Signalværdi?

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2548

Signalværdi?

Indlægaf Rikke » 11. mar 2016, 19:20

Jeg er pædagog i mellemlederstilling. Forleden sludrede jeg lidt med min chef og nogle kolleger om, at jeg snart skal have en tatovering mere. En, der bliver synlig, når jeg er påklædt som sædvanligt på arbejde.
Jeg har i forvejen en del, men om vinteren kan kun sommerfuglene ses og en enkelt anden anes - og jeg har ikke været ansat så længe, at jeg har vist mig i sommertøjet, der vil komme til at afsløre meget mere.
En kollega sagde, at det da lød spændende med den nye - jeg svarede, med et kækt blink til min chef, at så måtte vi jo se, hvor spændende vores chef synes det er, når det bliver sommer og jeg f.eks. har stroptop på på legepladsen.

Hun blev lidt stille, chefen... Og sagde så, at man jo skal tænke over, hvad man signalerer...

Jeg har primært kirsebærblomster, nogle sommerfugle, en lille fin fugl, en smuk japansk kampfisk og noget tekst på ryggen. Næste er en rosenkrans med et "vedhæng".
Hvad signalerer dét, har jeg tænkt? Det eneste jeg er kommet frem til er, at det signalerer i hvert fald ikke "Amager-tøs", "Biker-bitch", eller noget i den retning. Jeg ved, hvad de betyder for mig - stort set alt jeg har, er symboler for mine børn og den kamp, som det har været. Men det ved man kun, hvis man kender mig. Ellers er de netop bare blomster og nogle dyr.

Hvis man nu ser bort fra, at nogle mennesker bare generelt ikke bryder sig om mange tatoveringer på kvinder, ville det her så signalere noget "uheldigt" for dig, hvis du havde barn i min institution?
3
:whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Re: Signalværdi?

Indlægaf Sophies-mor » 11. mar 2016, 19:35

Ikke for mig. Ikke dine tatoveringer.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 11. mar 2016, 19:38

Ja. Mængden og størrelsen sender et uheldigt signal imo.
6
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 216
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1991

Indlægaf Lurende Peber » 11. mar 2016, 19:40

Næh. Ingen negative signaler over din kropspynt. Jeg ville finde det mere negativt, hvis du tog en øl på jobbet (No shit. Det gjorde min ældstes klasselærer på en hyttetur med 1kl og forældre)
Men nu er jeg også selv tusset, hvilket sagtens kan influere på tolerancen i den retning.
Så en dag jeg hentede barn i BH, stod en pige og stirrede, før hun udbrød "Du har GODT NOK spist mange tyggegummier" :lol:
(Jaja, har fortalt den før på DD)

Dog er jeg så gammel, så jeg i 90% tilfælde forbinder tats på hænder, fødder og i ansigt med Snapse Åse og Bumse Kaj. De sidste 10% er så nogle rødder, som bare skulle være mere grænseløse end alle andre.
Og nu får næsten alle popsangere og deres fans det :genert:
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 11. mar 2016, 19:42

Tatoveringer er så almindelige i dag, at det ikke giver de samme associationer, som det gjorde for mange år tilbage (rocker, lav socialklasse etc), så jeg ville ikke tænke noget særligt, og da slet ikke tatoveringer af den karakter.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 784

Indlægaf Bimmerdyret » 11. mar 2016, 19:45

Ret interessant ...spurgte min datter på snart 13 og min søn på snart 16 år om hvor vidt de kunne huske en pædagog i deres børnehave der havde tatoveringer.
Det kunne de så ikke.
Min opfattelse er dermed at det ikke et pædagogens tatoveringer der påvirker på nogen måde. Vi er no go til tats herhjemme og har en holdning til det, men det har aldrig været noget vi har sat i relation til en bestemt person.
Så hvis der er nogen der er bange for at en pædagogs tats sender et bestemt "forkert" signal - så bare rolig :D
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5762

Indlægaf Animi » 11. mar 2016, 19:54

Hvor er de dog fine dine tatoveringer :love:
Og nej, synes ikke det sender et dårligt signal - så længe tatoveringer ikke er af stødende karakter som A_F beskriver kan jeg ikke se problemet i det :)

Det eneste "problem" jeg har haft med min tatovering da jeg arbejde i en børnehave, var at det ikke lød så overbevisende når jeg sagde til børnene at de ikke måtte tegne på sig selv for "Jamen, hvorfor må du så godt???" :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 11. mar 2016, 20:04

Jeg synes, at store eller mange tattoes, der er meget synlige, sender et lidt uheldigt signal. Små og få er fint.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Dikus » 11. mar 2016, 20:11

Jeg er med på uheldigt signal-holdet.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 784

Indlægaf Bimmerdyret » 11. mar 2016, 20:11

Animi skrev:Hvor er de dog fine dine tatoveringer :love:
Og nej, synes ikke det sender et dårligt signal - så længe tatoveringer ikke er af stødende karakter som A_F beskriver kan jeg ikke se problemet i det :)

Det eneste "problem" jeg har haft med min tatovering da jeg arbejde i en børnehave, var at det ikke lød så overbevisende når jeg sagde til børnene at de ikke måtte tegne på sig selv for "Jamen, hvorfor må du så godt???" :lol:

Hæ... det kan jeg så berolige dig med at alle børn gør pædagog med tatoveringer eller ej.
Men forstår godt dit "dilemma"
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6049

Indlægaf LadyFox » 11. mar 2016, 20:13

Nej. Det ville ikke betyde noget for mig. Det er jo bare pynt, og det er jo ikke fordi du har fået lavet noget kontroversielt.
Hvis jeg havde et barn ville det så også være vandt til den slags hjemmefra - der er virkelig ikke mange i min omgangskreds der ikke har tatoveringer, og rigtig mange har tydelige tatoveringer.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 801

Indlægaf Mangoness » 11. mar 2016, 20:15

Animi skrev:Det eneste "problem" jeg har haft med min tatovering da jeg arbejde i en børnehave, var at det ikke lød så overbevisende når jeg sagde til børnene at de ikke måtte tegne på sig selv for "Jamen, hvorfor må du så godt???" :lol:

:klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 11. mar 2016, 20:18

Bimmerdyret skrev:
Animi skrev:Hvor er de dog fine dine tatoveringer :love:

Hæ... det kan jeg så berolige dig med at alle børn gør pædagog med tatoveringer eller ej.
Men forstår godt dit "dilemma"

Jeg plejer også bare at sige at jeg må alt, fordi jeg er voksen :cool: Og at når de er fyldt 18 må de tegne på sig selv, lige så tosset de vil :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 11. mar 2016, 20:19

Mangoness skrev:
Animi skrev:Det eneste "problem" jeg har haft med min tatovering da jeg arbejde i en børnehave, var at det ikke lød så overbevisende når jeg sagde til børnene at de ikke måtte tegne på sig selv for "Jamen, hvorfor må du så godt???" :lol:

:klap:

Jeg prøvede også en gang at et barn prøvede at viske min tatovering ud med et viskelæder. Da det ikke virkede gjorde han store øjne og udbrød "DET bliver din mor nok sur over! :ad!: " :lol: :lol: :lol:
28
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9234

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 20:26

Jeg synes, dine tatoveringer signalerer, at du godt kan lide tatoveringer, hvis man ikke kender baggrunden.

Hvis du havde "Blut Ehre" på dine knoer og "ACAB" på halsen (det har min svoger. Levn fra ungdommens dumhed.), ville jeg nok være lidt betænkelig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Kropsudsmykning"