Årsopgørelsen 2015

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf Mi55y » 14. mar 2016, 10:11

Min søster skylder det offentlige lidt penge, fordi hendes tilskud til daginstitution har været lidt for høj. Hun skal dog have langt mere tilbage. Men Skat har oplyst hende over telefonen, at pga. hun skylder det mindre beløb, som jo skal trækkes fra, så skal hun ikke regne med at modtage pengene før til august. Synes godt nok det er lang tid, de tager sig til det!
2
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 14. mar 2016, 13:18

Hvis jeg nu vil fifle med forskudsopgørelsen, ville jeg så bare kunne sætte mine renteudgifter til eks. 0kr.? Jeg behøver ikke mange tusinde tilbage, men et par tusind ville ikke gøre noget. Jeg har også indbetaling til A-kasse og efterløn, kan man pille ved noget der? (Jeg er den største spasser til det her, er så bange for at gøre noget forkert, iih hvor det irriterer mig :lol: )
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 14. mar 2016, 13:43

Mi55y skrev:Min søster skylder det offentlige lidt penge, fordi hendes tilskud til daginstitution har været lidt for høj. Hun skal dog have langt mere tilbage. Men Skat har oplyst hende over telefonen, at pga. hun skylder det mindre beløb, som jo skal trækkes fra, så skal hun ikke regne med at modtage pengene før til august. Synes godt nok det er lang tid, de tager sig til det!

de par gange jeg har oplevet en indeholdt skat, der har det taget fra 4-8 uger for dem at behandle og udbetale.
- de behandler ved at tjekke med div. offentlige instanser om man har en restancen, og hvis der er det, modregner de denne, og udbetaler det øvrige.

Men ja, det er da unfair at ens penge er låst i perioden, særligt hvis det strækker sig over 5 mdr.
Jeg tror dog der er tale om større og mere kompliserede årsager ved de der har lang behandlingstid.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 14. mar 2016, 13:55

DD_81 skrev:
Mi55y skrev:Min søster skylder det offentlige lidt penge, fordi hendes tilskud til daginstitution har været lidt for høj. Hun skal dog have langt mere tilbage. Men Skat har oplyst hende over telefonen, at pga. hun skylder det mindre beløb, som jo skal trækkes fra, så skal hun ikke regne med at modtage pengene før til august. Synes godt nok det er lang tid, de tager sig til det!

de par gange jeg har oplevet en indeholdt skat, der har det taget fra 4-8 uger for dem at behandle og udbetale.
- de behandler ved at tjekke med div. offentlige instanser om man har en restancen, og hvis der er det, modregner de denne, og udbetaler det øvrige.

Men ja, det er da unfair at ens penge er låst i perioden, særligt hvis det strækker sig over 5 mdr.
Jeg tror dog der er tale om større og mere kompliserede årsager ved de der har lang behandlingstid.

Hun oplyste min søster om, at det tog længere tid end normalt, fordi de havde mere at indtaste manuelt nu. Så ved ikke, om Skat har ændret nogle procedurer, som så er skyld i lang ventetid.
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 14. mar 2016, 14:34

didas skrev:Hvis jeg nu vil fifle med forskudsopgørelsen, ville jeg så bare kunne sætte mine renteudgifter til eks. 0kr.? Jeg behøver ikke mange tusinde tilbage, men et par tusind ville ikke gøre noget. Jeg har også indbetaling til A-kasse og efterløn, kan man pille ved noget der? (Jeg er den største spasser til det her, er så bange for at gøre noget forkert, iih hvor det irriterer mig :lol: )

Ja undlader du dine renteudgifter og udgifter til a-kasse fra forskudsopgørelsen, vil du få penge tilbage næste år. Men husk det sker fordi dit fradrag i forbindelse med lønnen bliver mindre, så du vil få mindre udbetalt af din løn resten af året.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 14. mar 2016, 14:35

Wizzze skrev:
didas skrev:Hvis jeg nu vil fifle med forskudsopgørelsen, ville jeg så bare kunne sætte mine renteudgifter til eks. 0kr.? Jeg behøver ikke mange tusinde tilbage, men et par tusind ville ikke gøre noget. Jeg har også indbetaling til A-kasse og efterløn, kan man pille ved noget der? (Jeg er den største spasser til det her, er så bange for at gøre noget forkert, iih hvor det irriterer mig :lol: )

Ja undlader du dine renteudgifter og udgifter til a-kasse fra forskudsopgørelsen, vil du få penge tilbage næste år. Men husk det sker fordi dit fradrag i forbindelse med lønnen bliver mindre, så du vil få mindre udbetalt af din løn resten af året.

Jeps, så langt er jeg med mht. til fradraget. Jeg må prøve at lave nogle beregninger, så fradraget stadig ligger på et acceptabelt niveau.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
NilleQ
Kort karma: 1

Indlægaf NilleQ » 17. mar 2016, 07:37

Jeg skal betale penge tilbage, men kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor :gruble: Troede der ville være en forklaring eller i det mindste en henvisning. Nogen der ved hvordan jeg finder ud af det?
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 17. mar 2016, 07:42

NilleQ skrev:Jeg skal betale penge tilbage, men kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor :gruble: Troede der ville være en forklaring eller i det mindste en henvisning. Nogen der ved hvordan jeg finder ud af det?

Jeg ville tage min forskudsopgørelse fra 2015 og sammenligne med årsopgørelsen - så burde du kunne se hvor der er differencer.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 17. mar 2016, 07:43

NilleQ skrev:Jeg skal betale penge tilbage, men kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor :gruble: Troede der ville være en forklaring eller i det mindste en henvisning. Nogen der ved hvordan jeg finder ud af det?

Du kan tjekke tallene og så se de realiserede tal i forhold til de indberettede tal. Så kan du se, hvor der er en afvigelse og afvigelserne er skyld i restbetalingen.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 18. mar 2016, 11:47

5631,00 retur. Hurra.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 15:27

Wizzze skrev:

Hos mig har både renteudgifter og fagforeningskontingent været indberettet af sig selv (eller af bank/fagforening), så spørgsmål er om Didas kan det? :gruble:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 18. mar 2016, 15:44

StripesAddict skrev:
Wizzze skrev:

Hos mig har både renteudgifter og fagforeningskontingent været indberettet af sig selv (eller af bank/fagforening), så spørgsmål er om Didas kan det? :gruble:

Man kan justere på noget af det. Jeg var i hvert fald inde og sænke mine renteudgifter, fordi vi havde betalt vores huslån ud.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 15:44

Ballademager skrev:
StripesAddict skrev:
Wizzze skrev:

Man kan justere på noget af det. Jeg var i hvert fald inde og sænke mine renteudgifter, fordi vi havde betalt vores huslån ud.

Ah ja, det kan selvfølgelig godt være :)
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2862

Indlægaf JoyNips » 21. mar 2016, 08:11

StripesAddict skrev:

Du skal skelne imellem de tal, SKAT selv indsætter på forskudsopgørelsen baseret på forrige års årsopgørelse, og de tal, som hentes fra bank hhv. fagforening, når året gøres op.

Tallet på forskudsopgørelsen kan man ændre som man vil, eksempelvis ved at sætte renteudgifter og fagforeningskontingent til 0 og de rigtige tal vil så blive hentet automatisk fra bank og fagforening, når året opgøres.
2
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 21. mar 2016, 08:14

^det giver mening, tak :)
0

Tilbage til "Privatøkonomi"