Halsbrand?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Halsbrand?

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 00:33

Øv! Jeg har de sidste par dage døjet med hvad jeg formoder er halsbrand og af og til sure opstød :badr: :trist: Det er svært at beskrive men det er sådan en sviende/brændende fornemmelse relativt langt nede i halsen.

Ud over at tabe mig hvad kan jeg så stille op?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2390

Re: Halsbrand?

Indlægaf Juki » 6. mar 2016, 01:02

Undgå at spis stærk og/eller fed mad kort før du skal sove.

Derudover kan det hjælpe at indtage mælkeprodukter, når du får "anfald". Du kan også få nogle piller i håndkøb.

Jeg døjer selv med det samme, men ovenstående hjælper meget. Jeg er nogle gange vågnet ved at jeg kaster op, mest sådan noget galde-lignende noget :tie:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 01:12

Hmmm sidst jeg fik stærk mad var til aftensmad men det var ved 18 tiden :gruble: Det er godt nok grelt lige nu - faktisk som du siger hvor jeg overvejer om jeg skal ud og knække mig og om det vil hjælpe overhovedet :( Der er godt nok yoghurt i køleskabet så det var da værd at forsøge. Ellers lyder det til at jeg må forbi apoteket i morgen. Det her er da ikke til at holde ud :(
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 6. mar 2016, 01:32

Lige for tiden har jeg halsbrand hver evig eneste fucking nat. For mig hjælper det ofte at spise lidt, ca en time før jeg går i seng + drikke mælk, og så sove med to hovedpuder så mavesyren ikke så nemt glider op. Der er også noget med at man skal undgå at ligge på højre side.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 6. mar 2016, 01:33

Jeg plejer at drikke et glas mælk når jeg har halsbrand og hvis det er rigtig slemt et glas Samarin (pulver opløst i vand).

Det kan også hjælpe at sove med hovedet højt. Så løber galden ikke så let op i halsen. Det kan du jo prøve hvis yoghurten ikke hjælper :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 04:27

Jeg fik hverken prøvet yoghurt eller mælk for det lykkedes heldigvis ar falde i søvn efter noget venden og drejen

Når I nævner mælkeprodukter, så skal det vel være noget med lidt fedt i? Jeg tænker det er for at "coate" i halsen? Der er vist kun skummetmælk produkter her i huset :gruble:
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 04:40

Jeg fik lige googlet mig lidt frem og faldt over det her

http://www.halsbrandinfo.dk/halsbrand-husrad/

Der er heldigvis banan i køleskabet så det tror jeg skal prøves af. Det slår mig lige at jeg nok lige skal vende medicin med min læge fordi det trods alt ikke er helt ligegyldigt hvordan det virker i forbindelse med det jeg i forvejen får
0

Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 05:07

Det er helt sikkert aftensmaden, der laver ravage.

For meget kaffe eller sukker gør det også hos mig (jeg spiser næsten aldrig stærk mad), men det er meget i perioder.
Gaviscon er meget virksomt og fås i håndkøb.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 255

Indlægaf Oddinary » 11. mar 2016, 15:10

Der er mange forskellige typer medicin mod halsbrand/mavesyre, så jeg synes da at I som er særligt generede af det skulle få en recept. Det er ikke nødvendigvis noget, man skal tage længe, en kortvarig "kur" kan sagtens være nok til at normalisere tingene lidt igen.

Udover ting som allerede er nævnt, er visse typer smertestillende også en af de helt store syndere ift. at producere for meget mavesyre.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 2
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 17

Indlægaf Sloejfen » 13. mar 2016, 18:27

Lad vær med at ligge med hovedet fladt ned når du sover, hav et par puder under ryg/hovede. Altså hvis du oplever det om natten.

Derudover hvis alle de råd du ellers har fået ikke virker;

Køb Gaviscon og/eller balancid på apoteket. Det er håndkøb og effektivt.
0

Tilbage til "Helbred"