Hvad skal jeg lave på min fødselsdag?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 563

Hvad skal jeg lave på min fødselsdag?

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 10:06

Jeg har fødselsdag på en mandag i år, og jeg søger forslag til hvad jeg kan lave på dagen!

Sidste år var en lørdag, og min kæreste og jeg var ude at spise brunch og kigge lidt på butikker, og derefter hjem og hygge herhjemme.

Jeg havde egentlig forestillet mig noget lignende på dagen i år, men det er som sagt på en mandag, og derudover er der det lille aber-dabei at jeg formentlig skal være ude af huset fra 17-19, da min kæreste har elever. Jeg havde i forvejen tænkt at jeg godt kunne tænke mig at fejre dagen med mine veninder også, så det er jo oplagt at gøre det om aftenen, når de også har fået fri.

Jeg kunne godt forestille mig at kæreste og jeg går ud og spiser noget brunch om formiddagen (hvor spiser man god brunch i KBH om mandagen? - helst buffet eller et sted hvor de har decideret glutenfri brunch. Vi var på Tante Te for to år siden, så ikke der). Derefter havde jeg egentlig tænkt mig at det kunne være hyggeligt at gå på museum, jeg ville f.eks. gerne se Nationalmuseets udstilling om de hvide busser, men de har jo lukket om mandagen, ligesom de fleste andre museer.

Idéer modtages med kyshånd!
0
StripesAddict

Re: Hvad skal jeg lave på min fødselsdag?

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 10:17

StripesAddict skrev:Jeg har fødselsdag på en mandag i år, og jeg søger forslag til hvad jeg kan lave på dagen!

Sidste år var en lørdag, og min kæreste og jeg var ude at spise brunch og kigge lidt på butikker, og derefter hjem og hygge herhjemme.

Jeg havde egentlig forestillet mig noget lignende på dagen i år, men det er som sagt på en mandag, og derudover er der det lille aber-dabei at jeg formentlig skal være ude af huset fra 17-19, da min kæreste har elever. Jeg havde i forvejen tænkt at jeg godt kunne tænke mig at fejre dagen med mine veninder også, så det er jo oplagt at gøre det om aftenen, når de også har fået fri.

Jeg kunne godt forestille mig at kæreste og jeg går ud og spiser noget brunch om formiddagen (hvor spiser man god brunch i KBH om mandagen? - helst buffet eller et sted hvor de har decideret glutenfri brunch. Vi var på Tante Te for to år siden, så ikke der). Derefter havde jeg egentlig tænkt mig at det kunne være hyggeligt at gå på museum, jeg ville f.eks. gerne se Nationalmuseets udstilling om de hvide busser, men de har jo lukket om mandagen, ligesom de fleste andre museer.

Idéer modtages med kyshånd!
0
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 12. mar 2016, 11:05

Nimb Brasserie har en rigtig god morgenmadsbuffet, der dog kun serveres frem til kl. 11. Jeg ved ikke, om det bliver for tidligt for jer, men maden er skøn, og lokalerne er også rigtig smukke og hyggelige. :)
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 11:15

Sjg skrev:Nimb Brasserie har en rigtig god morgenmadsbuffet, der dog kun serveres frem til kl. 11. Jeg ved ikke, om det bliver for tidligt for jer, men maden er skøn, og lokalerne er også rigtig smukke og hyggelige. :)

Tak for forslaget - det er lidt tidligt, men skal helt sikkert have kigget på det. Og det er også på hverdage? :)
0
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 12. mar 2016, 11:26

StripesAddict skrev:
Sjg skrev:Nimb Brasserie har en rigtig god morgenmadsbuffet, der dog kun serveres frem til kl. 11. Jeg ved ikke, om det bliver for tidligt for jer, men maden er skøn, og lokalerne er også rigtig smukke og hyggelige. :)

Tak for forslaget - det er lidt tidligt, men skal helt sikkert have kigget på det. Og det er også på hverdage? :)

Ja, det er alle dage. :D
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 12. mar 2016, 11:39

Jeg har lavet sådan en lille tradition med, jeg altid går til frisør på min fødselsdag. Det startede egentlig helt tilfældigt for tre år siden, men jeg ved ikke, der er et eller andet hyggeligt over at sidde der i stolen fra morgenstunden og have fødselsdag, synes jeg. Så er min lissom klar til at blive et år ældre :D

Men måske kunne du dele dagen op i etaper med udgangspunkt i de mennesker, du gerne vil se, og så planlægge ud fra dét?
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. mar 2016, 12:34

Aima skrev:Jeg har lavet sådan en lille tradition med, jeg altid går til frisør på min fødselsdag. Det startede egentlig helt tilfældigt for tre år siden, men jeg ved ikke, der er et eller andet hyggeligt over at sidde der i stolen fra morgenstunden og have fødselsdag, synes jeg. Så er min lissom klar til at blive et år ældre :D

Men måske kunne du dele dagen op i etaper med udgangspunkt i de mennesker, du gerne vil se, og så planlægge ud fra dét?

Det er faktisk lidt sjovt, for det er det, jeg skal i år. Normalt besøger vi min familie, der bor langt væk på min fødselsdag eller min mor kommer til os, men i år har hun døgnvagt, og vi skal til konfirmation dagen efter, og helt ærligt, så gider jeg ikke gøre noget ud af det. Hun (og nogle andre) besøger os få dage inden min fødselsdag. Der fejrer vi den familiewise, og så har jeg på dagen booket tid til reflekser, olaplex, klipning og brynretning. Har aftalt med mor, morforældre, kæreste og svigerforældre, at jeg får gavekort til dén salon i gave :genert: :lol:
Regner med at sige til mit bureau, at jeg kan tage aften- eller nattevagt på min fødselsdag. Bliver jeg ikke booket, regner jeg med, at vi bare spiser noget lækkert, fornuftigt aftensmad, ser en film, og bruger vores ugentlige hyggedag på dén dag og noget kage. Skal jeg på job, jamen så skal jeg på job :lol:

TS: Hvis I er ok med Amager, så synes jeg, at Wullf og Konstali er rigtig godt til brunch.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 12:51

Altså jeg skal alligevel klippes snart, men min frisør holder desværre lukket om mandagen :D ellers var det jo oplagt. Jeg har også overvejet wulff og konstali - har gerne ville prøve det længe, og det må være nemmere at få plads om mandagen.

Jeg regner i øvrigt også med at gøre som Aima foreslår, og finde ud af hvem jeg gerne vil ses på dagen og så indrette efter det.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. mar 2016, 13:48

StripesAddict skrev:Altså jeg skal alligevel klippes snart, men min frisør holder desværre lukket om mandagen :D ellers var det jo oplagt. Jeg har også overvejet wulff og konstali - har gerne ville prøve det længe, og det må være nemmere at få plads om mandagen.

Jeg regner i øvrigt også med at gøre som Aima foreslår, og finde ud af hvem jeg gerne vil ses på dagen og så indrette efter det.

Vi var der en fredag, min veninde og jeg, og det var meganemt at få plads, så mon ikke det også er mandag. Jeg synes, der er virkelig gode muligheder uanset om man er på en særlig diæt, gerne vil spise greasy, har allergier eller whatever.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"