Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
getitright
Kort karma: 17
Likede indlæg: 181

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf getitright » 23. mar 2016, 00:19

Sådan, overordnet set, drømmer jeg om at blive komfortabel i min egen krop.

I mine teenageår havde jeg en spiseforstyrrelse med dertilhørende selvhad, og selvom jeg har det langt bedre, end jeg havde det dengang, er der stadig lortedage, hvor det hele vender tilbage. Nu spiser jeg bare alt for meget i stedet.
Hvor ville det være rart, hvis jeg bare kunne finde den gyldne middelvej og være god ved min krop. Give den, den næring, den fortjener og samtidig unde mig selv at spise et stykke kage, når jeg har lyst - og uden at kagen så bliver efterfulgt af en pose chips, fordi jeg ikke kan administrere det, og selv hvis den gør lade være med at banke mig selv så meget oveni hovedet, at alting lige pludselig bliver endnu mere uoverskueligt.

Det meste af tiden tror jeg, det er realistisk. For selvom jeg har lortedage, har jeg langt flere dage, hvor jeg rent faktisk er begejstret for, hvad jeg spiser og træner, fordi det gør mig glad. Jeg fokuserer meget på, at det skal være fordi, jeg skal have det godt med mig selv og min krop, og ikke fordi jeg vil nå en eller andet målvægt eller form. Jeg har arbejdet enormt meget med mig selv de sidste par år, og udviklingen kommer ganske stille og roligt. Det kan godt være, der kommer til at gå mange år endnu, men det kommer. Det er jeg sikker på. :)
1
I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 337

Indlægaf Fræksak » 30. mar 2016, 10:10

Jeg drømmer overordnet allermest om at evne at blive den bedste udgave af mig selv. Foran mig venter et stort arbejde, for jeg er ikke, som jeg gerne vil være, lige nu. Hverken mentalt eller fysisk. Jeg ved, at min kerne er god: jeg er et omsorgsfuldt menneske, der gerne vil alle det godt, og engang imellem evner jeg endda at være sjov eller sige noget fornuftigt. Men mange gode intentioner drukner i en vis grad af dysfunktionalitet, og det er jeg ked af. Mange ting i mit liv er blevet serveret mig på et sølvfad, og jeg føler tit, at jeg ikke sætter nok pris på det. Jeg har en medfødt evne til at dyrke en ret uklædelig offerrolle. Det er noget, jeg arbejder med.

Om det er realistisk at komme derhen til, hvor jeg føler, at jeg kan stå inde for mig selv, ved jeg ikke. Et forsigtigt bud vil være ja - men det kræver en kæmpe indsats.

På det mere praktiske plan har jeg fået indfriet flere drømme: jeg har fået to dejlige, dejlige unger, jeg har en sød mand og et hus og have, jeg er glad for. Jeg har også et job, jeg trives med, så længe jeg holder mig for øje, at det giver mig tid til familien og en lav, men stabil indtægt. Begynder jeg at tænke i at være ambitiøs og at udforske og udnytte mine evner, er mit job en sovepude. Men det er godt nok for nu.

Lavpraktiske fremtidsdrømme er sådan noget som at rejse et par måneder rundt i USA, hvor jeg aldrig har været. Jeg drømmer om New England om efteråret, NY og derefter vestkysten. Med lidt planlægning burde det kunne lade sig gøre, hvis jeg samtidig får arbejdet mere med min generaliserede angst og angst for at flyve.
3
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 293

Indlægaf Blonderella » 31. mar 2016, 20:57

At blive gældfri. Men med et hus der er købt i 2008 og som i BEDSTE fald medfører et tab på 700.000 har det lange udsigter

At mine børn overlever - jeg bliver simpelthen så dårlig ved tanken om alle de ting der kan gå galt. Alle de steder de kan risikere at dø/blive slået ihjel

At finde et arbejde jeg rent faktisk godt kan lide - istedet for at sidde med det samme lort dag ud og dag ind. Men det kræver jo at jeg ved hvad jeg så vil

Og så kunne et halvt år i USA da være genialt!
0
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 612

Indlægaf flicka » 31. mar 2016, 21:22

At blive hesteejer igen.

Det er ikke en urealistisk drøm, men jeg er noget tilbageholdende grundet mit arbejde. Jeg arbejder alt for meget og synes ikke rigtig at jeg vil byde mig selv og hesten den smule tid, jeg har efter arbejdet.

Men det er sgu svært - især fordi jeg savner det helt grusomt. Det er lige før jeg har heste-abstinenser og det hjælper heller ikke at jeg lige har fået tilbudt at købe en temmelig lækker basse til markant nedsat pris, fordi han ikke trives med skiftende ryttere og derfor har brug for en fast rytter, der forstår hans temperament. Åh, men altså... :dåne:

Jeg har også andre drømme, men den der fylder mest i øjeblikket er heste-drømmen.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 31. mar 2016, 21:32

Jeg er så priviligeret, at jeg i store træk lever min drøm.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2379

Indlægaf achillaxedprune » 1. apr 2016, 05:48

Min drøm er, at jeg sidder med min mand når vi er nogle-og-80's år gamle og ser tilbage på et langt og lykkeligt liv sammen.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 2. apr 2016, 20:53

Jeg har fire store drømme:

- At leve et langt og dejligt liv sammen med mine børn (og min kæreste)
. At sælge virksomheden og blive økonomisk uafhængig
- At stoppe med at arbejde og udgive minimum to bøger (har manuskriptet til en fagbog og til en skønlitterær bog i hovedet)
- Når jeg har udgivet mine to bøger, vil mit eneste arbejde være at udføre frivilligt arbejde og ellers nyde livet sammen med mine børn

Jeg tror på, at det kan lykkes, - arbejder i hvert tilfælde målrettet på det :)

Om drømmene er det hele værd? Ja, jeg synes ikke, at drømmene har en pris. Altså der er ingen omkostninger ved at indfri dem. Så ja, de er det hele værd.
1

Tilbage til "Livets forhold"