Anmeldelse af den sidste bog, du læste

Brugeravatar
PublicLibrary
Kort karma: 1
Likede indlæg: 43

Anmeldelse af den sidste bog, du læste

Indlægaf PublicLibrary » 20. aug 2015, 20:46

Jeg har læst "Havmanden" af Nils Brunse. Jeg har læst den før. 10-15 år tilbage. Husker meget fra den, alligevel genlæser jeg den, så det er klart at jeg er glad for den.

John, medarbejder ved DR, holder tidlig ferie. Han har planlagt en solosejltur til England og muligvis derfra over til Frankrig. Men han kommer ikke så langt eller rettere han kommer længere. Undervejs indtræffer der noget underligt og John bliver reddet op af havet af engelske fiskere. Da han kommer i land, går det op for ham, at han er kommet til England i år 1647.

Nu må han overleve i det på alle måder fremmede land og undervejs møder han en mand, der giver ham en slags forklaring på hans skæbne.

En velskrevet og underholdende roman. 4 ud af 5 stjerner.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10268

Re: Anmeldelse af den sidste bog, du læste

Indlægaf icelady » 17. sep 2015, 07:51

David Lagercrantz´ Det der ikke slår os ihjel.

4. bog om Lisbeth Salander. Den er godt skrevet..
Men det er som om at der bruges meget tid på optakten til klimakset og så er klimakset overstået på stort set ingen tid.

Desuden har Lisbeth udviklet en sans for humor... Om det klæder hende er jeg ikke sikker på.

3 uf af 5 stjerner.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 20. sep 2015, 14:57

Jeg har også læst Salanderbogen. Den er underholdende på dens egen måde, men sært opbygget mht klimaks som Icelady skriver - det hele er lidt overfladisk.

I samme kaliber er Liza Marklunds nye 'Jernkors'. Underholdende, men en smule ligegyldig i hele snittet. Samler op på lidt af hvert og runder serien pænt af.

Begge bøger giver fin mening i sofaen med en kop te. Begge er hurtigt glemt her igen. De giver ikke nogen varig wowoplevelse.
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1526

Indlægaf fisken80 » 13. nov 2015, 18:07

Jeg har også lige læst Millenium 4-bogen og jeg var positivt overrasket. Jeg synes den var virkelig spændende, faktisk hele vejen igennem. Og jeg synes det var fint, at man lærte mere om Salanders baggrund. Så en anbefaling herfra.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1977

Indlægaf lillebjoern » 12. dec 2015, 09:10

Jeg har lige læst "Den Tomme Plads" af J. K. Rowling.

Overordnet set var den god – da jeg blev færdig (og egentlig stadig) har jeg lidt en følelse af, at jeg savner bogen. Den var ret hyggelig, selvom der ikke skete de store ting. Den er ret tung at komme igang med, jeg tror faktisk man skal 100-150 sider ind, før der begynder at tegne sig et mønster af et eller andet. Men jeg endte med at blive ret opslugt.

Så den kan helt klart anbefales :) Den er intet a la Harry Potter, men jeg kan sagtens genkende hendes skrivestil, især med beskrivelsen af karakterer. Det er hun enormt god til, og det er også tilfældet i denne bog.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Indlægaf Bimmerdyret » 27. dec 2015, 18:04

Min datter på 12 er igang med at skrive månedsopgave om "psykisk syg kunst" og opgaven er 3 delt - projektopgave med problemformulering og arb. spørgsmål, boganmeldelse af roman i relation til emnet, skrive en novelle i relation til emnet.

Hun valgte så...støn...at låne "Døende kom jeg til verden" -en romanbiografi om Edvard Munch af Ketil Bjørnstad.
Hun har læst de 424 sider og ville gerne snakke om bogen med mig...så ja.. måtte kaste mig for løverne :lol:

Bogen er grundlæggende bygget op om dagbogsnotater og breve fra EM til sin omgangskreds, og det er faktisk en ret spændende bog, der er velskrevet og giver mange tanker.
Jeg er ikke den stort kunstfan, men rart at mit yngel kan udvide min horisont, for selve det overordnede emne og bogen har givet mit en god indsigt i tiden, i de kulturelle personer i perioden samt at der godt nok var mange kunstnere i den periode der var lettere syge i bøtten
2

Tilbage til "Bøger"