Velkommen til Paradise FC

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 15:13

eks-Maupassant skrev:Yes, Norge eller Sverige.

Fodboldmæssigt er der ikke noget andet valg en at skibe ham afsted.

Det er egl. sjovt at han lige vælger holdkammaratens eks kone. Mon ikke han kunne tage ned på en hvilken helst beværtning i Randers og slæbe kvindemennesker med hjem, så mange han nu har plads til bilen :)

Kunne det tænkes, at han er forelsket i Kira?
Det er i hvert fald det indtryk, jeg får, når jeg læser hans egen udlægning af sagen.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Indlægaf eks-Maupassant » 13. mar 2016, 15:18

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Yes, Norge eller Sverige.

Fodboldmæssigt er der ikke noget andet valg en at skibe ham afsted.

Det er egl. sjovt at han lige vælger holdkammaratens eks kone. Mon ikke han kunne tage ned på en hvilken helst beværtning i Randers og slæbe kvindemennesker med hjem, så mange han nu har plads til bilen :)

Kunne det tænkes, at han er forelsket i Kira?
Det er i hvert fald det indtryk, jeg får, når jeg læser hans egen udlægning af sagen.

Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Jeg tænkte en anden tanke med fodboldspillere - om det generelt er et issue for dem om de nupper hinandens koner? For hånden på hjertet, de kvindemennesker de vælger, de tilhører efter min tro ikke de mest modne og overvejede eksemplarer af kvindesegmentet, jeh tænker at der er en stor bid af fodboldsspillerkærester der primært kigger på "kendt, tjener mange penge" og så måske lige glemmer at overveje hvor god den personlige kemi er. Og så ku det måske nemt ske de skifter spiller hvis de møder hans venner der jo også er kendte med penge, men hvor der måske er bedre kemi.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10357

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 15:20

Code71 skrev:
Ja han fik det først at vide i fredags. Han har endda selv udtalt det til medierne

Det har jeg slet ikke set...og har da ellers set det meste :lol:

ej, men så er både han og konen jo bare dumme. Sådan noget holder man da ikke kæft med...og da slet ikke, når hun stadig bor under samme tag som Borring. :rulle:

Moralsk set, så har hun og Keller lavet en svinestreg overfor Borring. Ingen tvivl om det.

Men det halter altså for mig personligt, når store dele af truppen pludselig vender ryggen til Keller. Jeg kan udmærket forstå det, fordi det har betydning for tilliden.
Jeg mener bare, at eftersom de ikke er "hvem som helst", så burde de kunne være så professionelle, at de kunne lægge det fra sig i arbejdsmæssig henseende.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 15:30

eks-Maupassant skrev:Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Jeg tænkte en anden tanke med fodboldspillere - om det generelt er et issue for dem om de nupper hinandens koner? For hånden på hjertet, de kvindemennesker de vælger, de tilhører efter min tro ikke de mest modne og overvejede eksemplarer af kvindesegmentet, jeh tænker at der er en stor bid af fodboldsspillerkærester der primært kigger på "kendt, tjener mange penge" og så måske lige glemmer at overveje hvor god den personlige kemi er. Og så ku det måske nemt ske de skifter spiller hvis de møder hans venner der jo også er kendte med penge, men hvor der måske er bedre kemi.

Det er jo, som man ser det.
Jeg har egentlig indtryk af, at en hel del fodboldspillere ret tidligt etablerer sig med kone og børn, fordi de sammenlignet med mange jævnaldrende professionelt set bliver tidligt voksne, og at en jordbunden og stabil partner derfor prioriteres højt.

Det konkrete ekspar var jo heller ikke smart-i-en-fart-kærester, men et ægtepar med to børn, og Kira forekommer mig ikke lige at have været trofækone eller golddigger. Hun er uddannet tandtekniker og arbejder som sådan.
Hvad får dig til at tro, at hun passer ind i det billede, du tegner af kvinder i forhold med fodboldsspillere?
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Indlægaf eks-Maupassant » 13. mar 2016, 15:52

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Det er jo, som man ser det.
Jeg har egentlig indtryk af, at en hel del fodboldspillere ret tidligt etablerer sig med kone og børn, fordi de sammenlignet med mange jævnaldrende professionelt set bliver tidligt voksne, og at en jordbunden og stabil partner derfor prioriteres højt.

Det konkrete ekspar var jo heller ikke smart-i-en-fart-kærester, men et ægtepar med to børn, og Kira forekommer mig ikke lige at have været trofækone eller golddigger. Hun er uddannet tandtekniker og arbejder som sådan.
Hvad får dig til at tro, at hun passer ind i det billede, du tegner af kvinder i forhold med fodboldsspillere?

Intet overhovedet, jeg skrev jo ikke de var golddiggers hver og en, jeg skrev at i MILJØET som sådan var der nok mange af dem, og det tænker jeg har en afsmittende virkning på moralkodekset.
0
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 13. mar 2016, 16:20

GnueN skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg synes, at det er lidt vel meget at "kræve", at almenheden ikke bør have en mening om det her, Gnu, jeg vil gå så langt som at sige, at meningerne skal komme til udtryk som mere end neanderthalske krav om benskinnespark.

Jeg synes da heller ikke, at jeg kræver noget? Jeg giver udtryk for at det i min optik er totalt absurd, at medierne så velvilligt lægger sendeflade til et privat trekantsdrama (uanset hvor meget de så end selv må have placeret røven i paddelhøjde) - og at jeg føler mig stykkevis overbevist om at det dyrkes flittigt af årsager, som ikke har en skid med nogens ve og vel at gøre. Jeg synes, det er grimt - den dér popcornsmentalitet især - og den synes efterhånden at være allestedsnærværende, hver gang nogen skider i vores private lille andedam...

Bevares, jeg kan sagtens se værdien af en diskussion om ledelsesansvar, en krænket parts juridiske rettigheder og what not. Men den moralske fordømmelse af... well... nogen som helst, egentlig... er da lige til at lukke op og skide i.

Altså - det er et lille figenblad, men "kræve" var altså i citationstegn.

Jeg føler rigtigt meget med Jonas Borring, for jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan han har det. Men fordi det er nogle år siden, jeg selv har været der, så tænker jeg, at han måske har "krævet" noget loyalitet af holdkammeraterne, som kommer tilbage og bider ham i måsen på et senere tidspunkt. Og det ville klart have været en fordel, hvis den her historie, havde været holdt inden for en lidt mere begrænset gruppe. Det er den ikke. Og fokus er udelukkende på de to fodboldspillere, som om kvinden i sagen slet ikke har nogen vilje. Måske er det fordi hun - klogt - har valgt ikke at tage del i pressebevågenheden, eller også er det fordi medierne kun er interesserede i fodboldspillerne. Jeg håber på det første.

Der er næppe nogen, der ikke har været tæt på et utroskabsdrama, og jeg tror ikke man skal underkende, at folk - mig selv iblandt - bliver påvirket af menneskelige historier om ting, vi kender. Og det er så dem, vi taler om. Og i den sammenhæng synes jeg den her tråd er ganske sober - for øvrigt.

Jeg blev i øvrigt glad for at læse, at ledelsen har været i kontakt med spillerforeningen under hele processen, men ikke overrasket over, at spillerforeningen ikke har beskyttet nogen. Det er lidt min holdning til fagforeninger pt. men det er sagen uvedkommende (nej, men ff er ikke gul).

Borring har valgt, at det her skulle ud, fordi han ville have sympati og hævn (tror jeg)- det ville have været mit motiv. Og lige nu føles den sympati godt. Og tilfredsstillelsen i, at Keller ikke var på holdet i mod Brøndby er sikkert heller ikke værst. Jeg tror bare, at han kommer til at fortryde alt det her.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 13. mar 2016, 17:06

DetSorteCirkus skrev:Især mht. alle dem, der ikke er direkte involveret eller overhovedet involveret, tænker jeg altså også "Lad den, der selv er ren, kaste den første sten"...

Den måske forsmåede Borrings reaktion er jeg tilbøjelig til at opfatte som et typisk eksempel på en mand, der ikke rigtig kan finde ud af at håndtere sine følelser og derfor skal spille stor mand og puste sig op foran resten af holdet, fordi han føler sin maskulinitet og ære trådt for nær.

Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?
Det virker ærlig talt lidt chauvinistisk.
Hvordan man kan sætte lighedstegn mellem det at konen ikke bliver omtalt og at hun så er et viljeløst offer er mig en gåde. (Et andet indlæg. Jeg kan ikke finde ud af at multiquote :blush:) Jeg kan slet ikke se hvorfor du springer til den konklusion. Vil du forklare?
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 17:35

kidkomb skrev:Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?
Hvordan man kan sætte lighedstegn mellem det at konen ikke bliver omtalt og at hun så er et viljeløst offer er mig en gåde. (Et andet indlæg. Jeg kan ikke finde ud af at multiquote :blush:) Jeg kan slet ikke se hvorfor du springer til den konklusion. Vil du forklare?

Det handler heller ikke om mænd generelt, men om en manderolle.
Som sagt opfatter jeg et professionelt fodboldhold som en arbejdsplads og mener derfor også, at der må ligge særlige grunde bag, når man vælger at tage sit privatliv offentligt med på job. Noget, der ligger udover at være ked af det og chokeret. At komme med et ultimatum overfor ledelsen om, at man ikke vil spille sammen med en kollega pga. private forhold, virker iscenesat på mig. Især fordi Jonas Borring jo godt ved, at han med en sådan udmelding inviterer de andre spillere til at involvere sig og vælge side og dermed kan få konflikten til at eskalere. En af grundene til, at han finder det relevant, kan være et behov for at flytte den private magtkamp ind på banen og hævne og hævde sig, så han ikke kommer til at tabe ansigt overfor de andre på holdet. Det virker i hvert fald ugennemtænkt på mig, hvilket det ikke på samme måde ville have gjort, hvis det var sket i en vennekreds, og det er så derfor, jeg får fornemmelse, af et menneske, der har svært ved at håndtere sine følelser.

Det med konen som viljeløst offer, tror jeg ikke, at jeg helt forstår? Jeg ser hende overhovedet ikke som vilje- eller ansvarsløs og har heller ikke givet udtryk for det. Hvad jeg har kommenteret på, har været retorikken omkring hendes rolle i sagen. Hun nævnes sjældent ved navn og er blevet "stjålet", "hugget" og "snuppet" af en "konetyv". Det sprogbrug objektificerer hende i mine ører, og derfor bryder jeg mig ikke om det, når det anvendes for at beskrive en situation, hvor to voksne, selvstændige mennesker forelsker sig og bliver kærester.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1294

Indlægaf Muuh » 13. mar 2016, 17:45

Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.

Er det ikke kun noget Jonas Borring har konkluderet, for Keller udtaler da, at den udtale må stå for Borrings egen regning :gruble:
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 13. mar 2016, 17:57

Muuh skrev:
Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.

Er det ikke kun noget Jonas Borring har konkluderet, for Keller udtaler da, at den udtale må stå for Borrings egen regning :gruble:

Iflg optakten til Brøndby vs Randers kampen i dag, har Jonas Borring fået oplysningen fra Kira efter han (naturligvis) ikke troede på at det kun havde varet en uge

Borring udtalte det selv til citat
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 14. mar 2016, 14:28

Netop som man troede, det ikke kunne blive mere latterligt, (i mangel af bedre ord); så har nogle startet denne side:

https://www.facebook.com/events/1518487608456351/permalink/1518895051748940/

"Boykut Randers FCs hjemmekampe indtil Keller er fyret."
1
....

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 14. mar 2016, 15:27

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Især mht. alle dem, der ikke er direkte involveret eller overhovedet involveret, tænker jeg altså også "Lad den, der selv er ren, kaste den første sten"...

Den måske forsmåede Borrings reaktion er jeg tilbøjelig til at opfatte som et typisk eksempel på en mand, der ikke rigtig kan finde ud af at håndtere sine følelser og derfor skal spille stor mand og puste sig op foran resten af holdet, fordi han føler sin maskulinitet og ære trådt for nær.

Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?

For min del, synes jeg bare det er åndet og det ville jeg også have syntes, hvis det var kvinder, der lavede sådan et drama på arbejdspladsen - og guderne skal da vide, at det er set rundt omkring.

Lighedstegnet mellem kone og viljeløst offer handler ikke om, at hun ikke bliver omtalt, men måden hun bliver det på. Som en, der kan stjæles.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 14. mar 2016, 19:22

Aah fodbold. Det 21 århundredes svar på slavehandel.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3771

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 22:06

Nu er det her fuldstændig ligegyldige private anliggende gudhjælpemig også rykket ind i Danmarks Radios nyhedsdækning og rager derfor mig, fordi mine skattekroner går til det. Gudfader! Som om noget medie ville røre ved historien, hvis det handlede om en hvilken som helst anden arbejdsplads, hvor nogen blev skilt og blev kæreste med eksens kollega. Jeg fatter simpelthen ikke, at medierne vil se sig selv i øjnene og fuldstændig fraviger alle presseetiske regler om at undlade omtale af så åbenlyst private forhold. Og jeg skal slet ikke begynde med hvor proletaragtigt jeg finder det, at nogen overhovedet går op i det, men det undrer mig ikke at der findes publikum til den slags. Men at Danmarks Radio vil nedlade sig til at spilde mine penge på at dække sådan noget får jeg godt nok ondt i tegnebogen af.
7
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 15. mar 2016, 22:56

Det er altså ikke nemt... Klubben prøver at skabe ro om det, og så kommer Kellers eks på banen :D

http://www.bt.dk/superligaen/nu-taler-kellers-hustru-han-havde-ikke-nosser-til-at-fortaelle-mig-sandheden
0
....

Tilbage til "Livets forhold"