Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Annione » 11. mar 2016, 00:38

Jeg var opdraget meget kristent, så noget af det værste jeg kunne kalde andre børn, der var rigtig dumme var "spurve", "geder" og "gudsbespottere" :genert:

Jeg troede forøvrigt at det var en joke, at man dansede om juletræet, hvis man holdt jul. Det fandt jeg først ud af, at nogen gjorde, da jeg var 18.
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. mar 2016, 00:55

Vi var på Bornholm en sommer, og i en butik stod der nogle mennesker og snakkede.
Nervøst spurgte jeg min mor om man kunne betale med danske penge der - folk talte jo ikke dansk :klap: Det grinte de meget af i butikken, men jeg troede bare at nogen havde fortalt en vittighed, de kunne jo tydeligvis ikke forstå hvad jeg sagde :-D

Jeg var ikke så gammel, men gammel nok til at vide, at man skulle veksle penge, når man skulle til et andet land :deer:
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 11. mar 2016, 01:06

Annione skrev:Jeg var opdraget meget kristent, så noget af det værste jeg kunne kalde andre børn, der var rigtig dumme var "spurve", "geder" og "gudsbespottere" :genert: [...]

Nu til dags betyder det jo noget helt andet at "spotte" nogen :)
1
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2016, 04:59

Dirtylittledevil skrev:Jeg troede væg-til-væg tæpper var gulvtæpper som hang på væggene. Jeg hørte det tit omtalt, så jeg troede det var noget rigtig mange havde, i stedet for tapet som man sjovt nok havde hjemme hos os.

Det troede jeg til jeg var en 18-20 år. Jeg er vokset op med trægulve, og alle mine venner jeg besøgte havde også trægulve uden andet end små tæpper, pånær lige en veninde, hvis far var merchandiser, han havde nogle store farverige tæpper hængende på væggene, så jeg tænkte væg til væg tæpper var sådanne tæpper, bare større så de dækkede hele væggen. Det var først da jeg så et boligprogram at det gik op for mig at der fandtes væg-til-væg tæpper til gulve :lol:

Jeg ved egentlig ikke hvorfor han havde tæpper på væggene, måske havde han bare for mange tæpper til de kunne være på gulvene :gruble:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. mar 2016, 08:18

godtnavn skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg troede væg-til-væg tæpper var gulvtæpper som hang på væggene. Jeg hørte det tit omtalt, så jeg troede det var noget rigtig mange havde, i stedet for tapet som man sjovt nok havde hjemme hos os.

Det troede jeg til jeg var en 18-20 år. Jeg er vokset op med trægulve, og alle mine venner jeg besøgte havde også trægulve uden andet end små tæpper, pånær lige en veninde, hvis far var merchandiser, han havde nogle store farverige tæpper hængende på væggene, så jeg tænkte væg til væg tæpper var sådanne tæpper, bare større så de dækkede hele væggen. Det var først da jeg så et boligprogram at det gik op for mig at der fandtes væg-til-væg tæpper til gulve :lol:

Jeg ved egentlig ikke hvorfor han havde tæpper på væggene, måske havde han bare for mange tæpper til de kunne være på gulvene :gruble:

Åh jeg var nok... 35 før jeg fandt ud af sandheden :blush:
For selvom jeg blev voksen og opdagede at de fleste altså havde deres tæpper på gulvene, så blev jeg ved med at have på fornemmelsen at det jo nok var anderledes dengang i 70/80'erne hvor mange eksperimenterede meget mere.. med deres tæpper og sårn..
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 11. mar 2016, 10:46

Jeg havde et puslespil med Danmark på og det øverste af Tyskland som var farvet hvidt. Jeg vidste, at det måtte være Grønland, for jeg havde jo lært at der var is på Grønland. Jeg spurgte mine forældre, om ikke det var rigtigt, og de svarede nej. Men jeg vidste, at de måtte tage fejl, for enhver kunne jo se, at det måtte være Grønland og ikke Tyskland.
1
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2016, 14:00

Dirtylittledevil skrev:
godtnavn skrev:

Åh jeg var nok... 35 før jeg fandt ud af sandheden :blush:
For selvom jeg blev voksen og opdagede at de fleste altså havde deres tæpper på gulvene, så blev jeg ved med at have på fornemmelsen at det jo nok var anderledes dengang i 70/80'erne hvor mange eksperimenterede meget mere.. med deres tæpper og sårn..

Eneste grund til jeg fandt ud af det var et boligprogram hvor de snakkede meget om væg til væg tæpper, som var på gulvet. Ellers havde jeg sikkert stadig troet det den dag i dag :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"