Afstemning om EU retsforbrholdet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Vil du stemme ja eller nej til at ophæve EU retsforbeholdet?

Ja
28
29%
Nej
62
65%
Blankt
2
2%
Deltager ikke i afstemning (sofavælger)
3
3%

Afgivne stemmer: 95
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Re: Afstemning om EU retsforbrholdet

Indlægaf D.itsen » 30. nov 2015, 20:58

Dragonfly skrev:Det bliver et rungende nej herfra. Årsagen er såre simpel, jeg stoler ikke på politikerne. Vi har i forvejen en parallelaftale om politisamarbejdet, derfor er det ikke nødvendigt at afgive suverænitet til EU. Ender det med et (gys!) ja, har jastemmerne også givet politikerne mandat til at vedtage en hulens masse flere love, uden at spørge os først.

Har de ikke altid mandat til at vedtage en hulens masse love uden at spørge først? Selvfølgelig på nationalt niveau, men stadig
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 321

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2015, 22:11

Jeg stemmer nej. Jeg har ikke tiltro til at vores politikere kan håndtere et mandat givet af befolkningen i forhold til suværenitetsafgivelse bliver forvaltet på en ordentlig måde.
Derudover kan jeg ikke lide tanken om, at vi skal fuldbyrde retsakter, som er truffet af en ikke-dansk domstol uden national domstolsprøvelse. Der er for mange juridiske u-lande i EU til at det kan gå godt.
4
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 291

Indlægaf FruitFly » 30. nov 2015, 22:13

Dragonfly skrev:Det bliver et rungende nej herfra. Årsagen er såre simpel, jeg stoler ikke på politikerne.

Tja, der er jo forskel på politikere... To partier, som jeg slet ikke stoler på er Enhedslisten og Dansk Folkeparti - ingen af dem er i øvrigt interessede i at tage ansvar og være en del af magten i Danmark, de vil hellere stå på sidelinien og råbe op. Ikke så underligt at de har samme holdning til EU - og alene det at de her to partier er imod, kunne i selv være nok til at jeg vil stemme for. Uansvarlige populister - dém har jeg ikke tillid til.

De andre... de gør deres bedste med hvad de har - og vi har selv valgt dem. Dem stoler jeg mere på.
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3010

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2015, 12:24

Jeg stemmer nej....Den beslutning traf jeg da det gik op for mig, at et ja reelt betyder at alle fremtidige beslutninger der vedrører EU vil kunne træffes af vores politikere alene. Helt uden at de behøver at spørge os vælgere...Det bryder jeg mig overhovedet ikke om... Især ikke i lyset af ja-sidens skræmmekampagne som jeg synes er dybt upassende.....

Hvad angår europol samarbejdet så er jeg sikker på at vi kan få en aftale igennem...Det er trods alt lykkedes for både Norge og Sverige...Såvel for Schweiz som ikke engang er medlem af EU...Fordi det giver mest mening....
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2015, 12:38

Pølsemix skrev:Et ja er den eneste rigtige valg for Danmark, det er utroligt så lidt tillid nej-sigerne har til de politikere de selv har valgt :rulle:
Tilvalgsordningen giver jo mulighed for at vælge til og fra, hvad mere vil man have?
Nej-sigernes begrundelser bygger ikke på fornuftsbaserede argumenter, men har grund i en urationel følelse af afsky over for EU..

Gennem årene har Danmarks medlemskab af EU været kun været en fordel, det e r trist hvis det bliver et nej så Danmark bliver isoleret i EU...

Jeg har stemt på LA der som bekendt anbefaler et nej....Og det nej tilslutter jeg mig.

Det kan godt være at nej-sigernes begrundelser ikke bygger på fornuftbaserede argumenter, men på en urationel afsky for EU...Til gengæld så er Ja-sigernes kampagne ren skræmmekampagne.

http://rokokoposten.dk/2015/11/12/socia ... i-helvede/
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3550

Indlægaf Lemonella » 1. dec 2015, 13:10

vibbsen skrev:Jeg stemmer nej....Den beslutning traf jeg da det gik op for mig, at et ja reelt betyder at alle fremtidige beslutninger der vedrører EU vil kunne træffes af vores politikere alene. Helt uden at de behøver at spørge os vælgere...Det bryder jeg mig overhovedet ikke om... Især ikke i lyset af ja-sidens skræmmekampagne som jeg synes er dybt upassende.....

Hvad angår europol samarbejdet så er jeg sikker på at vi kan få en aftale igennem...Det er trods alt lykkedes for både Norge og Sverige...Såvel for Schweiz som ikke engang er medlem af EU...Fordi det giver mest mening....

Det er lige præcis det der er så skræmmende. Tænk, at skulle give vores skiftende regeringer carte blanche til, at kunne bestemme over os uden, at skulle spørge os først.
Et ja på torsdag er uigenkaldeligt. Det har jeg det temmelig stramt med.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2015, 14:16

Lemonella skrev:Det er lige præcis det der er så skræmmende. Tænk, at skulle give vores skiftende regeringer carte blanche til, at kunne bestemme over os uden, at skulle spørge os først.
Et ja på torsdag er uigenkaldeligt. Det har jeg det temmelig stramt med.

Og det bliver ikke bedre af at europaudvalget som jo står for relevante beslutninger vedr EU er en endnu mindre forsamling end selve folketinget. Vi taler om 29 medlemmer...Ikke om 179....

Har jeg lyst til at lægge Danmarks EU fremtid i hænderne på 29 personer ??? Nej, det har jeg ikke....Og så er jeg fuldstændig græsk katolsk med om sammensætningen er repræsentativ for de folkevalgte.....
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10220

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 17:16

Som de siger i X Factor:
Det bliver [i sidste ende] et nej herfra.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2015, 20:41

FruitFly skrev:Tja, der er jo forskel på politikere... To partier, som jeg slet ikke stoler på er Enhedslisten og Dansk Folkeparti - ingen af dem er i øvrigt interessede i at tage ansvar og være en del af magten i Danmark, de vil hellere stå på sidelinien og råbe op. Ikke så underligt at de har samme holdning til EU - og alene det at de her to partier er imod, kunne i selv være nok til at jeg vil stemme for. Uansvarlige populister - dém har jeg ikke tillid til.

De andre... de gør deres bedste med hvad de har - og vi har selv valgt dem. Dem stoler jeg mere på.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 2. dec 2015, 06:09

En af mine heltinder (Gry Rambusch) smed dette link på Facebook her til morgen.

http://arbejderen.dk/indland/datatilsyn ... yt-europol
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 6
Likede indlæg: 116

Indlægaf sansera » 2. dec 2015, 09:37

Jeg er stadig i tvivl - lige nu tror hælder jeg svagt til ja-siden. Men om jeg også har det sådan i morgen er usikkert.
I øvrigt har jeg stort set ved alle valg (folketing, kommune, EU) endt med at stemme modsat af, hvad flertallet ønskede. Det kan jeg så lige tænke over. :gruble:
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3416

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 12:03

Nu er Løkke vist for alvor desperat ... "Vi risikerer flere flygtninge, hvis vi stemmer nej!" er hans seneste forsøg :genert:
2
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2015, 13:56

dgd2007 skrev:Nu er Løkke vist for alvor desperat ... "Vi risikerer flere flygtninge, hvis vi stemmer nej!" er hans seneste forsøg :genert:

Ja, for det er jo bestemt det værste der kan ske for Danmark :panik: :panik: :panik:
2
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 2. dec 2015, 14:58

dgd2007 skrev:Nu er Løkke vist for alvor desperat ... "Vi risikerer flere flygtninge, hvis vi stemmer nej!" er hans seneste forsøg :genert:

Ja, og han sammenligner EU-samarbejdet med det, at spille fodbold. Så tager man vist ikke tingene særlig alvorligt.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 2. dec 2015, 17:07

Rent faktuelt er det rigtigt hvad Løkke siger, det ville da være tudetosset af ham at gå ind i den debat tidligere end nu..
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"