Signalværdi?

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Re: Signalværdi?

Indlægaf Pityt » 13. mar 2016, 11:44

achillaxedprune skrev:
Pityt skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg går ind for at mine børn skal lære digversitet... De skal lære, at mennesker er forskellige og ser forskellige ud. Og de skal lære at respektere de valg andre tager. Jeg tror ikke, at det er sundt for et barn at vokse op i en helt homogen befolkningsgruppe... Det er i min optik rigtig positivt, at der er nogle mennesker omkring dem, som "stikker lidt ud"... Nogen med tattoos, nogen med en anden stil og et andet udseende. At de hurtigt lærer, at det er OK at se anderledes ud end alle de andre.

Det er dog lidt anderledes for andre erhverv (min bankrådgiver skal f.eks. ikke have en masse synlige tattos)... Men for en pædagog, så ser jeg ingen problemer med de viste tegninger på kroppen. :)

Bare af nysgerrighed...hvorfor synes du, at det er okay at en pædagog er tatoveret men ikke en bankrådgiver?

En bankrådgiver må også gerne... Jeg ville bare vælge en, der ikke var. Ligesom en revisor, advokat og min læge helst ikke skal have mange synlige tattoveringer. Det har noget af gøre med den autoritet og seriøsitet de skal have, tror jeg. Dem der skal have en eller anden form for kontrol/bestemmelse over mit legeme og økomoni skal signalere balance, ansvarlighed og seriøsitet. Og rigtig meget af det... Ellers skal de ikke håndtere dé elementer i mit liv.

På visse områder, så foretrækker jeg DJØF-uniformen. Og det må man have gjort sig tanker om inden man vælger at udsmykke sig, hvis man er indenfor visse brancher. Og kommer det som en overraskelse, så vil jeg ikke stole på personens overblik og forståelse overfor den verden, han/hun skal agere i (til dels på mine vegne).

Okay...tak for uddybningen :)
Det kommer nok ikke bag på dig, at jeg hverken forstår dine argumenter eller er enig med dig. Jeg kan, selv med min bedste vilje, ikke se at tatoveringer udelukker seriøsitet, ansvarlighed eller balance... :gruble:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8311
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. mar 2016, 11:50

Jeg ville elske en bankrådgiver med tatoveringer. Jeg ville få fornemmelsen af at han/hun var afslappet. :D
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 11:52

Pityt skrev:
achillaxedprune skrev:
Pityt skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg går ind for at mine børn skal lære digversitet... De skal lære, at mennesker er forskellige og ser forskellige ud. Og de skal lære at respektere de valg andre tager. Jeg tror ikke, at det er sundt for et barn at vokse op i en helt homogen befolkningsgruppe... Det er i min optik rigtig positivt, at der er nogle mennesker omkring dem, som "stikker lidt ud"... Nogen med tattoos, nogen med en anden stil og et andet udseende. At de hurtigt lærer, at det er OK at se anderledes ud end alle de andre.

Det er dog lidt anderledes for andre erhverv (min bankrådgiver skal f.eks. ikke have en masse synlige tattos)... Men for en pædagog, så ser jeg ingen problemer med de viste tegninger på kroppen. :)

Bare af nysgerrighed...hvorfor synes du, at det er okay at en pædagog er tatoveret men ikke en bankrådgiver?

En bankrådgiver må også gerne... Jeg ville bare vælge en, der ikke var. Ligesom en revisor, advokat og min læge helst ikke skal have mange synlige tattoveringer. Det har noget af gøre med den autoritet og seriøsitet de skal have, tror jeg. Dem der skal have en eller anden form for kontrol/bestemmelse over mit legeme og økomoni skal signalere balance, ansvarlighed og seriøsitet. Og rigtig meget af det... Ellers skal de ikke håndtere dé elementer i mit liv.

På visse områder, så foretrækker jeg DJØF-uniformen. Og det må man have gjort sig tanker om inden man vælger at udsmykke sig, hvis man er indenfor visse brancher. Og kommer det som en overraskelse, så vil jeg ikke stole på personens overblik og forståelse overfor den verden, han/hun skal agere i (til dels på mine vegne).

Det kommer nok ikke bag på dig, at jeg hverken forstår dine argumenter eller er enig med dig. Jeg kan, selv med min bedste vilje, ikke se at tatoveringer udelukker seriøsitet, ansvarlighed eller balance... :gruble:

Det er i forhold til den verden, som han/hun skal agere i (til dels på mine vegne). En advokat, der har mange synlige tattooveringer ville skille sig ud i den verden. Og det anser jeg ikke som en positiv ting, hvis personen skal føre en sag for mig. Så ville jeg vælge en, der passede bedre ind i advokat-verdenen.

Og så skriver jeg intetsteds, at tattooveringer udelukker seriøsitet, ansvarlighed eller balance.
Senest rettet af achillaxedprune 13. mar 2016, 13:14, rettet i alt 2 gange.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 13. mar 2016, 11:53

Faglighed kommer først her. Altid. Et udseendeder stikker lidt ud fra normen, er blot en bonus :D
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 13. mar 2016, 11:55

^
Men Ax, du nævnte også læger, gjorde du ikke? Der er det da temmelig meget kun i forholdet til dig, det kan være relevant, om pågældende har tatoveringer?

(...og godt du er i fuld narkose, hvis du en dag skal opereres :-D)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5692

Indlægaf Animi » 13. mar 2016, 11:59

Jeg ville elske hvis min bankrådgiver havde tatoveringer :D For jeg har den fordom at folk i DJØF-uniformen er mindre "menneskelige" og mere robotter, der ikke er til at tale med og ikke rigtig ser mig som en person, men bare går ud fra deres egen dagsorden. Det ved jeg selvfølgelig godt ikke nødvendigvis er rigtigt, men jeg ville føle mig meget mere afslappe hvis min bankrådgiver så lidt mere "menneskelig" og afslappet ud, i form af et lidt afvigende udseende :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 12:01

Krølle skrev:Faglighed kommer først her. Altid. Et udseendeder stikker lidt ud fra normen, er blot en bonus :D

Okay... Var Danmarks bedste advokat indenfor den gren, som jeg skulle bruge en advokat til, tattooveret i hele krydderen, så ville jeg stadig bruge ham. Hvis man virkelig er nr. 1, så er udseendet ligegyldigt.

... Jeg tvivler bare på, at dem som er nr. 1 indenfor de brancher jeg nævnte, har mange synlige tattooveringer. Og er de bare lige så gode som andre, så ville jeg foretrække en, som ikke stikker ud, når vi taler om de brancher jeg nævnte.
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 12:05

Krølle skrev:^
Men Ax, du nævnte også læger, gjorde du ikke? Der er det da temmelig meget kun i forholdet til dig, det kan være relevant, om pågældende har tatoveringer?

(...og godt du er i fuld narkose, hvis du en dag skal opereres :-D)

Jo, det gjorde jeg... Og jeg ville som udgangspunkt skifte privatpraktiserende læge, hvis jeg fik en der havde mange synlige tattooveringer. Men altså, hvor tit støder man også på, at folk indenfor de brancher jeg nævner, ikke kan finde ud af at dække deres tattooveringer til når de er på arbejde?
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 13. mar 2016, 12:06

achillaxedprune skrev:
Pityt skrev:
achillaxedprune skrev:
Pityt skrev:

Det er i forhold til den verden, som han/hun skal agere i (til dels på mine vegne). En advokat, der har mange synlige tattooveringer ville skille sig ud i den verden. Og det anser jeg ikke som en positiv ting, hvis personen skal føre en sag for mig. Så ville jeg vælge en, der passede bedre ind i advokat-verdenen.

Og så skriver jeg intetsteds, at tattooveringer udelukker seriøsitet, ansvarlig eller balance.

Nej, det ved jeg godt at du ikke gjorde...du skrev at det signalerede mangel på de egenskaber :)
Men lige præcis det er vel bare udtryk for forskellige holdninger til hele ideen om tatoveringer...hvis man synes, at synlige tatoveringer er (i mangel af bedre ord) prolle og sender signaler om manglende uddannelse/seriøsitet/ansvarlighed, ER man nok ikke den store fan af tatoveringer generelt.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 13. mar 2016, 12:46

Langt i de fleste tilfælde synes jeg mange tatoveringer signalere prolle.
I få tilfælde synes jeg de signalere kreativitet.

Alle tatoveringer der på en eller anden måde viser vold og "uhygge", sidder på hænder, hals eller i ansigtet eller er dårligt lavet signalere socialklasse 5.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Torn » 13. mar 2016, 12:53

Mange tatoveringer, tydelige tatoveringer (hænder, hals, ansigt, sleeve) og symbolladede (fx banderelaterede) tatoveringer har for mig en signalværdi af vold. En udsmykningskultur, der er udbredt blandt socialklasse 5, kriminelle og mindre bemidlede (socialt og økonomisk). Det ér en kultur, der har bredt sig til andre samfundsklasser, men ikke desto mindre er det noget jeg stadig studser over (og jeg er endda under de 30 år) og forbinder med negative evner og kompetencer i samfundet og som person.

Jeg forsøger som udgangspunkt at overvinde mit umiddelbare indtryk og ville derfor ikke fravælge en pædagog alene på baggrund af tatoveringer som du, TS, viser frem, og det ville ikke være noget, jeg ville påtale over for ledelsen. Men jeg ville bemærke dem og det ville ved førstehåndsindtrykket hverken være positivt eller neutralt.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9177

Indlægaf Fru Sunshine » 13. mar 2016, 13:03

Ærligt: jeg foretrækker "prolle"-pædagoger, læger, bankrådgivere, whatever end nogen, der fordømmer.
Mine egne tuscher kan skjules og er det som regel, men hvis forældre dømmer mig som værende useriøs på grund af lidt krimskrams på anklen og en harmonika i nakken, så siger det jo mere om dem end om mig.

Det ville også gøre sig gældende, hvis jeg var DJØF'er eller sådan noget.

Altså med mindre, man er overtegnet med KKK, White Pride og lignende.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9177

Indlægaf Fru Sunshine » 13. mar 2016, 13:08

Og så morer det mig, at min meget farligt udseende svoger, der har det meste af issen dækket af en stor Thors Hammer er kæreste med en præstedatter, der arbejder for et vagtselskab.
(Det er også ham med Blutehre og ACAB. Han er meget skræmmende ved første øjekast, men er nu blid som et lam. Det har han ikke altid været, som det fremgår af tatoveringerne. Hsn bliver også dømt, men det er nemmere at forstå, end at kirsebærblomster skulle sige noget tilsvarende).
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 13. mar 2016, 13:08

HappyPaww skrev:Tatoveringer hos pædagogisk personale er bare en afspejling af omverdenen - som så meget andet. Jeg synes da, at det er skønt at min drengs yndlingspædagog har tørklæde, at der er ikke-etniske danskere, at institutionslederen har en piercing, at der er personale med "alternativ" tøj- og hårstil osv. osv. Kan vitterligt ikke se, hvad det har at gøre med deres kompetencer som børnepassere at gøre.

Det er kun positivt, at de oplever, at mennesker ikke er ens, og at man kan se ud på mange forskellige måder, både fra naturens side og af ens eget frie valg.

Børn er skønne og umiddelbare - håber sådan at forældres snæversyn ikke smitter dem...

Altså jeg er sådan set enig. Selvom jeg er en af dem, der synes, at mange og store tattoes (både til mænd og kvinder) ikke er pænt, og minder mig om en bestemt "type". Men sådan er der jo så meget. Jeg tror mine imaginære børn har/vil få godt af at møde forskelligt, for sådan er verden jo. Hvis så lille Jokum kom hjem og sagde, at pædagog Ellen havde sagt, at han bare kunne få 35 tattoes som voksen, så ville jeg nok tale med ham om, at ja, det kan han, men at det vil jeg synes er en dårlig ide pga. xx og yy. De kan jo også møde pædagoger, der udtaler sig kritisk om indvandrere, økologi eller homoseksuelle (uden yderligere sammenligning), og der vil jeg også tale med dem, om hvad vores værdier er, og i grelle tilfælde tage det op med inst.
Senest rettet af Karkluden 13. mar 2016, 13:11, rettet i alt 2 gange.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 13. mar 2016, 13:09

Ado skrev:Jeg ville elske en bankrådgiver med tatoveringer. Jeg ville få fornemmelsen af at han/hun var afslappet. :D

Sådan har jeg det også :D

Jeg er i øvrigt overrasket over, at det i 2016 stadig er muligt at blive "stemplet" som "uansvarlig", "useriøs" eller det der er værre fordi man har en tatovering... :genert:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Kropsudsmykning"