Gør det aldrig mere.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4109

Re: Gør det aldrig mere.

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 17:39

Når jeg læser dine indlæg, så har jeg meget svært ved at fornemme dig. Jeg kan simpelthen ikke rigtigt mærke, hvem du er eller 100% hvad du mener. Det bliver en hel masse snak, men uden så meget indhold, der giver egentligt mening. Det skriver jeg ikke for at være nedladende overhovedet, men fordi jeg tror, det måske også kan være sådan, du rent faktisk har det? Den der følelse af at være inde i en hvirvelstorm af alle mulige indtryk og tanker, og du har svært ved at finde ud af, hvad du skal hive fast i.
Så er der nogle "professionelle", der fortæller dig, at du har nærhedsproblemer, og så bliver det det svar, som du nu griber fast i og forklarer alt med, uden måske at undersøge det nærmere. Det kan sagtens være, at det er reelt nok - det ved du bedst selv - men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det altså også er en floskel, som rigtig mange "professionelle" skal begrunde alt med. Og personligt giver jeg altså ikke så meget for clairvoyanter og hypnoseterapeuter, da de ikke har rigtig uddannelse og grundlag for at udtale sig om disse ting bag sig.
En del af din diagnose, asperger, kan være, at hvis du får noget at vide, så knytter du dig 100% til det, og så er det det, du gør, fordi tænkningen kan blive meget konkret. Har du tænkt, om det kan være på spil i det her tilfælde?

Jeg synes, du skal bruge tid på at finde ud af dig selv og arbejde med dig selv med din psykolog. Det er vigtigt, at du får undersøgt alle facetter af dig selv og din person, synes jeg. Ikke bare, at du er "hende, der er bange for kærligheden". Jeg tror ikke, det vil give dig den ro og forløsning, som du leder efter i fht. at forklare din adfærd.
11
TryToBeHappy
Kort karma: 2
Likede indlæg: 7

Indlægaf TryToBeHappy » 10. mar 2016, 18:00

Viskelæder skrev:Når jeg læser dine indlæg, så har jeg meget svært ved at fornemme dig. Jeg kan simpelthen ikke rigtigt mærke, hvem du er eller 100% hvad du mener. Det bliver en hel masse snak, men uden så meget indhold, der giver egentligt mening. Det skriver jeg ikke for at være nedladende overhovedet, men fordi jeg tror, det måske også kan være sådan, du rent faktisk har det? Den der følelse af at være inde i en hvirvelstorm af alle mulige indtryk og tanker, og du har svært ved at finde ud af, hvad du skal hive fast i.
Så er der nogle "professionelle", der fortæller dig, at du har nærhedsproblemer, og så bliver det det svar, som du nu griber fast i og forklarer alt med, uden måske at undersøge det nærmere. Det kan sagtens være, at det er reelt nok - det ved du bedst selv - men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det altså også er en floskel, som rigtig mange "professionelle" skal begrunde alt med. Og personligt giver jeg altså ikke så meget for clairvoyanter og hypnoseterapeuter, da de ikke har rigtig uddannelse og grundlag for at udtale sig om disse ting bag sig.
En del af din diagnose, asperger, kan være, at hvis du får noget at vide, så knytter du dig 100% til det, og så er det det, du gør, fordi tænkningen kan blive meget konkret. Har du tænkt, om det kan være på spil i det her tilfælde?

Jeg synes, du skal bruge tid på at finde ud af dig selv og arbejde med dig selv med din psykolog. Det er vigtigt, at du får undersøgt alle facetter af dig selv og din person, synes jeg. Ikke bare, at du er "hende, der er bange for kærligheden". Jeg tror ikke, det vil give dig den ro og forløsning, som du leder efter i fht. at forklare din adfærd.

Du har helt ret!
Jeg ved ikke hvem jeg er, og det er fuldstændig frustrerende.
Før jeg fik min kæreste og startede på specialskolen (for autister)
Så var jeg en fjollet pige, der virkelig lukkede en masse puha ud, intet filter overhovedet (den ligger i Aspergers)
Jeg nød, at være single og alene. Men på samme tid ledte jeg efter kærligheden. Jeg blev dumpet meget og når jeg festede hver weekend med en veninde, blev jeg afvist konstant af fyrene, fordi jeg ikke var lækker nok, hvilket jeg også fik af vide på dates.
Jeg fandt tryghed i al det. Fordi så skulle jeg ikke forholde mig til andre ting.
Jeg kunne faktisk bare, gå og ikke tage mig af noget.

Mht til min nuværende adfærd. Så håber jeg, at kunne få hjælp til at stoppe de tanker og bare nyde livet. For jeg fik en lille for smag på den kvinde jeg gerne ville være i de 3-4 uger. Jeg var fjollet igen, glad, lykkelig. Tankerne styrede mig ikke. De poppede da op, men jeg var så glad og lykkelig, at jeg gav dem ingen næring.

Jeg fik godt nok en dårlig mave fornemmelse om fredagen inden jeg fik gæster.
Man kan altid være bagklog, men ville ønske at jeg havde fulgt den.
0
Brugeravatar
Willow
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 12. mar 2016, 14:49

Jeg synes det er rigtigt godt du kommer til en psykolog og forhåbentlig noget terapi. Måske skulle du vælge at gå til psykolog et stykke tid uden det andet fordi jeg tror ikke det er så givtig at gøre det hele samtidigt.

Jeg synes stadigvæk det lyder som om du prøver at overbevise dig selv mere end os andre om at du er lykkelig med ham og vil have ham men det er jo også ok. Som de andre siger kan du jo godt vælge at se lidt dybere på dig selv og sætte hele det med kærligheden i 2. prioritet. Men hvis det er det du vælger synes jeg du skal være ærlig omkring det over din kæreste.

Derudover synes stadigvæk du skulle vise ham at du elsker ham med handling, som f.eks. at lade være med at rende efter andre. Igen hvis det du vil må du sku være ærlig over for ham, så han i det mindste har et valg omkring det og kan beslutte om han ønsker at blive elsket af en der ikke føler hun kan gå til fest uden at være ved at hoppe på en anden.
0
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 12. mar 2016, 20:29

Willow skrev:Jeg synes det er rigtigt godt du kommer til en psykolog og forhåbentlig noget terapi. Måske skulle du vælge at gå til psykolog et stykke tid uden det andet fordi jeg tror ikke det er så givtig at gøre det hele samtidigt.

Jeg synes stadigvæk det lyder som om du prøver at overbevise dig selv mere end os andre om at du er lykkelig med ham og vil have ham men det er jo også ok. Som de andre siger kan du jo godt vælge at se lidt dybere på dig selv og sætte hele det med kærligheden i 2. prioritet. Men hvis det er det du vælger synes jeg du skal være ærlig omkring det over din kæreste.

Derudover synes stadigvæk du skulle vise ham at du elsker ham med handling, som f.eks. at lade være med at rende efter andre. Igen hvis det du vil må du sku være ærlig over for ham, så han i det mindste har et valg omkring det og kan beslutte om han ønsker at blive elsket af en der ikke føler hun kan gå til fest uden at være ved at hoppe på en anden.

Jeg glæder mig også meget til at få hjælp.

Det gør jeg også på en måde, for de der "slå op" tanker giver INGEN mening.
Der er jo ingenting i vejen med forholdet og jeg elsker ham. Jeg er ikke afhængig af ham, da jeg generelt er glad for at være uden andre.

Min kæreste ved ALT.
0
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 12. mar 2016, 20:53

Og jeg drikker aldrig så meget igen. Jeg prøver at blive en person, som jeg gerne vil være.
Så skal jeg ikke tilbage i mit negative mønster.
0

Tilbage til "Forhold og sex"