Har du en tatovering?

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.

Har du en tatovering?

Ja.
91
51%
Nej.
89
49%

Afgivne stemmer: 180
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Krølle » 12. mar 2016, 15:01

Nej.

Jeg overvejer dog meget seriøst en ordentlig basse på overarm/skulder i form af sejrsgudinden Nike. Det kan først blive om et par år, og det forudsætter, at ham, jeg har i kikkerten til at lave både motiv og tatovering, stadig er aktiv - han er heldigvs ung, så det satser jeg stærkt på :D
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 12. mar 2016, 15:06

mfufu skrev:
Rikke skrev:
mfufu skrev:Nej da. Jeg har heller ikke ædelstene i fortænderne.

Fordi det har man, hvis man har tatoveringer?

Næh, det var bare noget jeg kom til at tænke på ville ligge cirka lige så fjernt for mig som at blive tatoveret. Men samtidig ville det ikke overraske mig om det kom på mode, så man fx om nogle år kunne spørge på debatten - helt naturligt - om rubiner var at foretrække for de til den tid efterhånden trivielle diamanter.

De forsøgte vel med det for nogle år siden. Det vandt bare ikke rigtigt indpas, fordi det gik så stærkt med synlige tandskader.

Folk er alligevel bedre til at skjule ar efter tatoveringer.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 12. mar 2016, 16:58

Nej. Jeg har heller aldrig overvejet det. Det er vel efterhånden unikt ikke at have en tatovering :-D
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 12. mar 2016, 17:02

Nej. Jeg skifter for meget smag og mening til at den vil gøre mig glad i længden.
Har tit leget med tanken.
Så hellere er maleri/foto/tapet/vægmaleri herhjemme
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 12. mar 2016, 18:37

Nej, det har jeg ikke og det får jeg formentlig heller aldrig. Jeg synes på en eller anden måde ikke at det passer til mig og min personlighed :gruble:

Dog vil jeg ikke udelukke at hvis, Gud forbyde det, skulle miste min datter at jeg ville få en minde tat i en eller anden form.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 12. mar 2016, 18:54

Ja, jeg har 2.

Det ene motiv ville jeg ikke vælge i dag, men symbolikken har jeg det stadig fint med. Den er kun synlig når jeg f.eks. er på stranden - og kun hvis jeg vælger badetøj, der er udringet så den er synlig.

Den anden har baggrund i min diagnose og er placeret så den er synlig oftere - det er helt bevidst.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 12. mar 2016, 18:57

Nej.

Egentlig ville jeg gerne have noget, som symboliserer mine børn og bedsteforældre, men jeg er en kylling. Jeg synes det er "uhyggeligt" at det er permanent.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 12. mar 2016, 19:17

Rikke skrev:
landsbytossen skrev:Nej, og jeg får heller ikke en.

En enkelt tattoo har jeg ikke problemer med. Men jeg mister respekt for personer i takt med de får flere og mere og mere ligner et grafittiramt plankeværk.

Jeg er med på, at man kan synes det er grimt. Men miste respekt for personen simpelthen?! Dét forstår jeg ikke?

Angelina skrev:
landsbytossen skrev:Nej, og jeg får heller ikke en.

En enkelt tattoo har jeg ikke problemer med. Men jeg mister respekt for personer i takt med de får flere og mere og mere ligner et grafittiramt plankeværk.

Jeg mister respekten for folk der mister respekten for mennesker grundet deres valg af kropsudsmykning.

Der er kommet lidt bedre styr på det de senere år, men ellers har man ikke haft en anelse om, hvad der lagres under huden ved en tatovering. Selv efter Miljøministeriet har fjernet nogle produkter, kan man ikke vide sig sikker. Nogle af de steder, der tilbyder tatovering, oser ikke af troværdighed. Måske de er ligeglade med, hvilke farver de køber og bare køber noget billigt, som indebærer en større risiko. Den røde farve er vist stadig et problem.

Vil man frivilligt udsætte sig selv for det, så scorer man ikke point hos mig.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 10
Likede indlæg: 61

Indlægaf Zorglup » 13. mar 2016, 03:05

Ja. Har nogle. Arme og det ene underben.
Sjoveste var et stempel til at lave mærket på flæskesteg. bacon osv. Vi fik fat i sådan en og den medfølgende blæk, og jeg bøjede mig fremover med bar rumpe. Min kammerat var bange for at slå med den, fordi den var af ren stål, så han satte den op på min balle og slog igennem på den, med en trækølle.
Den sad så fast, at han måtte bruge begge hænder for, at få den trukket ud igen. Men der stod det nok så flot på min ene balle. Danish Bacon og så et nummer. Så opdagede vi, at vi havde glemt at trække gardinerne for indtil soveværelset, hvor det foregik og at der udenfor stod lidt hundeluftere og kiggede underligt på os. Mindeværdig, men den holdte ikke andet end nogle år.
1
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1982

Indlægaf lillebjoern » 13. mar 2016, 06:47

Jeg har én, men har engang haft to. Fik den første fjernet da... ja, lad os bare sige, at jeg ikke ved, hvad jeg tænkte på. Det kostede mig godt nok også kassen. Og det gjorde pisseondt. Så jeg tænker mig ekstraekstra godt om, hvis jeg skal have en tredje, selvom jeg ikke kan forestille mig, det sker.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 308
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2549

Indlægaf Rikke » 13. mar 2016, 08:53

Løven skrev:Jep det har jeg, begge arme (sleeve) siden på mave/ribben og ryg... Det er min form for smykker...

Jeg snakkede med en forleden og fortalte, hvad det præcist er, jeg skal have lavet næste gang. Han sagde, at det da mere lød som et smykke end en tatovering?!
BINGO. Det er også sådan jeg betragter mine :)
2
:whip:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 13. mar 2016, 09:05

Yep.
En rose, på venstre overarm, som symboliserer min 18-årige søn (jeg har desværre ingen kontakt med ham)
Har haft rosen siden han blev født.
2
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Sigga
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Indlægaf Sigga » 13. mar 2016, 10:18

Jeg har 3. De 2 er små og den 3. relativt stor. Skal snart have lavet min 4. som også bliver stor.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2373

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 13:28

Ja, det har jeg. En sort tribal drage lige på venstre bryst dagen efter min 17 års-fødselsdag.

Og jeg har igennem 4 år været igennem laserbehandling, for at få den fjernet. Stadig ikke lykkedes helt.

Jeg besluttede mig for at få den fjernet, da jeg lidt for ofte kom i upassende situationer, f.eks. på mit arbejde, hvor folk kunne være: "Naii, hvor du en tattoovering? Må jeg se?" Og så kunne jeg enten vælge at sige nej, og lade dem forstå enten verbalt eller non-verbalt, at det var en temmelig upassende ting at spørge om...eller også kunne jeg trække ned i blusen og flashe patværk til kollegaerne. Jeg har også prøvet at mænd tog det som invitation til at hive ned i min bluse eller røre ved mig... Hvilket det Ikke er. Så jeg valgte at få den fjernet. Gad ikke bøvlet.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. mar 2016, 13:36

Nej, ingen tusser. Og det er jeg glad for - omend det kæmpe firben på ballen, som jeg ønskede mig i mange år, næppe havde betydet det store i dag.
1
At rejse er at leve :love2:

Tilbage til "Kropsudsmykning"