Har du løbet i løbeklub?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Har du løbet i løbeklub?

Indlægaf Neenah » 12. mar 2016, 15:46

Jeg overvejer om jeg skal være en del af en løbeklub. Jeg er lige flyttet til byen og har ikke rigtig et netværk, så jeg tænkte det var en måde at få et. Men jeg er altid lidt tilbageholdende med at melde mig til ting, så jeg tænker jeg har nemmere ved det, hvis jeg kan høre lidt om andres erfaringer.

Derfor: Har du været med i en løbeklub? Hvordan var det? Hvad fik/får du ud af det? osv.
Jeg søger også erfaringer fra jer, der ikke løber i en længere.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 82
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 655

Re: Har du løbet i løbeklub?

Indlægaf Tricolette » 12. mar 2016, 19:43

Har aldrig prøvet en løbeklub, men forventer at starte op på tirsdag.
Min forventning? At jeg kommer godt igang med løb og får det sjovt med nye folk.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 27. mar 2016, 13:44

De fleste klubber har jo prøvegange, hvor man kan løbe med et par gange for at tjekke om det overhovedet er noget for en; så det ville jeg bare gøre i dit tilfælde :)

Derudover er det måske værd at være opmærksom på niveauet? Alt efter hvor du bor/løber henne, findes der forskellige klubber med forskellige hold hvor man enten træner i forhold til niveau eller i forhold til hvad man gerne vil løbe (kort, langt, cross, landevej). Der er selvfølgelig også klubber hvor man bare møder op og løber og så sker der automatisk lidt holdopdeling undervejs :)

Jeg var glad for mine år som klubløber, da jeg klart blev en meget bedre løber af det.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 27. mar 2016, 13:46

Det er i øvrigt mit indtryk at folk er forholdsvis sociale i en løbeklub. Ikke sådan at man nødvendigvis laver ikke-løbe-ting sammen, men man løber ofte og snakker sammen (i hvert fald under opvarmning eller på hyggeturene) og er tit sammen til konkurrencer.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"