Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Phlox9 » 6. mar 2016, 17:41

Jeg troede, at min storebrors navn var alfabetet - han hedder Christoffer, og jeg syntes, at det navn var så forfærdeligt langt.

Og at ens hjerte holdt op med at slå, når man holdt vejret.
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2572

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. mar 2016, 18:11

Anilara skrev:Nåh ja! Jeg samlede på fulglefjer (i modsætning til Julie åbenbart :-D )
Jeg havde virkelig mange, og klistrede dem på min kedeldragt med tape, og sprang så ud fra hundehusets tag 200 gange tror jeg... Min største drøm var at kunne flyve!

Hahaha, det gjorde jeg også! Jeg havde glemt alt alt om mine flyveeksperimenter.

Jeg hoppede ud fra min venindes børnerutsjebane adskillige gange i træk efter at have bedt indtrængende bønner til Gud, om at han ville lade mig flyve. Han havde desværre ikke lige tid den dag, men vi nægtede at tro, at det var umuligt, hvis bare vi troede nok på det, så vi fortsatte øvelsen af adskillige omgange.
3
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 275

Indlægaf Hønsekræmmeren » 6. mar 2016, 18:13

Almindelig viden for en 5-årig Hønsekræmmer - med to større søskende, som ikke lå på den lade side med at fortælle mig om alle de frygtelige ting der kunne ske:

'Hvis man sluger tyggegummi, så får man hul i maven'..

'Hvis man spiser bussemænner, så vokser der træer i maven'..

Hvis man sover med strømper på, så får man vorter på fødderne..

'Hvis man gør sig skeløjet - og vinden pludselig vender, så bliver øjnene siddende'..

'Hvis man er uartig, så kommer man hen til fiskehandleren og bliver klippet med træsaksen - og så bliver man rødhåret'..

'ALT hvad man finder på jorden der måske kan spises, det har hundene tisset på'..

'Har man hul på strømpen, så er det fordi der er en jøde der har spyttet på storetåen'..

'Hvis man drikker øl, så bliver man ikke større'..

'Hvis man lyver, så får man en sort streg i panden'..

- ak ja, det var ikke det rene sjov at være mig dengang.... :naughty:

- selv bildte jeg mine unger ind, at når Hjem-Is-Bilen ringede med klokken, så var det fordi han havde udsolgt... :fløjt:
Senest rettet af Hønsekræmmeren 7. mar 2016, 03:27, rettet i alt 1 gang.
1
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 6. mar 2016, 18:17

At jeg var et skak-geni... og jeg var MEGET gammel, før det gik op for mig at naturligvis vandt jeg ikke mit første parti skak over min morfar som havde haft skak som hobby i ~50 år, da han lærte mig det som ca 6-7årig. Men jeg troede vitterligt i mange år at jeg havde vundet parti skak, og dermed måtte være et skakgeni (og det er jeg ikke!)
4
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 18:23

Jeg var helt sikker på at Iran, Irak og... Ikast :blush: lå tæt på hinanden :genert: Der gik faktisk mange år før det gik op for mig at Ikast ikke var et land langt langt borte :lol:
15
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 6. mar 2016, 18:45

Hvis der lå en lort på gaden, så var det helt sikkert jeg kom til at træde i den - det var min mor selvsagt ret træt af, så hun gjorde meget ud af at fortælle mig atjeg skulle huske at holde øje med hundelorte på fortorvet - det tog jeg åbenbart meget bogstaveligt, så der sad jeg pegende bag på cyklen og råbte begejstret "SE MOAR! Der er en hundelort, der er EN til.. osv." i en længere periode. For man skal ikke bede mig om at holde øje med mindre man mener det - for holde øje DET kan jeg.
4
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1516

Indlægaf fisken80 » 6. mar 2016, 19:08

Jeg var sikker på, at man fik blindtarmsbetændelse hvis man slugte sit tyggegummi
1
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1516

Indlægaf fisken80 » 6. mar 2016, 19:10

Og så havde jeg som barn også en mani med at samle blomsterhoveder op og lægge dem frem til salg ude ved fortovet, en dag var der sgu en dame, der købte et hoved for en krone. Jeg var i totalt panik over den krone, for jeg vidste min mor ville blive tosset, hvis hun opdagede, hvad jeg lavede med de blomsterhoveder. Så jeg smed den i kloakken....
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 6. mar 2016, 19:11

I forlængelse af tyggegummi teorierne så var jeg sikker på at have hørt at hvis man slugte tyggegummiet så satte det sig rundt om hjertet og når man havde spist for meget af det så gik det i stå :shock:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. mar 2016, 19:24

Da jeg var ganske lille, troede jeg, at et kondom var en frysepose fyldt med vand og med knude på, som man lagde imellem sig, så der ikke var noget, der kom for tæt på. Jeg gik og lavede adskillige kondomer i en periode.
6
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. mar 2016, 19:28

Vi lavede duftevand i en spand fra sandkassen med blomsterblade, vi havde plukket og knust i. Nogle gange - når vi kunne skaffe noget - kom vi også sukker og voksenparfume i, fordi vi troede, det blev mere lækkert. Så gik vi fra dør til dør i hele byen og prøvede at sælge vores brune sandvand med blomsterhoveder i som parfume. Lige indtil en mand blev træt af os og sagde, at han ville ringe til politiet, fordi man skulle have en gyldig tilladelse for at være dørsælger.

Vi plukkede også blomster, der stak ud over hegnet fra folks haver og prøvede at sælge dem. Vi solgte engang et solsikkehoved til en dame for en is. Blomsten kom fra hendes egen have. Hun skulle aldrig have været så sød mod os, for vi begyndte selvfølgelig at rende hende på dørene hele tiden.

Irriterende unger!
3
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 6. mar 2016, 19:32

Jeg fik af vide at hvis der kom en vind, mens man gjorde sig skeløjet, så ville øjnene sidde fast. Og det var derfor Mathias (en dreng jeg kendte) var skejløjet. Det havde mine forældre selv sagt. Sandheden var vidst at de ikke gad at se på det, og at Mathias bare havde brug for briller.
3
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. mar 2016, 19:33

Jeg troede ganske længe, at Bornholm var placeret det, hvor det sidder på Danmarkskortet.

EDIT: Jeg har lidt for meget input til denne tråd.
4
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5868

Indlægaf Smiling_Goat » 6. mar 2016, 19:34

Julie skrev:Jeg var af den opfattelse, at fuglefjer var fyldt med bakterier, og at man skulle holde sig fra dem - ellers ku man jo blive syg..

Dåser var farlige at drikke af, de kunne nemt skære ens tunge i stykker..

Balloner var også farlige at puste op, for man kunne komme til at sluge dem - og så blive kvalt..

Hvis man sutter på ens hår, så knækker det.

.. Alle de her ting, er noget min mor har bildt mig ind.. Jeg var over 18, før jeg fandt ud af, at andre børn ikke havde fået af vide at fuglefjer og dåser var farlige.. Min kæreste var flad af grin, da jeg fortalte om fuglefjerene - jeg troede jo ligesom, at det var noget alle børn havde fået af vide.. :genert:

Det lærte jeg også. Jeg synes stadig, fuglefjer er mega ulækre.

Min bedstemor fortalte mig også om en lille pige, der (ligesom jeg) havde tygget på sit hår. Til sidst havde hun fået en stor kugle hår i maven, som skulle opereres ud. Jeg tror ikke hendes geniale pædagogik fungerede - jeg tyggede i hvert fald på mit hår ret længe. Nu jeg tænker over det, var det også hende, der fortalte mig, at hvis man spiste frøene i frugter, ville frugten vokse nede i maven.. Til gengæld kom det gevaldigt bag på hende, hvor babyen voksede, da hun blev gravid med min onkel (hun var blevet informeret om en stork, stakkels kvinde.) Så i virkeligheden troede hun måske rent faktisk på det hun bildte mig ind.. (jeg ville i øvrigt virkelig godt have været vidne, da nogen fortalte hende, hvordan børn i virkeligheden kommer til verden. "De hvad?! SVEND HVAD HAR DU GJORT?!")

Jeg ved heller ikke, hvor mange perler jeg har haft siddende fast oppe i næsen, men jeg tænker, at det må have rejst bekymring hos personalet i børnehaven. Jeg kan helt ærligt godt forestille mig, at de har snakket om det til møderne.
Åh ja, da jeg begyndte i skole, overførte jeg samme optimistiske tankegang ("denne gang virker det!") til en hårbørste man kunne dreje i håret. Jeg ved ikke, hvor mange gange der var nogen henne for at filtre den tingest ud af mit hår. Jeg kan kun gisne om, hvad hun har tænkt efter tredje gang. Jeg er bare den fødte optimist :D
Haha og nu kommer jeg i tanke om en af de få ting, jeg kan huske om min mor fra min barndom. Hun stod og pillede i mit hår, mens hun sagde: "Hvordan bærer du dig altid ad med at få tyggegummi i håret? Det er næsten hver dag!"
Jeg er ikke engang sikker på, hvor jeg fik tyggegummi fra. Min mor nægtede (af åbenlyse grunde) at udlevere det til mig.
Senest rettet af Smiling_Goat 6. mar 2016, 19:42, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2868

Indlægaf Fräulein L. » 6. mar 2016, 19:35

Jeg troede man kunne gå på skyerne (hey! de gør det da i tegnefilm!) Gik i 10 klasse før nogen fik mig overbevist om, at det altså ikke er muligt.

Det der med at film var i sort/hvid i gamle dage. Troede det galt hele verden. Så kan huske jeg engang spurgte min far, om der så bare lige pludselig en dag kom farver på det hele :D
2
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Livets forhold"