Hvornår svarer du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Re: Hvornår svarer du?

Indlægaf Grissebassen » 9. mar 2016, 19:31

Som regel med det samme, ellers er jeg bange for at glemme det. Det tager 2 sek. Og ved jeg med mig selv, at jeg ikke har tid/lyst til at sms'e frem og tilbage om vild og vejr efter første svar, lægger jeg telefonen væk/lader være med at læse nye beskeder, til jeg føler jeg igen har tid/lyst til at forholde mig til det.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 129
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1076

Indlægaf FrøkenM » 9. mar 2016, 20:15

Når jeg har tid. Jeg har en del frivilligt arbejde og der er der meget koordinering med eksterne personer. Der er det typisk indenfor ganske få timer, fordi indholdet er vigtigt.

Som udgangspunkt går der på hverdage hvor jeg ikke sover/laver andet vigtigt mellem 0-3 timer inden man får svar.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 9. mar 2016, 20:19

Delfin skrev:Det kommer an på tid og sted, hvor presserende det er, om det kræver et enkelt svar eller længere korrespondance, men i de fleste tilfælde svarer jeg bare med det samme.

Karkluden skrev:Jeg svarer altid indenfor 12 timer. Hvis jeg sover, er på job eller er i gang med en aftale kan der godt gå 2-4-6-8-10-12 timer, men hvis jeg har min telefon på mig, så svarer jeg med det samme, og jeg svarer som udgangspunkt, når jeg ser beskederne.
Men jeg har ikke altid min telefon på mig, og det er kun få personer der kan komme igennem når jeg sover [u](pga sådan en forstyr ikke-funktion, hvor min mor, vikarjob og kæreste kan komme igennem)[/u], og jeg afbryder altså ikke job for fx at tjekke facebook eller smser. Så må folk ringe til afdelingen/min kæreste hvis det er akut.

Genialt. Den må jeg have, når engang jeg får smartphone, så kan jeg skrotte min telefon nr. 2.

Jeg er ret glad for funktionen, især efter jeg kører 3-hold. Så sover jeg jo af og til på obskure tidspunkter eller meget længe, og så vil jeg gerne, at jobbet kan komme igennem med flere vagttilbud eller hvis der er noget vigtigt fra mor/kæreste...
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3812

Indlægaf Delfin » 9. mar 2016, 22:19

Karkluden skrev:
Delfin skrev:Det kommer an på tid og sted, hvor presserende det er, om det kræver et enkelt svar eller længere korrespondance, men i de fleste tilfælde svarer jeg bare med det samme.

Karkluden skrev:Jeg svarer altid indenfor 12 timer. Hvis jeg sover, er på job eller er i gang med en aftale kan der godt gå 2-4-6-8-10-12 timer, men hvis jeg har min telefon på mig, så svarer jeg med det samme, og jeg svarer som udgangspunkt, når jeg ser beskederne.
Men jeg har ikke altid min telefon på mig, og det er kun få personer der kan komme igennem når jeg sover [u](pga sådan en forstyr ikke-funktion, hvor min mor, vikarjob og kæreste kan komme igennem)[/u], og jeg afbryder altså ikke job for fx at tjekke facebook eller smser. Så må folk ringe til afdelingen/min kæreste hvis det er akut.

Genialt. Den må jeg have, når engang jeg får smartphone, så kan jeg skrotte min telefon nr. 2.

Jeg er ret glad for funktionen, især efter jeg kører 3-hold. Så sover jeg jo af og til på obskure tidspunkter eller meget længe, og så vil jeg gerne, at jobbet kan komme igennem med flere vagttilbud eller hvis der er noget vigtigt fra mor/kæreste...

Jeg arbejder fast nat, og det er det samme, at jeg gerne vil have muligheden for, at særligt udvalgte kan komme igennem til mig. Indtil videre har jeg bibeholdt min fastnettelefon, og den bliver så længe min mor lever (lange samtaler), men så ryger den nok også.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 10. mar 2016, 05:41

Når jeg husker det.

Jeg er enormt dårlig til at få svaret. Jeg læser som regel beskeden, og hvis den ikke er "her og nu vigtig", tænker jeg: "Den svarer jeg lige på i aften". Og så glemmer jeg det ofte.
Ikke særlig charmerende. Men dog ikke bevidst.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Mooserinde
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf Mooserinde » 11. mar 2016, 19:04

Jeg svarer tilbage når jeg gider. Men som oftest glemmer jeg det samme dag, så der går typisk 2-3-4 dage før jeg får svaret. Jeg kan blive helt rebelsk over at skulle være tilgængelige 24/7, så jeg har et løst forhold til min mobil :D

Det er heller ikke altid, at jeg tager telefonen når den ringer. Heller ikke hvis jeg sidder med den i hånden mens der ringes. Det kommer an på hvem der ringer. Jeg er iskold :lol: Hvis det er vigtigt, så lægger folk en besked eller sender en sms og så reagerer jeg med det samme.

Min mor løøøøøøøøber gennem huset, hvis telefonen ringer. I hendes optik SKAL man tage telefonen. Om man gider eller ej.
1
Brugeravatar
tregetours
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Indlægaf tregetours » 11. apr 2016, 14:11

Jeg finder det tankevækkende hvordan det forventes, at fordi vi lever i et kommunikationssamfund og som regel har mobil eller computer i nærheden, så forventes det, at vi skal stå til rådighed ALTID. Alle døgnets timer, også om natten. Før i tiden, da man ikke havde de muligheder, blev det jo ikke forventet af nogen mennesker, at de skulle stå parat til at svare på en besked altid.

Jeg svarer på beskeder, når jeg er i humør til det og i øvrigt føler, at jeg har noget at svare. Ellers lader jeg være. Jeg oplever også ofte rykkere, hvis jeg er for lang tid om det. F.eks. hvis jeg ikke har fået svaret på en sms i løbet af en dag, så tikker der også en besked ind på Facebook: "Er din telefon i udu?" eller noget lignende. Selvfølgelig bestræber jeg mig efter at svare hurtigt, hvis der er tale om noget akut. Men hvis det ikke er noget vigtigt, så synes jeg ikke man behøver en undskyldning for ikke at svare med det samme. "Det passer mig ikke lige nu" er en helt OK begrundelse i min optik. Nogle gange har man ganske enkelt ikke lyst til at være tilgængelig og det burde være i orden.
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 11. apr 2016, 14:29

FruDulle skrev:Når du får mails og smser?

Vi snakker en mail fra et familiemedlem eller ven som handler om vind og vejr og hvordan går?

Smser af alle slags. Jeg glemmer konsekvent at svare på smse hvis jeg ikke gør det med det samme.

Kommer an på hvem det er, hvad det handler om, hvad jeg laver og så meget andet.. Men jeg er også så excentrisk, at jeg pakker telefonen helt væk, når jeg er i selskab med mennesker irl, og jeg tager ikke nødvendigvis telefonen bare fordi den ringer.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 972

Indlægaf Anne Droid » 11. apr 2016, 15:13

tregetours skrev:Jeg finder det tankevækkende hvordan det forventes, at fordi vi lever i et kommunikationssamfund og som regel har mobil eller computer i nærheden, så forventes det, at vi skal stå til rådighed ALTID. Alle døgnets timer, også om natten. Før i tiden, da man ikke havde de muligheder, blev det jo ikke forventet af nogen mennesker, at de skulle stå parat til at svare på en besked altid.

Jeg svarer på beskeder, når jeg er i humør til det og i øvrigt føler, at jeg har noget at svare. Ellers lader jeg være. Jeg oplever også ofte rykkere, hvis jeg er for lang tid om det. F.eks. hvis jeg ikke har fået svaret på en sms i løbet af en dag, så tikker der også en besked ind på Facebook: "Er din telefon i udu?" eller noget lignende. Selvfølgelig bestræber jeg mig efter at svare hurtigt, hvis der er tale om noget akut. Men hvis det ikke er noget vigtigt, så synes jeg ikke man behøver en undskyldning for ikke at svare med det samme. "Det passer mig ikke lige nu" er en helt OK begrundelse i min optik. Nogle gange har man ganske enkelt ikke lyst til at være tilgængelig og det burde være i orden.

Min mor er rigtig træls med det der. Hvis jeg ikke tager telefonen når hun ringer, så er hendes første kommentar til mig når jeg ringer tilbage: Nå, så er du hjemme. Det er hun næsten vænnet af med, for mit svar er at jeg har nummerviser.
Når jeg så tager telefonen når hun ringer, spørger hun tit om hun forstyrrer.
Hun kan ikke helt forstå det der med at jeg kun tager telefonen når jeg har tid/lyst til at tale.
0
My hovercraft is full of eels

Tilbage til "Livets forhold"