Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf avdotja » 6. mar 2016, 10:50

Hm...godt spørgsmål. Man burde jo have nogle større mål at arbejde hen imod. Lige nu tror jeg at det eneste jeg kan svinge mig op til er at lære et nyt sprog - så det burde jeg vel sådan set kaste mig ud i :)

EDIT: Nå ja - og at komme i markant bedre form. Det arbejder jeg allerede på
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:51

^
Nåja, jeg har også en drøm om at komme i en str 40 igen.

Det er nok den mest urealistiske :lol:
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 6. mar 2016, 12:17

Jeg har i mange år haft en drøm om at bo og arbejde i udlandet. Men ikke et hvilket som helst land, og heller ikke for enhver pris. Jeg er kræsen, og gider ikke slide i det og bruge en masse penge og energi på så stor en ting, hvis jeg ikke virkelig brænder for det. Og meget uventet gik den drøm simpelthen i opfyldelse i torsdags!

Jeg havde ansøgt om en praktikplads på den danske ambassade (den politiske afdeling) i Australien - og jeg har fået pladsen! :nerve: :ivrig: :klap: :panik:
Det er så surrealistisk, men nu skal jeg altså flytte til Canberra pr. 1. august og bo og arbejde der i et halvt år - og min kæreste tager med!

Det betyder, at vi må udsætte vores anden, heldigvis fælles, drøm: nemlig børn. Vi var jo egentlig gået igang, men det lod vente på sig. Og det har jeg det virkelig fint med. Planen er nu, at vi går i gang igen lige inden, vi skal afsted, og så må vi se, hvad der sker.

Men dybest set er mine fremtidsdrømme ret almindelige; et spændende job, som lægger sig op ad min uddannelse - og det vil denne praktik forhåbentlig bringe mig endnu tættere på - samt at stifte familie med min kæreste. Få et charmerende lille hus med en sydvestvendt terrasse, så vi kan sidde dér med vores venner og drikke mousserende vin og høre solsortene kvidre i den lune sommeraften imens vores og vennernes unger render rundt og leger eller er teenage-hemmelige på deres værelser.

Vi ved allerede nu, at vi har og får økonomi til at kunne leve et behageligt liv med det, vi har brug for, og det er jo virkelig heldigt. Jeg er faktisk bare ret godt tilfreds. Jeg omgiver mig med søde, inspirerende, kloge og sjove mennesker på daglig basis, og har kun lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet en sjælden gang i mellen. Jeg er glad for mit studie og har masser af forhåbninger for fremtiden. Det er sgu meget godt, det hele, lige nu. :)

Edit: Nåja, jeg tror, det hele er ret realistisk.
16
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 6. mar 2016, 12:46

Jeg vil gerne have en harmonisk hverdag med overskud til venner og familie.

Jeg har skiftet job for at realisere drømmen, så det har bare at være realistisk.

Ud over at verdensherredømmet plejer mine drømme at være realistiske. Ellers bliver jeg trist.

Da jeg var ung, drømte jeg bare om en dag at bo i et lille rækkehus. Da jeg boede der som 18-årig, ændrede drømmen sig. Og sådan går det typisk for mig.

Jeg drømmer f.eks. Ikke om at blive rask. Men at fungere med mit handicap uden besvær. At have råd og mulighed for at købe mig fra det, jeg ikke magter selv. Og det har jeg heldigvis opnået.
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 6. mar 2016, 13:23

- at bo på landet
- aldrig optage et stort lån
- kun arbejde af lyst
- at min mand finder drømmejobbet
- at kunne holde barnet hjemme indtil hun kan starte i børnehave, og her gerne kun gå deltid.
- at kunne uddanne mig videre inden for noget jeg brænder for.
- at få flere børn
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 6. mar 2016, 13:28

Om det er realistisk... Ja det tror jeg faktisk det er. Er dog i tvivl om det at holde vores barn hjemme, men lige nu har manden et år på sådan en passe barn hjemme ydelse, så for nu kan hun blive herhjemme med os til hun er 1,5, og så regner jeg med at tage resten af barslen. Så måske det kan lade sig gøre.

Arbejde, lån og hus er måske mere urealistisk. Men vi er vant til at klare os for lidt penge, så måske.
Drømme er nok også for mig, på et eller andet plan, lidt urealistiske. Og man må gå på kompromis med nogle ting for at få det opfyldt.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 6. mar 2016, 13:33

...
Senest rettet af avdotja 6. mar 2016, 14:23, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1840

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 13:49

Min drøm er at kunne holde så meget fri som muligt.
Jeg arbejder for at holde fri. Men jeg arbejder sygt meget, for at få en god opsparing, så jeg kan tillade mig at holde fri. Det er vel realistisk i et vist omfang. Jeg ville gerne kunne leve livet uden et arbejde, men det er urealistisk. Til gengæld er jeg god til at spare op, så måske kan jeg gå tidligere på pension end mange andre.

Så drømmer jeg om at få hund. Det er meget realistisk.
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 6. mar 2016, 14:00

Jeg drømte om at få et job, der var relevant for min uddannelse. Og det har jeg i den grad opnået.

Nu venter jeg og ser, om der dukker en ny drøm op :)
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 6. mar 2016, 17:24

Drømmer om børn, et deltidsjob og dels om at skifte branche også. Måske via nogle kurser. Og det ligger lidt længere ude i fremtiden.

Deltidsjobbet drømmer jeg om, fordi det ville give os mulighed for, at jeg dels kunne vie mere tid til de børn, som vi håber snart at få samt for at jeg så kunne arbejde på at gøre os delvis selvforsynende med fx grøntsager og æg og have mere tid til at fremstille brød mv. selv.

Brancheskiftet og tweaket af min uddannelse drømmer jeg om, fordi det ville give mig bedre chancer for på sigt at få et job i udlandet og allerhelst starte som selvstændig.
Vi har nemlig talt om at flytte til enten Spanien eller Frankrig engang i fremtiden. Men jeg vil have et job dernede.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 6. mar 2016, 17:33

Den drøm jeg har der er stærkest og heldigvis også mest realistisk er at få styr på mit hoved. Jeg arbejder hårdt på at tænke mere lineært og ikke være så flyvsk mentalt, for det er virkelig ødelæggende i min hverdag.

Den mere urealistiske handler om børn. Jeg elsker børn, og det kan folk omkring mig ikke rigtigt forene med at jeg ikke vil have dem selv. Sandheden er nærmere Schrödingers kat; jeg vil samtidig gerne have børn og ikke have børn. Udover at min mand på ingen måde er interesseret i børn, så er det en meget lang liste over hvorfor jeg ikke tør at få dem, der holder mig fra at blive mor. Hvilket har resulteret i at min største frygt lige nu er at vågne om 1 år og 4 måneder, når jeg bliver 30, og brænde for det. Giver det mening?

Pointen er at min drøm er at jeg gerne vil have børn, men på samme tid ikke. Hvilket jo ikke er muligt, det er en meget permanent ting, det er få et barn.
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. mar 2016, 18:46

Jeg drømmer om at se hele verden. Og at bo i andre dele af verden.
Og ja, det er realistisk. Jeg er så heldig at min bedre halvdel har mindst lige så stor eventyrlyst, som jeg har - og han har en uddannelse som kan bruges i hele verden, med en ganske god indkomst.
2
At rejse er at leve :love2:
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2016, 18:57

Børn, det er forhåbentlig realistisk, mistede et barn i efteråret så forhåbentlig går det godt i andet forsøg :) Og så drømmer jeg om bryllup, kæresten og jeg har allerede planlagt en del, så tænker han også vil og det dermed kommer til at ske :)

Af urealistisk drømmer jeg om et kæmpe hus/lejlighed med tagterasse midt i byen, men da de ligger i 5+ millioner er det nok ikke særlig realistisk, eller rettere, ingen af os har lyst til at gøre hvad der kræves for den slags :P
0
Brugeravatar
.s.
Kort karma: 5
Likede indlæg: 43

Indlægaf .s. » 6. mar 2016, 19:43

Pt drømmer jeg om at få mit (første) barn. Som den lille redebygger jeg er, har jeg et hemmeligt lager i mit skab af ting til et barn, hvis det skulle blive aktuelt. Men det er ikke realistisk lige nu, dels fordi jeg er på en medicinsk kur, der ikke kan kombineres med graviditet, og dels fordi jeg egentlig gerne vil bo sammen med min kæreste inden det sker, og pt har vi ingen planer om dette.

Så er der jo mange andre drømme om at lave noget, der giver mening for mig jobmæssigt, finde min egen lejlighed i stedet for at bo på værelse, færdiggøre den sidste del af mine uddannelse og rejse lidt til både Vietnam, Sri Lanka, Skotland, Mongoliet og Alaska. Nogle af dem er realistiske, andre er nok først realitiske ude i fremtiden.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 6. mar 2016, 19:53

At få drømmelejligheden/huset, børn, et godt job og en roadtrip til USA.

Sidstnævne er realitisk, så længe der bliver sparet op og lavet konkrete tidsplaner. Min kæreste er bare enormt dårlig til at planlægge noget, og vil ikke gå igang med planlægning før nærmest dagen før. Men det skal nok ske.

Lejligheden er jo heller ikke urealistisk – det kræver lidt held og nogle penge :D Børn kommer helt sikkert til at ske (hvis alt fungerer fysisk), og vi har snakket længe om at der ikke skal gå så lang tid. Jobbet kommer først efter jeg har færdiggjort min kandidat, så det er ikke i mine hænder endnu (men arbejder da for at skabe et godt indtryk af mig selv og opbygge en masse færdigheder).

Så jeg har ingen helt urealistiske drømme endnu :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Livets forhold"