Hvor har du dine ar fra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1912

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Purple Haze » 6. mar 2016, 21:04

Har heldigvis ikke rigtig nogen tilbage, heler åbenbart fint sådan efterhånden.

Der er nogle stykker der ikke er forsvundet endnu.
Mit højre knæ, har jeg en art ar, som nærmere er slidskader efter jeg har kløet mig så meget på samme sted at huden er blevet misfarvet. Knæet klør heldigvis ikke så meget mere, det er ligessom flyttet op i min højre hånd som nu næsten altid klør, og her er huden også begyndt at blive grovere fordi jeg klør så meget på det :/
Spurgte en læge engang om det med knæet og fik et utrolig nedladende svar, så har aldrig fået det undersøgt nærmere.

Har nogle små ar på benene som ikke er helt væk endnu, det er efter en alvorlig stafylokok infektion i 1999, de lignede små slangebid eller skudhuller de første par år.

Og så div småting der forsvinder lige så stille og roligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 6. mar 2016, 21:41

Jeg har et ar der går gennem mit øjenbryn, et ar på øjenlåget, et ar under hagen, et ar ved næsen og 10-15 mindre ar i hovedbunden. De er alle fra et overfald.

Derudover har jeg en del eksem-ar på brystet og i albueleddene. Et ar efter et hundebid i låret, et ar i håndfladen fra et cykelstyrt og et ar på håndryggen fra et brandsår.

Ingen af mine ar generer mig rent kosmetisk, men dem i hovedbunden kan hæve og klø helt sindssygt, når jeg får det for varmt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 6. mar 2016, 22:53

Jeg har et ar i panden, der stammer fra dengang, jeg og Store Lars fra min barndomsvej synes, det var verdens bedste idé at tyre kroket-bolde ned ad vejen så hårdt, som vi kunne. På et tidspunkt kommer jeg til at stå bag ham, mens han er midt i det vildeste golf-swing, og rammer mig lige i panden. Mine forældre må have fået verdens største chock, da jeg kommer grædende hjem med hele ansigtet smurt ind i blod. Og stakkels Lars troede vist, at han havde slået mig ihjel.

Jeg har også et ar på min venstre tommelfinger, der stammer fra en meget skarp spejderkniv, som jeg åbenbart fik lokket min mor til at købe til mig. Jeg sidder på bagsædet af bilen mens hun er inde i en butik, og da jeg skal have kniven ned i skeden, skærer spidsen sig gennem læderet og gennem min tommelfinger.

Det er nærmest et mirakel, at jeg overlevede 80'erne.
Senest rettet af Kasper 7. mar 2016, 14:36, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9673

Indlægaf kidkomb » 6. mar 2016, 23:17

Min ene lillefinger, hvor spidsen måtte syes på efter at være blevet mast af i en dør.
Min ene pegefinger efter mødet med en bordsav (så lærte jeg at være forsigtig og kæresten forbød mig at bruge den, når jeg var alene)
Et dybt hak og ar på skinnebenet efter fald halvvejs ned i en trappeskakt.
Et ved underlæben, fordi jeg knaldede hovedet ind i en radiator som barn.
Et på oversiden af højre underarm, fordi en klaphat i byen forsøgte at slukke sin smøg på mig (jeg havde aldrig set ham før og ikke talt med ham)
Et lille bitte et på næsen efter næsering.
Et dumt et under foden, som blev syet rigtig dårligt sammen efter fjernelse af modermærke. Det kan stadig trække i det skønt der er over 25 år siden. -lægen var i øvrigt noget nærrig med bedøvelsen og jeg kan berette at der er noget ubehageligt, at blive syet under foden uden bedøvelse! (Hun gav mig dog modvilligt et skud mere, så jeg kunne ligge stille, mens hun syede :stoned:)
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Indlægaf LaScrooge » 7. mar 2016, 12:51

Jeg har et ilille bitte et på den ene hofte, efter at have fået stød på et elhegn da jeg var teenager og stod i solen, svedig og med skjorten bundet op og striglede heste.

Jeg har et under den ene fod, som jeg fik på stranden da jeg var meget yngre. Jeg skar mig på en meget spids flintesten og har det stadig mærkeligt når jeg rører ved det.

Jeg har et i panden ved hårgræsen fra da jeg var helt lille og faldt ned af sandkassen. Det var første og eneste gang jeg havde været på skadestuen, indtil jeg tog dertil sidste år, 32-34 år senere :D

Jeg har to på venstre hånds ringe- og langefinger, brandsår fra kogende sukker til brunede kartofler til julen for 2 år siden.

Og så har jeg en masse mindre som jeg ikke kan huske hvor er fra, men sikkert er fra at kravle i faldefærdige huse og rive mig på søm, lege vildt i stalden, skovene og på markerne, ride, have katte, have hunde osv.

jeg har også et ar under hagen (eller, på hageknoglen) og jeg tror det er fra et styrt på cyklen da jeg var teenager, men jeg kan sgu ikke huske det. Det var ellers vildt nok - jeg styrtede, ansigtet først, ned i asfalten og fik de vilde hudafskrabninger på næsen og under øjet. Heldigvis helede de og jeg har ikke ar i ansigtet efter den.

Og nå ja, så har jeg et indre ar, et falsk smilehul i den ene kind, som kom af en slåskamp med min ekskæreste, hvor jeg drønede ned i sengebordet og slog mit kindben så det var hævet i 1 måned. Der dannedes arvæv under huden som er blevet til smilehullet :slem:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Lemonella » 7. mar 2016, 13:00

Jeg har en del ar. Nogle fra operationer, nogle fra uheld og nogle fra overgreb fra bl.a mine mobbere i skoletiden og et par stykker fra min fars noget hårdhændede behandling af mig.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 7. mar 2016, 15:03

- Et ar ved det ene øjenbryn, efter en skoldkop
- Et ar på højre skulder efter fjernelse af modermærke der var godartet kræft i
- Et ar på højre lillefinger, efter jeg fik den i klemme i en dør som 9årig
- Et ar på højre håndflade efter et genstridigt sår
- Og så nogle små ar hist og her, efter fjernelse af modermærker
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 7. mar 2016, 17:47

Jeg har et ar i ansigtet efter en piercing, der nu er taget ud.

Jeg har også et ar på venstre lillefinger efter jeg, i bagstiv tilstand, ved et uheld skar mig med en brødkniv.

Jeg har flere små og ét stort ar på armen efter cutting i teenageårene.

Det var vist det. Jo, jeg har også mange blodsprængninger/mørke pletter ved anklerne efter at være sengeliggende i en længere periode. Men det er vist ikke det, man normalt ville kalde ar.

Åh jo, også et på ryggen efter et (harmløst) modersmærke er blevet fjernet.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 7. mar 2016, 17:57

en på hvert knæ -fra arbejde hvor jeg gled på begge ben og bankede begge knæ i en afstast.
På højre ben mangler jeg en luns kød - efter at have sat sporene fra en vandrestøvle i mig selv¡?
operation ar på højre hånd - operation efter kampskade.
Ar i hovedbunden fra et overfald med flaske - fra min tid som dørmand
Ar på flere knoer på hænderne efter lidt for mange armstrækninger på knoerne.
Et minde fra en slagge som fløj af og ramte mig i øjenhulen efter en svejsning.
deformt knæefter at have banket det ind i en metal afsats under passage af dør under en brandøvelse.

+ alt det løse.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 716

Indlægaf ina » 7. mar 2016, 20:01

- Et lille ar over højre øjenbryn, efter min lillebror smed en hård plastikkop i hovedet på mig, da vi var små.
- Et stort ar (eller flere små samlet) på venstre knæ efter mig og en veninde styrtede på cykel (ja, vi sad to på en cykel) i 9. klasse. Hun fik en voldsom hjernerystelse, jeg slap med en grov rensning ( :tie: ) af såret på skadestuen og en stor forbinding i en uge.
- Et lille et på højre pegefinger efter hundebid.
- To store ar ned af højre skinneben efter jeg faldt i et stort hul og skrabte mit ben hele vejen ned af siden sidste år. (ja... :genert:)
- Ar efter fjernelse af modermærke.
- Ar efter fødsler.
0
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 7. mar 2016, 23:50

Har en del ar. Men ikke alle lige store.... Har nogle ar fra da jeg var selskadende, primært på min venstre underarm

Har et ar på min ene overarm fra at blive brændt af et strygejern.... Var da jeg gik i SFO og var nok kun 7-8 år gammel. Havde stået og strøget perleplader. Vendte mig om for at ordne noget ved bordet. Strygebrættet stod meget tæt på bordet, hvor jeg stod imellem. Da jeg vendt mig om mod strygebrættet igen, endte min overarm på strygejernet. Skreg også.... Kan huske jeg fik noget aloe vera på og min mor kom og hentede mig kort tid efter. Men det fik jeg et ar af.

Har også et ar på mit knæ. Var fra da min farmors hund sleb med mig over parkeringspladsen, og jeg ikke gav slip i snoren. Hunden var en schæfer og jeg var ikke særlig gammel, så var ikke svært at blive trukket med. Jeg faldt jo og blev slebt videre, fordi jeg ikke gav slip... Fik et meget dybt hul i mit knæ af det, og derefter kom der jo også et ar..

Har et lille ar på min tommelfinger, efter jeg klemte den i en bildør. Fik fingeren inden for døren da jeg smækkede den i. Den blev også brækket af det, og kan huske det væltede ud med blod. Var også da jeg var barn. Fik vidst det enten syet eller limet sammen, men brækket var den hvert fald :genert:

Har faktisk også et ar på min ene hånd, men kan ikke huske hvor det stammer fra.. :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1831

Indlægaf Anilara » 8. mar 2016, 06:52

En nylon hundesnor, der flænsede noget af mit ben ved knæet, da hunden så en kat i modsatte side af hvor den gik. Av.
1
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 8. mar 2016, 08:30

Hov, jeg har da også et ret langt et under foden på min højre hæl. Det stammer fra engang jeg skulle lave et sygt sejt hovedspring i poolen på en ferie. Jeg får sat skævt af, og må sætte derfor ekstra fra med højre fod, men da jeg jo ligesom er hoppet, ender jeg med at sparke virkelig hårdt lige ind i kanten, og så flænsede det en 5 cm langt og virkelig dyb flænge.
Nas gjorde det. Og det blødte og blødte. Og gik konstant op. Der skulle jeg nok have været syet, men min venindes far, som jeg rejste med, er af den gamle skole :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2016, 13:46

Et ovenpå højre pegefinger fra et møde med en sav, et på højre ringfinger, der hvor fingeren møder hånden, efter et møde med en Global kniv i frit fald.
2 på det ene knæ efter jeg besvimede og knaldede knæet i kanten af et springvand.
Et på min overarm, der ligner koppevaccinen, men eftersom jeg ikke er vacineret mod kopper er det ikke det :-D Mine forældre ved ikke hvor det er fra.
Og så har jeg bogle stykker efter en fødsel og et invendigt i næsen efter en operation.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1100

Indlægaf FrøkenM » 8. mar 2016, 14:00

Der er en del :)

Ar på venstre hånd efter at have fået snittet en sene i hånden på et par glasskår
Ar på stortåen efter knysteoperation
Ar på siden af knæet efter operation
Ar på begge lår
Ar på begge hofter efter hofteoperation
Ar på anklerne
Ar bag på knæene efter haseforlængelse
Ar på begge sider af maven efter flytning af muskler
Ar i hovedet efter fjernelse af modermærke med svulst i.

Det er vist det lige for nu, men der kommer 100% flere
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Livets forhold"