Hvornår svarer du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3400

Hvornår svarer du?

Indlægaf FruDulle » 8. mar 2016, 11:08

Når du får mails og smser?

Vi snakker en mail fra et familiemedlem eller ven som handler om vind og vejr og hvordan går?

Smser af alle slags. Jeg glemmer konsekvent at svare på smse hvis jeg ikke gør det med det samme.
0
Whatever
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Re: Hvornår svarer du?

Indlægaf Sophies-mor » 8. mar 2016, 11:10

Når jeg har tid.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. mar 2016, 11:10

Jeg fik en "vind og vejr" mail lørdag eftermiddag. I går eftermiddag fik jeg "en rykker", men en undren om den totale tavshed. Arh, det ville keg ikke kalde det, men jeg prioriterer min tid.

Generelt synes jeg at det er flabet at sende sådan en rykker og gør at jeg endnu mindre har lyst til at svare, uanset hvem der er afsender.
1
Whatever
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 8. mar 2016, 11:13

Når jeg har tid og lyst. Hvis jeg ikke lige er i en situation hvor det er praktisk at bruge telefonen, så er den pakket væk, og det bliver den ved med at være indtil jeg gider den igen.

Generelt er jeg ikke meget til at sidde og gnidre med en telefon, slet ikke tidligt på dagen eller når jeg holder pause/spiser. Men jeg opfatter det heller ikke som en pligt at være tilgængelig på telefonen altid (i modsætning til visse familiemedlemmer).
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5998

Indlægaf LadyFox » 8. mar 2016, 11:14

Når jeg har tid/lyst, hvis jeg altså ikke glemmer det i mellemtiden.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2917

Indlægaf JoyNips » 8. mar 2016, 11:17

et sted mellem 5 sekunder efter og aldrig.
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5998

Indlægaf LadyFox » 8. mar 2016, 11:20

FruDulle skrev:Jeg fik en "vind og vejr" mail lørdag eftermiddag. I går eftermiddag fik jeg "en rykker", men en undren om den totale tavshed. Arh, det ville keg ikke kalde det, men jeg prioriterer min tid.

Generelt synes jeg at det er flabet at sende sådan en rykker og gør at jeg endnu mindre har lyst til at svare, uanset hvem der er afsender.

Jeg synes godt nok også en rykker virker flabet, medmindre der er blevet spurgt om et eller andet hvor svaret har en væsenlig betydning.
Altså, fair nok hvis der f.eks. blev spurgt ind til detaljerne på en aftale og der ikke er blevet svaret, at man lige rykker for at svar når tiden for aftalen er ved at nærme sig. Men hvis det bare er sådan noget "hej hvordan går det?", så synes jeg godt nok det virker lidt krævende.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 8. mar 2016, 11:21

Min mor kan være virkelig ringe til at administrere det der med telefoner. Hun sender tit sms'er first thing in the morning, dvs. når hun selv står op - mellem 4 og 6. Det er altid bare noget blabla, ikke noget som reelt kræver et svar. Jeg er virkelig ikke motiveret for at læse eller skrive sms'er som det første når jeg vågner, så der kan godt gå en del timer før jeg får svaret. Hvis jeg fx først vender tilbage midt på dagen, uanset om det er weekend eller hverdag, så kan jeg godt få sådan en "Nå så svarede du endelig!"-agtig SMS tilbage. Også selvom det bare var en "Hav en god dag"-SMS eller lignende.

Hun er selv typen som har to telefoner på sig altid, også på sin fridag. Hvis hun er på cyklen til eller fra arbejde og hun får en SMS, så stopper hun, står af cyklen og giver sig til at svare. Også hvis det er ingenting. Hvis man er på restaurant med hende, så bliver begge telefoner prompte placeret midt på bordet som det første. Også på hendes fridag.

Nogle gange skriver hun sådan nogle sms'er hvor man kan fornemme at hun er i gang med noget og at det passer dårligt. Jeg fatter ikke hvorfor hun ikke bare lader telefonen ligge i sådan nogle situationer - især når hun kan se på indholdet at det ikke er vigtigt. Men hun føler sig forpligtet til at svare med det samme altid. Hvis der går 15+ minutter før hun får svaret, så undskylder hun at hun ikke svarede før nu. Det er virkelig ikke nødvendigt...
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 8. mar 2016, 11:24

Når jeg har tid og lyst. Typisk inden for et par dage. Jeg markerer altid som "ulæst", ellers glemmer jeg at svare senere. Har jeg misset et opkald, ringer jeg tilbage, når jeg opdager det.
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 669

Indlægaf Chatsy » 8. mar 2016, 11:27

Efter hvad jeg har overskud og hukommelse til.

Stræber som regel efter at svare hurtigst muligt, men er overskuddet der ikke udskyder jeg det, med det resultat at jeg glemmer det. Når jeg så opdager det efter et par dage vurderer jeg, om det er bedre bare at lade helt være eller skrive en lang undskyldning om, hvorfor jeg først svarer så sent.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. mar 2016, 11:32

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:Jeg fik en "vind og vejr" mail lørdag eftermiddag. I går eftermiddag fik jeg "en rykker", men en undren om den totale tavshed. Arh, det ville keg ikke kalde det, men jeg prioriterer min tid.

Jeg synes godt nok også en rykker virker flabet, medmindre der er blevet spurgt om et eller andet hvor svaret har en væsenlig betydning.
Altså, fair nok hvis der f.eks. blev spurgt ind til detaljerne på en aftale og der ikke er blevet svaret, at man lige rykker for at svar når tiden for aftalen er ved at nærme sig. Men hvis det bare er sådan noget "hej hvordan går det?", så synes jeg godt nok det virker lidt krævende.

Det var en halvlang mail om hvordan det gik i deres ende og et afsluttende, håber at det går godt med C (min søn). Altså totalt ligegyldig mail.
2
Whatever
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 839

Indlægaf lulu-p » 8. mar 2016, 11:55

Det afhænger lidt af hvornår jeg modtager dem. Hvis jeg har tid svarer jeg med det samme, og oftest er de mails jeg får forholdsvis hurtige at besvare. Sms besvarer jeg når jeg modtager dem...hvis jeg har tid. Ellers umiddelbart efter..altså under forudsætning af at de bliver sendt til mig mens jeg er vågen. Jeg besvarer ikke sms om natten.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2016, 11:59

Det afhænger meget af afsenderen og indholdet, vil jeg sige. Og min tid og mit humør. Der kan sagtens gå længe inden jeg besvarer en personlig mail eller sms, men hvis jeg får det lidt dårligt over det, giver jeg besked om at jeg har travlt, eller forklarer det når jeg svarer. Jeg har aldrig oplevet at få en rykker, men jeg ville tage det helt roligt hvis jeg gjorde - der ville jo være en grund, uanset hvad det var, og den ville jeg bare forklare personen og så ville de dermed have de nødvendige forudsætninger for at håndtere de følelser og forestillinger de eventuelt måtte have haft om, hvorfor jeg ikke svarede. Altså, ikke hvis begrundelsen er, at jeg ikke prioriterer dem :D men så ville det være a la at jeg havde haft meget at se til.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2307

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2016, 12:15

Jeg forsøger at svare en SMS når jeg får dem eller inden for de første par timer for ellers syntes jeg tit jeg glemmer dem igen. Men hvis jeg kører bil eller er ude at spise og lignende. Så bliver mobilen kun lige tjekket hvem det er fra, da en evt barnepige gerne skal kunne få fat i mig, ellers må det vente til jeg har tid.

Jeg får ikke rigtig mails på dem måde. Vi er i min familie og vennekredsen mere til en hurtig SMS ellers ringer vi sammen.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 8. mar 2016, 12:27

Jeg svarer altid indenfor 12 timer. Hvis jeg sover, er på job eller er i gang med en aftale kan der godt gå 2-4-6-8-10-12 timer, men hvis jeg har min telefon på mig, så svarer jeg med det samme, og jeg svarer som udgangspunkt, når jeg ser beskederne.
Men jeg har ikke altid min telefon på mig, og det er kun få personer der kan komme igennem når jeg sover (pga sådan en forstyr ikke-funktion, hvor min mor, vikarjob og kæreste kan komme igennem), og jeg afbryder altså ikke job for fx at tjekke facebook eller smser. Så må folk ringe til afdelingen/min kæreste hvis det er akut.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"