Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Tibbler » 6. mar 2016, 22:55

Vi lavede "hund med dårlig mave": blandede en masse klamme ting fra køkkenet, så det blev en brun smattet masse. Så gik vi rundt i kvarteret og lagde klatter, så det lignede hundelorte, fra en hund med meget dårlig mave
5
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1380

Indlægaf Æske » 6. mar 2016, 23:27

Jeg klippede håret af mine dukker, da jeg var sikker på det ville vokse ud igen.
Jeg kunne ikke helt forstå det der med at folk døde, for jeg troede at vi selv bestemte det der med at trække vejret, så vi kunne leve så længe vi gad.

Derudover er min lillebror født 24. januar og jeg er født 24. februar og jeg synes simpelthen at det var så ærkesnyd at han skulle have fødselsdag først, når jeg nu var ældst - og der er altså 5 år og 11 måneder imellem os.

Og så var jeg ret gammel før jeg fandt ud af at den tidligere direktør i Zoo, Bent Jørgensen, ikke talte svensk men bare var fra Bornholm :genert:
4
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 7. mar 2016, 01:10

Jeg vidste at kræftpatienter ofte var skaldede og troede det var det kræft gjorde, altså lige bortset fra også at slå folk ihjel. Så jeg panikkede hver gang jeg så mine hår på hårbørsten & har flere gange tudende måtte fortælle min mor, at nu havde jeg fået kræft.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 637

Indlægaf Buller » 7. mar 2016, 04:22

2SHY skrev:Jeg havde (og har stadig) svært ved at forstå de der større end og mindre end tegn. Vi lærte det ned krokodiller og det gav bare slet ikke mening i min verden (og gør det stadig ikke) at noget der er småt vil/kan spise noget der er større end det selv er :genert:

Ja ja hende den talblinde lærer det nok aldrig helt

det er heller ikke helt rigtigt opfanget... det med krokodillen går på at du skal tænke at krokodillen er grådig, den går efter at spise den største portion, i det her tilfælde går den derfor altid efter at spise det største tal. Så der hvor gabet vender over imod for at "spise" det er der det største tal/største portion står.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 7. mar 2016, 04:29

Buller skrev:
2SHY skrev:Jeg havde (og har stadig) svært ved at forstå de der større end og mindre end tegn. Vi lærte det ned krokodiller og det gav bare slet ikke mening i min verden (og gør det stadig ikke) at noget der er småt vil/kan spise noget der er større end det selv er :genert:

Ja ja hende den talblinde lærer det nok aldrig helt

det er heller ikke helt rigtigt opfanget... det med krokodillen går på at du skal tænke at krokodillen er grådig, den går efter at spise den største portion, i det her tilfælde går den derfor altid efter at spise det største tal. Så der hvor gabet vender over imod for at "spise" det er der det største tal/største portion står.

Du behøver ikke forklare det for jeg fatter det aldrig. Utallige har forsøgt men uden hel

Jeg tror dog vi mener det samme men formulerer det forskelligt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 7. mar 2016, 08:02

Jeg kan ikke lige nu huske noget som jeg har troet eller gjort, men min kusine ville gerne have jeg vandede hende med en vandkande fordi hun ville vokse. Hvis blomsterne voksede af vand, giver det kun mening hun også gjorde. Det er ret sødt at tænke på, fordi selvom jeg selv syntes det var fjollet, så hjalp jeg hende da. Vi var ca. 6 år.
3
:banan: :banan:
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5868

Indlægaf Smiling_Goat » 7. mar 2016, 20:28

Jeg var virkelig gammel, før jeg lærte at tælle (og jeg synes stadig det er svært.) Fx hvis man mandag skal tælle, hvor mange dage der er til fredag er mega svært. Er der tre eller fire? Skal fredag tælles med? For det er jo TIL fredag.. Åh suk. Og det plejede endda at være værre. Som barn kunne jeg ikke engang spille ludo (helt seriøst) for jeg kunne aldrig huske, om jeg skulle tælle det felt, jeg stod på, med, når jeg slog med terningen. Det var et hyr at lære.
4
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 7. mar 2016, 20:52

Vi var på besøg hos mine forældres venner - og jeg legede så godt med deres datter. Men vi kunne jo godt regne ud, at legen ville få ende når jeg skulle hjem. Vi gik derfor i gang med at male vores kroppe sorte med sprit tuch - damn vi fortrød det, da det skulle skrubbes af!
Vi var 3-4 år gamle - og havde nok ikke helt overvejet at selv hvis vi var blevet færdige med kroppen var den ene blond med blå øjne & den anden brunette med brune øjne.
4
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 8. mar 2016, 06:22

Jeg spidsede min lillefinger i en blyantspidser - passede perfekt ind i hullet :tie:

Derudover, hvis jeg fik 'nej' og en forklaring på et eller andet, fx 'du skal ikke røre ved halogenpæren i lampen, den er MEGET varm", så gjorde jeg det med garanti - jeg gjorde det bare HURTIGT, for så varm var den nok heller ikke.. Og brændte mig. Reagerede allerede dengang dårligt på forbud - jeg tog på ingen måde de voksnes ord for gode varer!
1
Nu med fugl
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1287

Indlægaf hotlips » 9. mar 2016, 03:44

Jeg boede ved siden af nogen af bunkersne på vestvolden og jeg var overbevist om at der boede riddere derinde for jeg havde set en film hvor de boede i en borg med lige sådan nogle porte.

Min mor havde fortalt at der ikke kunne komme kyllinger ud af de æg man køber for der skal have været en hane hos hønen så da jeg fik et æg med hjem fra min tante mente jeg sagtens jeg kunne klare det, for jeg vidste hun havde en hane, så jeg lagde det i dukkevognen og forsøgte at få vores ikke specielt medgørlige store hankat til at lægge sig der,det gad han sært nok ikke så jeg puttede det godt nedunder dyne og puder.. Og så kiggede jeg utålmodigt til det hvert andet øjeblik så det måtte jo gå galt og klask sagde det da det landede i min sutsko.
2
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 9. mar 2016, 05:05

Jeg troede at vi alle sammen boede i et stort akvarium og at solen bare var en lampe i et værelse der lyste ned på os

Jeg "tegnede" med de bitte små edderkopper på fliserne på fortovet

Jeg spidsede min lillefinger i en blyantspidser fordi min finger passede ind i hullet og jeg ikke troede det ville gøre ondt.

Jeg begyndte at ryge da jeg var 9 :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 70
Likede indlæg: 781

Indlægaf Mangoness » 9. mar 2016, 07:30

Thestral skrev:Jeg troede at vi alle sammen boede i et stort akvarium og at solen bare var en lampe i et værelse der lyste ned på os

Jeg elsker den ide! :ivrig:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5032

Indlægaf Fyrst Eberhard » 9. mar 2016, 08:44

I 8. klasse mistede jeg mit pas med vilje, fordi jeg var rasende over, at vi skulle til Krakow på "studietur" i stedet for London. Så måtte jeg bruge en uge i parallelklassen, hvor jeg lærte dem at hælde skolemælken i stolebenene (som var hule), så der stank i hele lokalet ved ugens udgang.

Muligvis off topic, men apropos pas, så havde jeg på et tidspunkt en bekendt, der arbejdede på en døgninstitution for psykisk syge. Da de skulle på den årlige udlandstur til Østrig, var en af beboerne ret presset over tanken om at skulle væk hjemmefra. Så da de kom til skranken ved afgang i lufthavnen, tog han sit pas frem, hvor han havde klippet sit pasfoto ud og erstattet det med et påklistret billede af en gorilla. Så kunne han trygt vende om og hjem i selskab med sin kontaktperson, som så måtte gå glip af afterskiing og fadøl i Østrig for denne gang.
4
Peace!
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 9. mar 2016, 19:43

Jeg troede, at når man brækkede noget, så faldt legemsdelen af! Så jeg spekulerede ret meget over, hvordan det kunne hænge sammen, at nogen havde fortalt mig, at dronning Margrethe havde brækket ryggen engang!?

Jeg var vildt bange for at sluge vindruekerner, da nogen havde fortalt mig, at der så ville vokse vindruer ud af ørene på mig.

Nå ja, jeg gemte også tyggegummi i mine lommer. Tygget vel at mærke! Havde ikke helt styr på det med konsistenser osv.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. mar 2016, 19:57

Kan kun huske den klassiske med monsteret som boede under ens seng og som ville hive ens arm eller ben af hvis de hang ud over sengekanten. Som voksen kan jeg stadig ikke sove hvis armene eller benene ligger udover. Og jeg er godt klar over at der ingen monstre er.
4
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Livets forhold"