Perler fra ungerne

computermus
Kort karma: 56
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1197

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf computermus » 16. nov 2016, 20:23

Jeg var i dag simpelthen ved at omkomme af latter indvendigt , da et barn i børnehaven havde fået lov til at hjælpe lidt til med at gøre rent. Pludselig kommer det fra hende " Nu hvor du har vasket det gulv der, er det så vådt for evigt ?"
Mig : " Nej det er det ikke "
Hende : " Hvorfor ikke ?"
Mig : ( Forsøger at forklare at vandet fordamper) Vaskemaskinen og tørretumbleren tager vandet fra gulvet fordi de er varme (lidt søgt forklaring , :genert: jeg ved det ).
Hende :" Nååh , lidt ligesom hvis jeg er tørstig og drikker et glas vand .
Mig : Ja, netop.
4
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1930

Indlægaf hotlips » 20. nov 2016, 17:44

Benjamin har tændt vandet i køkkenet for at slukke røgelsespinde, så sætter han sig og leger men jeg kan høre det løber så jeg spørger om ikke det skal slukkes igen.

"det gør du mor, jeg har tændt det og jeg vil så gerne deles om arbejdet med dig, sådan er jeg bare "

Og så måtte jeg pænt slukke det igen.... Pis'unge.
8
ajnaM
Kort karma: 106
Likede indlæg: 1732

Indlægaf ajnaM » 20. nov 2016, 18:11

"Når jeg bliver stor, så vil jeg være konditor for dig, mor. Så vil jeg arbejde inde på La Glace og lave kager, kun til dig."

:lun:
12
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 488
Likede indlæg: 8780

Indlægaf Animi » 20. nov 2016, 21:31

Min niece har lige fået kristendom i skolen, hvilket hun er meget fascineret af.

Niece: Gud skabte manden og så kvinden bagefter. Gud skabte også græs, og blomster og træer og jorden og vandet. Og løver og aber.... OG ZOOLOGISK HAVE!
Mig: Hvem skabte så dinosauerne?
Niece: Ej moster altså... de fandtes jo ikke!

Tror jeg skal have en snak med hende, når hun bliver lidt ældre :lol:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1511
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13349

Indlægaf kidkomb » 20. nov 2016, 22:36

Animi skrev:Min niece har lige fået kristendom i skolen, hvilket hun er meget fascineret af.

Niece: Gud skabte manden og så kvinden bagefter. Gud skabte også græs, og blomster og træer og jorden og vandet. Og løver og aber.... OG ZOOLOGISK HAVE!

Det håber jeg seriøst ikke hun har lært i skolen! :8:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 488
Likede indlæg: 8780

Indlægaf Animi » 20. nov 2016, 22:47

kidkomb skrev:
Animi skrev:Min niece har lige fået kristendom i skolen, hvilket hun er meget fascineret af.

Det tror jeg (forhåbentlig) heller ikke at de har. Men altså, jeg ved heller ikke hvor hun har fået det fra :gruble: Jeg tror (og håber) at det mere er fordi hun er i den alder, hvor hun kun tror det hun kan se eksisterer. :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 265
Likede indlæg: 3721

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2016, 23:24

Niecen igen: Ved du hvad fasser? Når jeg bliver 4 år så har jeg fortjent et kæledyr :lol:

Hun må ikke få et Pga allergi, men det er hun ikke helt enig med forældrene i.
0
godtnavn
Kort karma: 296
Likede indlæg: 1880

Indlægaf godtnavn » 20. nov 2016, 23:47

Animi skrev:
kidkomb skrev:

Det tror jeg (forhåbentlig) heller ikke at de har. Men altså, jeg ved heller ikke hvor hun har fået det fra :gruble: Jeg tror (og håber) at det mere er fordi hun er i den alder, hvor hun kun tror det hun kan se eksisterer. :P

Eller også har hun bare indset at påskeharen, julemanden, Anders And og den slags ikke findes i virkeligheden, og dinosaurer ligner lidt drager, så det er lidt ligesom ting i tegnefilm og altså ikke virkelighed. Så mange løgn-ting vi siger til børn forstår jeg godt de tror at dinosaur også er sådan en, de er jo lidt for awesome til at være virkelige :P
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1511
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13349

Indlægaf kidkomb » 20. nov 2016, 23:51

godtnavn skrev:
Animi skrev:
kidkomb skrev:

Eller også har hun bare indset at påskeharen, julemanden, Anders And og den slags ikke findes i virkeligheden, og dinosaurer ligner lidt drager, så det er lidt ligesom ting i tegnefilm og altså ikke virkelighed. Så mange løgn-ting vi siger til børn forstår jeg godt de tror at dinosaur også er sådan en, de er jo lidt for awesome til at være virkelige :P

I hvert fald når man kun har set dem som tegnefilm :D
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
computermus
Kort karma: 56
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1197

Indlægaf computermus » 22. nov 2016, 21:18

Jeg fik i dag den sødeste kompliment i børnehaven. Jeg har næsten gele i knæene bare ved tanken.
Hun har tit så sjove bemærkninger (det har de faktisk alle sammen) og i dag da jeg kom med min rengøringsvogen,kom hun løbende hen, slog armene om mig og sagde : " Verdens sødeste ( mit navn ).
Mig : Hvor var det sødt sagt , A.
Hende : "Må jeg hjælpe i dag ? "
Mig : " Nu må vi lige se ". " Men du kan faktisk hjælpe mig nu, for den her stang jeg bruger når jeg vasker gulv , den opfører sig ikke så pænt i dag , den skal gerne blive lige der hvor den er nu ".
Hende : " Jeg kan holde den så ".
Mig : " Ja det må du rigtig gerne".
Så da vi gik ned hvor jeg skulle vaske gulv, så havde jeg i løbet af meget kort tid 2 piger på den ene side af vognen, 2 drenge på den anden side og lille A foran, hvor hun gik og holdt godt fast i gulvstangen.
8
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 458
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 4667

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. nov 2016, 14:38

Da det sneede for 14 dage siden, blev yngstebarnet meget begejstret.
Han satte sig i vindueskarme, kiggede ud og begyndte så at synge
"Helle er klam, Helle er klam, uden på vejen er der sneee"

:tie:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Jacobsen81
Kort karma: 13
Likede indlæg: 127

Indlægaf Jacobsen81 » 24. nov 2016, 20:32

Samtale mellem mormor og min 12 årige datter

Mormor : da jeg var på din alder var jeg også høj og tynd

Min datter : hvornår gik det så over?

Frække tøs :lol2:
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10412

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2016, 15:58

En af mine elever:
"Er det kyllinger, du har på din kjole?"
"Nej, det er da pindsvin"
"Hm. Det ligner ellers mus."

Øh......?
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
ajnaM
Kort karma: 106
Likede indlæg: 1732

Indlægaf ajnaM » 27. nov 2016, 08:46

Sofus har glædet sig sådan til "første søndag i adventskrans". :lol: :lun:
5
Lulu
Kort karma: 68
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 784

Indlægaf Lulu » 27. nov 2016, 10:05

Vi er gået fra at have en Ca 2,5 årige herhjemme til at have en papegøje.
Manden siger ofte javel herhjemme når jeg beder ham om noget, som var det en ordre (intern joke). Dette har papegøjen så kopieret og siger dermed javel hver gang vi beder ham om noget eller henvender os til ham.

Endvidere så han en mand i bussen i fredags der havde et par sko magen til morfars. Så han kigger på manden og udbryder tørt "det er morfars sko!"
4

Tilbage til "Børn"