Kærestens tidligere forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1837

Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 16:54

Synes du, det er passende, hvis din (eventuelle) kæreste stadig har kontakt med sin ekskæreste? Hvorfor, hvorfor ikke?
Jeg tænker her ikke på ekskæreste, som kæresten evt. har børn med, og et samarbejde derved er påkrævet.

Er det en principiel ting for dig, at kontakt med ekskærester er no-go?
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Re: Kærestens tidligere forhold

Indlægaf Pityt » 6. mar 2016, 16:58

Taget i betragtning, at min eksmand er min bedste ven og vi taler sammen hver dag, ville jeg ikke kunne tillade mig, at have noget imod en kærestes kontakt til en eks :lol:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5775

Indlægaf Animi » 6. mar 2016, 16:59

Nej, det er ikke et principielt no-go for mig. Nogen går fra hinanden som venner, og så skal de have lov til stadigvæk at være en del af hinandens liv.
Så længe der ikke er nogen følelser i klemme og det er på et venskabeligt plan, kan jeg ikke se noget problem i det :)
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 17:05

Det er no-go her. Hans eks er ikke så sødt et menneske siger min svigermor, så hende behøver vi ikke.

At min eks er totalt udelukket er mit valg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 6. mar 2016, 17:13

Jeg bor sammen med mit barns far... hvilket ligger et niveau over "påkrævet af hensyn til barnet". Så jeg kan ikke just tillade mig at mene, det er no go.

Min kæreste bor også i perioder hos sin ekskæreste i forbindelse med samvær med sine børn og taler med en tidligere kæreste, som han anser som sin fortrolige og en tæt ven. Hun er en af de få, der kender til mig.

Det har jeg det helt fint med. Mest af alt, fordi han (vi) har været helt åbne om det fra begyndelsen af.

Jeg er også blevet tilbudt at læse korrespondancen med ekskæresten, der er en tæt ven. Tilbuddet kom tidligt i forholdet, hvor han var nervøs for, om det alligevel var for sært for mig, at hun var en fortrolig på den måde. Jeg afslog - og har ikke fortrudt det. Faktisk synes jeg, det er lidt hyggeligt, han har en pigeven, han "sladrer" med :blush: Altså... Det ER jo ikke alle, der har debatten :D
4
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 6. mar 2016, 17:17

Animi skrev:Nej, det er ikke et principielt no-go for mig. Nogen går fra hinanden som venner, og så skal de have lov til stadigvæk at være en del af hinandens liv.
Så længe der ikke er nogen følelser i klemme og det er på et venskabeligt plan, kan jeg ikke se noget problem i det :)
This.
Eller... x2
Eller... Enig :gogo:
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 755

Indlægaf BlueBunny » 6. mar 2016, 17:30

Jeg ville synes det var mærkeligt hvis min mand var fortrolig med tidligere kærester. Heldigvis er det ikke er issue.

Jeg har heller ikke noget ønske om at have eks'er som venner.
2
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 6. mar 2016, 17:33

Jeg er gode venner med min eks og også med hans nye kone, det er min mand i øvrigt også.
Min mands eks ser vi ikke - hans valg.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 6. mar 2016, 17:41

Hvis hun er et ordentligt menneske der ikke forsøger at skabe splid/lave ballade eller andet, kan jeg ikke se problemet. Jeg er faktisk begyndt at opfatte det at man stadig er venner i en grad med sin eks er ret positivt, da det tyder på at der er tale om to ordentlige, voksne mennesker hvor at min kæreste har opført sig ordentligt og at bruddet har været rimlig dramafrit. Det er en ret stor anbefaling IMO.

Jeg er ikke ven med min seneste eks, men vi har stadig kontakt fra tid til anden. Det er dog ikke en anbefaling herfra :lol:
9
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 6. mar 2016, 17:43

Jeg er venner med min første kæreste. Det er slet ikke på fortroligt basis og det er pga han er kæreste med en af vores fælles veninder at vi ses privat, altid som par, men min mand er ok med det (han kæmper ellers med jalousi) han er jo også blevet venner med ham.

Hvis min mand havde en Eks som veninde vil det være ok for mig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6091

Indlægaf LadyFox » 6. mar 2016, 18:04

Så længe der ikke er føleser omkring det, at begge har respekt for det forhold som jeg er en del af, og der er åbenhed omkring det så er det fint med mig. Jeg har selv ekser blandt mine venner, men jeg ville til hver en tid droppe venskabet hvis en eks ikke opførte sig passende omkring mit forhold, eller fik følelser for mig igen.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 6. mar 2016, 18:14

Så vidt jeg ved er min kæreste venner med mindst én af sine exer, hun er vis gift med en af hans venner nu. Han har flere kvindelige venner, ved ikke om han har "været der" med nogen af dem - fint hvis han har, fint hvis han ikke har.

Er ikke specielt jaloux, og slet ikke på fortiden.
Synes tværtigmod at jeg "skylder" henholdsvis hende der fik ham overtalt til at blive piercet & tatoveret og hende der fik ham med på tantrasex stor tak :slem:
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 6. mar 2016, 18:16

Som så mange andre ting her i livet, er det ikke noget, man kan have principper om, synes jeg.

Hvis relationen er positiv og begge parter er helt afklaret med, at der ikke er romantiske følelser eller seksuel tiltrækning tilbage og eksen i øvrigt er et ordentligt menneske, der ikke forsøger at influere det nuværende forhold negativt, er det nok en af de ting, jeg ikke synes, jeg har ret til at bestemme.
7
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5933

Indlægaf Smiling_Goat » 6. mar 2016, 18:23

Min kæreste boede teknisk set stadig med sin eks, da vi fandt sammen (altså de var gået fra hinanden og boede ikke reelt på samme adresse. Han betalte bare hendes husleje, fordi hun ikke havde råd til den selv, og han ikke ville lade hende hænge) og det har aldrig generet mig. Der er en grund til, at de gik fra hinanden, og jeg ved, hendes uansvarlighed (bl.a. én af grundene til hun ikke kunne betale huslejen selv) drev ham til vanvid og var en tungtvejende grund til at han forlod hende.

Så jeg har det fint med, at han er venner med sine ekser. Det er fint - der er jo netop en grund til at det ikke gik.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 6. mar 2016, 18:24

Jeg vil egentlig hellere have en kæreste, der taler pænt om sine tidligere partnere end det modsatte.
10

Tilbage til "Forhold og sex"