CV billeder

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3959

CV billeder

Indlægaf Angelina » 9. mar 2016, 07:33

.. fordi jeg lidt elsker mine med-debatører mere end jeg elsker de fleste andre, får I adgang til at booke tid, inden den bliver smidt op vidt og bredt.

De 29-31 marts afholder jeg gratis CV fotografering - til arbejdsløse. Jeg arbejder stadig på at finde andre tilbud også, ligesom sidste år hvor der også blev afholdt lidt gratis workshops osv.

Det hele foregår i Odense.

Og koster gratis :)

Se ledige tider og tilmeld jer her: http://pinkstudio.dk/gratis-cv-fotografering/
5
~indsæt smart signatur her~
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Re: CV billeder

Indlægaf D.itsen » 9. mar 2016, 07:42

Ha ha, min chef brokkede sig så sent som i går, over hvor mange der brugte fest-billeder og lignende på deres cv. Det er alligevel imponerende at man ikke tænker længere (for nej, jeg arbejder hverken i en bar eller er event-pige)
5
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 9. mar 2016, 08:11

D.itsen skrev:Ha ha, min chef brokkede sig så sent som i går, over hvor mange der brugte fest-billeder og lignende på deres cv. Det er alligevel imponerende at man ikke tænker længere (for nej, jeg arbejder hverken i en bar eller er event-pige)

Jeg tror i hvert fald et pænt og præsentabelt, neutralt billede gør en forskel.

Her er nogle af dem fra sidste år:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 202&type=3
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 9. mar 2016, 08:13

Jeg har i øvrigt fået lidt ballade for at kalde dem uden arbejde for arbejdsløse - men altså, der må jeg nok erkende at hvis min manglende politiske korrekthed gør at folk ikke ønsker at benytte sig af det gratis tilbud ... så er det ok med mig.
9
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 9. mar 2016, 08:13

D.itsen skrev:Ha ha, min chef brokkede sig så sent som i går, over hvor mange der brugte fest-billeder og lignende på deres cv. Det er alligevel imponerende at man ikke tænker længere (for nej, jeg arbejder hverken i en bar eller er event-pige)

Nu er det billede, jeg fandt bedst egnet til LinkedIn (bruger ikke foto på CV), faktisk fra et MC træf i flot vejr og med den første fadøl i hånden. Der ser jeg mest naturlig og positiv ud. Men har også klippet alt væk udenom ansigt og skuldre :)
Jeg er dog sikker på, at Angelina vil kunne lave et mere professionelt foto :gogo:

PS et billede efter 5te fadøl ville nok blive for afslappet ;)
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 9. mar 2016, 10:35

Angelina skrev:Jeg har i øvrigt fået lidt ballade for at kalde dem uden arbejde for arbejdsløse - men altså, der må jeg nok erkende at hvis min manglende politiske korrekthed gør at folk ikke ønsker at benytte sig af det gratis tilbud ... så er det ok med mig.

Hvad skal man ellers kalde dem? Arbejdsmæssigt udfordrede? Personer med anden beskæftigelse end betalt arbejde?

Det er forvirrende..
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 9. mar 2016, 10:42

Smiling_Goat skrev:
Angelina skrev:Jeg har i øvrigt fået lidt ballade for at kalde dem uden arbejde for arbejdsløse - men altså, der må jeg nok erkende at hvis min manglende politiske korrekthed gør at folk ikke ønsker at benytte sig af det gratis tilbud ... så er det ok med mig.

Hvad skal man ellers kalde dem? Arbejdsmæssigt udfordrede? Personer med anden beskæftigelse end betalt arbejde?

Det er forvirrende..

Jeg gætter på ledige omend jeg er stor fan af udtrykket arbejdsmæssigt udfordrede :D

I øvrigt helt enig i at det er noget pjat man ikke vil kaldes arbejdsløs.
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8519

Indlægaf 2SHY » 9. mar 2016, 10:48

Jeg foretrækker også ledig men jeg har også selv brugt udtrykket arbejdsløs
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 9. mar 2016, 10:52

Hedder det ikke "Arbejdssøgende" eller "at være mellem jobs" på politisk korrektsk? :gruble:
Men for dem, som ønsker et job, er det en skidt situation, uanset hvad det kaldes.

edit:stavefjel
Senest rettet af Lurende Peber 9. mar 2016, 10:59, rettet i alt 1 gang.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6063

Indlægaf LadyFox » 9. mar 2016, 10:55

Jeg synes det er fair nok hvis man hellere vil kaldes det ene fremfor det andet - men altså, skal arbejdsløs nu til at være et krænkende ord? Så synes jeg måske det er på tide at løsne lidt op. Især taget konteksten med i betragtning.

Jeg synes det lyder som et rigtig fint og hyggeligt tilbud. :)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 13. mar 2016, 12:04

Det er selvfølgelig helt op til dig, men jeg vil indskyde, at forskning inden for sprogpsykologi entydigt viser, at de, der kalder sig ledig frem for arbejdsløs, har statistisk langt større sandsynlighed for at få et job. Det kan virke som politisk korrekthed, men vores ordvalg og udtrykte selvforståelse har ofte en meget stor betydning for vores udfald og muligheder i livet.

Og så vil jeg tilføje, at jeg synes dit CV-billede-gratis-projekt er brandgodt.
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 13. mar 2016, 16:56

Jeg er nyuddannet og dimitend, og ser nok, lidt naivt, mig selv som værende imellem job, og ikke arbejdsløs decideret. Men kartøffel kartoffel.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 13. mar 2016, 17:01

Arbejdsløs lyder bedre end "mellem to aktiveringstilbud".

For initiativet :gogo:
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 13. mar 2016, 17:40

Man gik vel væk fra "arbejdsløs", da det begyndte at blive sidestillet med samfundsnasser. Nu er ledig også trukket ned i sølet, fordi der er læsere i forargelsesjournalistik. Nyuddannet betyder forkælet og uden virkelighedsfornemmelse. Jobsøgende er lidt popsmart, og "mellem job" er meget.

Man kan ikke rigtigt vinde, når man ikke har et job.

On topic synes jeg også, det lyder som et godt koncept, du har sat sammen.
2
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 22. mar 2016, 17:43

Det er i øvrigt pudsigt, præcis som sidste år så tilmelder kvinderne sig i hobetal ...og mændene udebliver...
0

Tilbage til "Job"