Bryllup ved fjorden 30.07.16

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf HappyPaww » 11. mar 2016, 20:35

City print i store kongensgade er gode :)
0
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 09:14

Tak for forslag, Happypaww og Balledemager, det kigger jeg lige nærmere på!
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 12. mar 2016, 10:46

Stort tillykke med det kommende bryllup - det lyder fantastisk :love:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 10:49

Skralde skrev:Stort tillykke med det kommende bryllup - det lyder fantastisk :love:

Tusind tak :blush2:
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 20. mar 2016, 16:21

Der er ikke de store opdateringer her - det hele er gået lidt i stå grundet sygdom/travlt på arbejde/påske. Mine sko (de sorte) er dog kommet, og de er SÅ fantastiske :lun: jeg kan kun sige én dårlig ting om dem, og det er at de er så fine, at jeg har virkelig svært med at vente på at skulle have dem på til d. 30. juli.

Jeg har stadig ikke fået prøvet dem på med kjolen endnu - den hænger hos mandens bedstefar, som tager på ferie om lidt, så jeg skal lige have lånt den med hjem næste gang jeg ser ham, så jeg kan få prøvet kjole og sko sammen - tror dog umiddelbart det er et godt match.

Derudover var jeg sammen med min veninde i dag - hun har sagt ja til at ordne mit hår og makeup, hvilket er helt perfekt, for hun er nok den eneste jeg kan tiltro den opgave, uden at være den mindste smule nervøs. Vi snakkede om at det kunne være vi skulle finde en dag snart, hvor vi kan få prøvet lidt idéer af.

Derudover så tror jeg at jeg skal have ringet rundt til de forskellige print-muligheder i morgen og hørt ad om de kan printe i specialstørrelse, og hvor lang tid de skal bruge til det. Jeg ville virkelig gerne at invitationerne kan være klar til d. 1. april, da jeg skal besøge min familie deromkring og jeg gerne vil have dem med dér. Så i påsken skal jeg også have sat mig ned og have lavet dem færdig. Det er helt vildt hyggeligt at sidde og nørkle med når jeg kommer igang, og generelt savner jeg at nørde med grafik, men jeg har godt nok svært ved at få taget mig sammen til det alligevel.
4
SofieP
Kort karma: 8
Likede indlæg: 66

Indlægaf SofieP » 21. mar 2016, 08:42

Det lyder simpelthen som et skønt bryllup, I er ved at få brygget sammen! :love:

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen, så nu følte jeg at jeg blev nødt til at få ønsket tillykke med det forestående bryllup! Jeg tror du bliver fantastisk smuk! :dåne:
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 23. mar 2016, 16:47

SofieP skrev:Det lyder simpelthen som et skønt bryllup, I er ved at få brygget sammen! :love:

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen, så nu følte jeg at jeg blev nødt til at få ønsket tillykke med det forestående bryllup! Jeg tror du bliver fantastisk smuk! :dåne:

Åh, tusind tak altså :genert: :kys:

Jeg har fået snakket med Vester Kopi, og de lød meget søde, og kan printe fra dag til dag i lige præcis den størrelse jeg vil have - de skærer til. Så jeg satser på at smutte forbi dem tirsdag og aflevere (man kan godt sende filer til dem online, men jeg vil gerne se de forskellige papirstyper), og så afhente igen onsdag eller torsdag, således at de første invitationer kan blive afleveret i næste weekend.

Altså skal jeg have lavet invitationerne endeligt færdigt i løbet af påsken.

Pt. er første udkast til teksten

"Vi siger "ja" til hinanden lørdag d. 30.07.16, hvorfor det vil glæde os at se ___________________________________________________________________
til vielse i *park* klokken 14.00.
Festlighederne fortsætter herefter på *adresse* til reception samt grill og hygge når vi nærmer os aften.
Vielsen foregår udendøre, lige så gør resten af dagens program, om vejret er med os.
Vi håber at du/i vil være med til at fejre vores store dag!

Kærlig hilsen
*vores navne*

Svar udbedes senest d. 1. juli på *vores telefonnumre*"

Er der noget jeg har glemt? Jeg tænker umiddelbart at ordet reception måske er lidt vildledende, fordi det for mig ligger op til, at ikke alle skal med til aftenarrangementet, men jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det ellers.

Derudover et totalt fjollet spørgsmål, men skal invitationerne være samme str. som kuverterne, eller lidt mindre, for at de kan passe i? Jeg har feber, og kan ikke rigtigt gennemskue det :genert:
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 23. mar 2016, 17:03

Derudover; er der nogen der har en idé til hvor jeg kan købe en (forholdsvist) hurtigtørrende kuglepen til at skrive folks navne med - jeg skal som minimum bruge en sort, men også gerne en i guld/kobberfarvet. - jeg er venstretørrende, deraf behovet for at den kan tørre nogenlunde hurtigt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 23. mar 2016, 18:11

StripesAddict skrev:Derudover; er der nogen der har en idé til hvor jeg kan købe en (forholdsvist) hurtigtørrende kuglepen til at skrive folks navne med - jeg skal som minimum bruge en sort, men også gerne en i guld/kobberfarvet. - jeg er venstretørrende, deraf behovet for at den kan tørre nogenlunde hurtigt.

Venstrehåndet? *fnis* ;)

Kig evt. efter en Posca tusch i din lokale boghandel - sådan én i sølv brugte jeg til at skrive på alle kuverterne :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ongo
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Ongo » 23. mar 2016, 18:58

StripesAddict skrev:
SofieP skrev:Det lyder simpelthen som et skønt bryllup, I er ved at få brygget sammen! :love:

Jeg har fået snakket med Vester Kopi, og de lød meget søde, og kan printe fra dag til dag i lige præcis den størrelse jeg vil have - de skærer til. Så jeg satser på at smutte forbi dem tirsdag og aflevere (man kan godt sende filer til dem online, men jeg vil gerne se de forskellige papirstyper), og så afhente igen onsdag eller torsdag, således at de første invitationer kan blive afleveret i næste weekend.

"Vi siger "ja" til hinanden lørdag d. 30.07.16, hvorfor det vil glæde os at se ___________________________________________________________________
Festlighederne fortsætter herefter på *adresse* til reception samt grill og hygge når vi nærmer os aften.
Vielsen foregår udendøre, lige så gør resten af dagens program, om vejret er med os.

Kærlig hilsen
*vores navne*

Er der noget jeg har glemt? Jeg tænker umiddelbart at ordet reception måske er lidt vildledende, fordi det for mig ligger op til, at ikke alle skal med til aftenarrangementet, men jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det ellers.

Derudover et totalt fjollet spørgsmål, men skal invitationerne være samme str. som kuverterne, eller lidt mindre, for at de kan passe i? Jeg har feber, og kan ikke rigtigt gennemskue det :genert:
dejligt med Vesterkopi! Glæder mig til at se hvad du har valgt af farver, skrift osv. Lidt inputs til teksten: "lørdag den 30., hvorfor..." Jeg ville udskifte Hvorfor med et simpelt "og" i stedet. Synes det andet lyder lidt for formelt og mere revisor-agtigt. Ift. det med receptionen synes jeg det lyder helt fint og ikke som om nogen ikke skal med senere. Ville måske droppe at skrive "hygge"? :) forslag: til reception samt efterfølgende grill.

PS skriver fra iPad så beklager slåfejl mv.
2
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 23. mar 2016, 19:23

girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:Derudover; er der nogen der har en idé til hvor jeg kan købe en (forholdsvist) hurtigtørrende kuglepen til at skrive folks navne med - jeg skal som minimum bruge en sort, men også gerne en i guld/kobberfarvet. - jeg er venstretørrende, deraf behovet for at den kan tørre nogenlunde hurtigt.

Venstrehåndet? *fnis* ;)

Kig evt. efter en Posca tusch i din lokale boghandel - sådan én i sølv brugte jeg til at skrive på alle kuverterne :)

Jeg vidste bare at det var en dårlig idé at skrive indlæg når jeg er syg :lol: venstrehåndet, ja.

Tak for tippet - det vil jeg gå på jagt efter!
1
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 23. mar 2016, 19:27

Ongo skrev:
StripesAddict skrev:

Kærlig hilsen
*vores navne*

dejligt med Vesterkopi! Glæder mig til at se hvad du har valgt af farver, skrift osv. Lidt inputs til teksten: "lørdag den 30., hvorfor..." Jeg ville udskifte Hvorfor med et simpelt "og" i stedet. Synes det andet lyder lidt for formelt og mere revisor-agtigt. Ift. det med receptionen synes jeg det lyder helt fint og ikke som om nogen ikke skal med senere. Ville måske droppe at skrive "hygge"? :) forslag: til reception samt efterfølgende grill.

PS skriver fra iPad så beklager slåfejl mv.

Tak for dine inputs :kys: du har ret ift. hygge og reception. Mht. "hvorfor" så ved jeg godt det er lidt atypisk, men det er lidt sådan jeg tenderer til at formulere mig, så det kan godt være, den får lov at blive.

Mht. farver, så er jeg "kedelig", så de bliver faktisk bare i sort/hvid. Kuverterne er guld og så regner jeg med at der kommer lyserødt bånd og en lille eucalyptus gren enten omkring invitationerne eller omkring kuverten - såfremt båndet altså når at komme :tie: alternativt må jeg på jagt efter noget andet i weekenden.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 23. mar 2016, 19:46

StripesAddict skrev:Jeg vidste bare at det var en dårlig idé at skrive indlæg når jeg er syg :lol: venstrehåndet, ja.

Undskyld - jeg driller bare :D Er selv venstrehåndet, så kender alt til udtværet kuglepen...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 23. mar 2016, 20:02

girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:Jeg vidste bare at det var en dårlig idé at skrive indlæg når jeg er syg :lol: venstrehåndet, ja.

Undskyld - jeg driller bare :D Er selv venstrehåndet, så kender alt til udtværet kuglepen...

Det er okay - jeg havde nok heller ikke selv kunne lade den fare ;) og det lyder godt - i så fald er jeg dét desto mere glad for din anbefaling.
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 09:59

Jeg er efterhånden ved at have færdiggjort bagsiden til invitationerne, den med alle informationerne, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan forsiden skal se ud.

Jeg overvejer noget alá det her - evt. kombineret med datoen og ordet "bryllup" sneget ind et sted, men jeg er vist egentlig kommet frem til at jeg gerne vil have båndet med eucaluptusgrenen rundt om selveste invitationerne, og lavet plads til båndet på bagsiden og så bliver det vist noget makværk. Det skal være noget der fylder noget, men uden at tage opmærksomheden fra "pynten". Alternativt skal pynten bare på kuverten i stedet, og så er der frit slag. Hvad pokker kommer man på forsiden? :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"