Perler fra ungerne

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1147
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9636

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf kidkomb » 30. apr 2016, 23:07

Dankort-automaten gik i koks idag og en mor og hendes nok 5-årige dreng måtte jo pænt vente.
På et tidspunkt siger moderen til mig: "Der står hele tiden "Vent venligst"
Drengen siger så; "det stod der også da vi parkerede. Da far skulle parkere. Det stod der også på parkeringsautomaten; vent væm'ligst!

Så vi ventede så væmmeligt som vi kunne, uden at grine for meget :lol:
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 1. maj 2016, 00:45

DetSorteCirkus skrev:Der er vist mange børn, der siger det, men jeg synes stadig, at det er sødt, at min venindes datter (hende med nødder i stedet for mandler) troede, at det hed "svampignon" :lun:

Mine på 7 og 9 kalder dem også svampignoner. :D
0
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 1. maj 2016, 00:51

ajnaM skrev:Og så er han også kommet i den alder, hvor han højlydt kommenterer på andre mennesker på gaden. Det er delvist enormt sjovt og enormt pinligt som forælder. Især fordi vi bor midt på Strøget og han derfor har rig mulighed for at se en masse mennesker og råbe ting om deres udseende.

I den sjovere afdeling sad han forleden på mine skuldre, da vi gik forbi en meget lav mand. "Se mor, der går en LILLEBITTE MAND! Se, hvor lille han er, mor! Se!" :lol:

I den mindre sjove afdeling har han svært ved at finde ud af det med hudfarver. Det er vist lidt fremmed for ham, og spændende, og så opstår behovet for at kommentere. Forleden kørte han på sin løbecykel, så en mørk fyr, cyklede helt hen til ham og råbte, mens han pegede: "SE mor, det er en NEGER. Han er hele tiden brun!" :genert: Heldigvis var gutten ikke sippet.

Og når de så bliver 7 og stadig kommenterer højlydt på alt og alle, så er det ligesom om, at det bare ikke er særligt sjovt mere... :tie: Nogle gange, ville jeg sådan ønske at jeg havde et 2. sprog hvor jeg kunne bede hende om at holde kæft på, når hun begynder. :ninja: Hun har desværre slet intet filter, og siger hvad der falder hende ind. 9 ud af ti gange er det heldigvis ret harmløst, men alligevel. :cool:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2413

Indlægaf Bøtte » 1. maj 2016, 06:35

I følge S vokser der påskevaniljer i vores have :lun:
13
S :lun:
V :lun:
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 1. maj 2016, 11:42

Til en frokost for et par uger siden ville R gerne have et stykke "Brian", for han elsker "Brian". Det viste sig at være brie :-D.

Desværre siger han det rigtigt nu.

Han siger "pisbil", når han skal sige pindsvin. Så er det svært ikke at grine.
11
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 2. maj 2016, 18:46

Under aftensmaden sad R og kiggede ud af vinduet, men hans far og jeg talte sammen. Vi taler ofte om, hvad der sker uden for vinduet, men i dag var en kedelig dag, for Rs sagde på et tidspunkt "Der kom ikke en fugl".

Det var vi ret færdige af grin over, for der er ret mange ting, som ikke kommer forbi vores vindue.
3
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3233

Indlægaf DD_81 » 3. maj 2016, 10:23

I dag i børnehaven, hvor den 4 årige skulle krammes og kysses inden farvel.
Han kysser igen, og planter et let kys på mine øjenlåg, hvorefter han tilføjer
"kys dig i øjet, nu er du en fornøjelse"

:lun:
7
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. maj 2016, 07:04

Yakup:

"Mor, jeg kan ikke huske om det var i virkeligheden eller i en drøm jeg hørte du ville tage narko"?

"Øeh, det må have været en drøm".

Yakup:

"Men du har overvejet at blive tyndere, ik"?

:-D.
10
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5701

Indlægaf Animi » 18. maj 2016, 18:08

Min mor skal sige noget til min niece, og kalder hende i den sammenhæng for 'skat'.
Min niece: Mormor? Du har altså helt vild mange skatter, udover mig.
Min mor: Ja, det er rigtigt.
Min niece: (efter en pause) Og derfor er det altså helt vildt svært at vide, hvem det er du taler til!
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 18. maj 2016, 18:33

Bøtte skrev:I følge S vokser der påskevaniljer i vores have :lun:

Vi har bare mange "mælkebønner"...
3
Brugeravatar
Lady Murtagh
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 22:58

Jeg har en lille historie fra da min datter var ca. 1 1/2 år gammel. Dengang hed en sut "Neh".
Jeg var netop kommet ud af badet og bare trukket en bluse over hovedet. Min datter trækker op i min bluse, peger på mine bryster og udbryder "Neh!"
:lol:
2
Brugeravatar
Lady Murtagh
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 23:01

Sorenspige skrev:Til en frokost for et par uger siden ville R gerne have et stykke "Brian", for han elsker "Brian". Det viste sig at være brie :-D.

Desværre siger han det rigtigt nu.

Han siger "pisbil", når han skal sige pindsvin. Så er det svært ikke at grine.

Ha ha det minder mig om at vores datter på et tidspunkt skulle udtale ordet "Peace" og det lød mere som "Fiss" :fløjt:
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3007

Indlægaf vibbsen » 20. maj 2016, 16:44

ajnaM skrev:Og så er han også kommet i den alder, hvor han højlydt kommenterer på andre mennesker på gaden. Det er delvist enormt sjovt og enormt pinligt som forælder. Især fordi vi bor midt på Strøget og han derfor har rig mulighed for at se en masse mennesker og råbe ting om deres udseende.

I den sjovere afdeling sad han forleden på mine skuldre, da vi gik forbi en meget lav mand. "Se mor, der går en LILLEBITTE MAND! Se, hvor lille han er, mor! Se!" :lol:

I den mindre sjove afdeling har han svært ved at finde ud af det med hudfarver. Det er vist lidt fremmed for ham, og spændende, og så opstår behovet for at kommentere. Forleden kørte han på sin løbecykel, så en mørk fyr, cyklede helt hen til ham og råbte, mens han pegede: "SE mor, det er en NEGER. Han er hele tiden brun!" :genert: Heldigvis var gutten ikke sippet.

Klasse !!! :-D :-D :-D

Jeg havde engang en skøn kollega hvis yngste datter var ret....øhhhhmmm.....outspoken. En dag er de så oppe i den lokale Brugs og handle. Og her er der også en ældre ret bistert udseende herre.

"Grimme sure gamle mand"Siger barnet sådan lidt hen for sig selv.
Min kollega bliver simpelthen så befippet at det ryger ud af hende "Hvad siger du ?"
Barnet ruller nu med øjnene. Peger. Og gentager - nu så det kan høres over hele Brugsen "GRIMME SURE GAMLE MAND"

Hold hvor grinede vi meget af den historie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
10
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Studsgaard » 21. maj 2016, 15:18

Datteren kommer gående ind i stuen med et tørklæde over den nederste af ansigtet.
Manden spørger om der er så beskidt på værelset (hun har fået at vide hun skal rydde lidt op) nu skuler på ham og svarer:
"Nej da - det er jo fordi jeg er en bande tøs"
pause

Hvor kom det fra ?

Gætter på hun ikke rydder op :lol:
2
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 23. maj 2016, 05:43

Min store dreng, der lige er blevet 4 år, hørte os tale om vejrudsigten her til morgen. Vi var væk fra samtalen igen for længst, da han kravler rundt på trappen til tagterrassen og gerne vil ud.

Jeg spørger ham flere gange, hvad han laver og beder ham gå ned. 'Men jeg vil gerne se den, mor. Vejrudsigten'

:lun:
13

Tilbage til "Børn"