm for den fjernere fremtid er egentligt en karriere inden for marketing. Det gad jeg godt. Jeg har tænkt mig at tage den uddannelse jeg kan, og som er nødvendig for at nå dertil, så helt urealistisk er det vel ikke.

Drømmen for den kortere bane er et normalt liv. Bo sammen med min kæreste, mens jeg uddanner mig/arbejder.

Jeg har også altid drømt om at forlade min barndomsby - enten for noget nationalt eller internationalt. Det ser ikke umiddelbart ud til, at jeg kommer til at forlade Danmark, men det er også okay. Nu flytter jeg i første omgang til den anden ende af landet, og jeg glæder mig helt vildt.

Så ja, jeg vil mene mine drømme er realistiske.

Nåh ja, jeg drømmer også om at blive rig en dag, men den drøm har jeg ikke opgivet endnu, så den er totalt realistisk :D
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:36

Et enkelt barn mere
Købe lidt jord til og få et hønsehus

Det burde kunne lade sig gøre :deer:
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Livets forhold"