Videresalg af produkter købt i Kina

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 13. mar 2016, 19:29

Jeg har også set de der vare oversvømme div. salgsgrupper og sider på facebook.
- primært med FROST ting henvendt til piger i alderen 3 til 10 år.

Og nej jeg tror sgu at de færreste af disse mennesker overholder regler omkring import, told, moms osv. De har bare spottet let tjente penge.
Jeg stødte på en dame der importerede cupcakes forme, og solgte dem med god fortjeneste, og hun tog også på marked for at sælge dem.
Jeg spurgte til, da jeg gerne ville købe nogle og ikke havde tid til at vente på kina fragten, om hun havde styr på sagerne - hun blev skide sur og ville bl.a. gerne vide hvad fanden det ragede mig. For mig et klokkeklart udtryk for at NEJ det havde hun IKKE.

jeg obstruerer gerne den salgs salg, og ligger links til ebay, aliexpress, wish, miniinthebox, lightinthebox osv. og skriver til folk at de kan handle samme til der, væsentligt billigere.

Helt ærlig, at sælge en skide jakke med frost prinsesserne for 275 kr, når man har givet 80 kr for den i indkøb.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Angelina
Indlæg: 1831
Tilmeldt: 11. aug 2015, 05:42
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf Angelina » 13. mar 2016, 19:50

DD_81 skrev:Jeg har også set de der vare oversvømme div. salgsgrupper og sider på facebook.
- primært med FROST ting henvendt til piger i alderen 3 til 10 år.

Og nej jeg tror sgu at de færreste af disse mennesker overholder regler omkring import, told, moms osv. De har bare spottet let tjente penge.
Jeg stødte på en dame der importerede cupcakes forme, og solgte dem med god fortjeneste, og hun tog også på marked for at sælge dem.
Jeg spurgte til, da jeg gerne ville købe nogle og ikke havde tid til at vente på kina fragten, om hun havde styr på sagerne - hun blev skide sur og ville bl.a. gerne vide hvad fanden det ragede mig. For mig et klokkeklart udtryk for at NEJ det havde hun IKKE.

jeg obstruerer gerne den salgs salg, og ligger links til ebay, aliexpress, wish, miniinthebox, lightinthebox osv. og skriver til folk at de kan handle samme til der, væsentligt billigere.

Helt ærlig, at sælge en skide jakke med frost prinsesserne for 275 kr, når man har givet 80 kr for den i indkøb.


Hvad filan tror du butikkerne ta'r for tingene i forhold til indkøbsprisen? 3-4x over indkøbspris er en meget almindelig tommelfingerregel for vidersalg, på discount varer vælg og mærke.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 13. mar 2016, 20:14

Angelina skrev:
DD_81 skrev:Jeg har også set de der vare oversvømme div. salgsgrupper og sider på facebook.
- primært med FROST ting henvendt til piger i alderen 3 til 10 år.

Og nej jeg tror sgu at de færreste af disse mennesker overholder regler omkring import, told, moms osv. De har bare spottet let tjente penge.
Jeg stødte på en dame der importerede cupcakes forme, og solgte dem med god fortjeneste, og hun tog også på marked for at sælge dem.
Jeg spurgte til, da jeg gerne ville købe nogle og ikke havde tid til at vente på kina fragten, om hun havde styr på sagerne - hun blev skide sur og ville bl.a. gerne vide hvad fanden det ragede mig. For mig et klokkeklart udtryk for at NEJ det havde hun IKKE.

jeg obstruerer gerne den salgs salg, og ligger links til ebay, aliexpress, wish, miniinthebox, lightinthebox osv. og skriver til folk at de kan handle samme til der, væsentligt billigere.

Helt ærlig, at sælge en skide jakke med frost prinsesserne for 275 kr, når man har givet 80 kr for den i indkøb.


Hvad filan tror du butikkerne ta'r for tingene i forhold til indkøbsprisen? 3-4x over indkøbspris er en meget almindelig tommelfingerregel for vidersalg, på discount varer vælg og mærke.



Deres avance er jeg helt med på, men de stopper altså ikke det fulde overskud i lommen, de svarer både moms af salgsbeløbet, og betaler skat af deres overskud.
Og de har et ansvarsforhold over for mig som kunde, via garanti og reklamationsret.

jeg får jo ikke mine 275 kr tilbage, når frostjakken går i stykke efter 2 mdrs brug, - men det har jeg krav på i Bilka, Høns og Mauritz osv.
Og de betaler løn til de ansatte de har i firmaet = med samfundsøkonomisk gevinst.
Senest rettet af DD_81 13. mar 2016, 20:18, rettet i alt 2 gange.
6
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 13. mar 2016, 20:18

Wolf & I skrev:Jeg kan se at jeg ikke har gjort det klart nok hvad jeg egentlig mente.

Jeg ved selvfølgelig godt at alt vi køber stort set produceres i udlandet :)

Dét jeg mener er (så vidt jeg kan se) en nyopstartet hjemmeside som køber billige varer på fx ebay og wish og så sælger disse varer videre på den nyopstartet hjemmeside.
Jeg har ikke indtryk af at det er voldsomme overpriser og jeg kan se at sælger har et CVR nr.
Hjemmeside og gruppen på FB er samme firma.

Indtil videre har der vist ikke været billeder af kopi varer.



jamen så er det praktiske bag forretningen formodentligt helt som det skal være, og hurra for det!
Jeg tror ikke man skal tage fejl af hvor mange danskere der føler sig mest tryg ved at handel på en dansk hjemmeside, fremfor en hvor tingene foregår på engelsk.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Angelina
Indlæg: 1831
Tilmeldt: 11. aug 2015, 05:42
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf Angelina » 13. mar 2016, 20:47

DD_81 skrev:
Angelina skrev:
DD_81 skrev:Jeg har også set de der vare oversvømme div. salgsgrupper og sider på facebook.
- primært med FROST ting henvendt til piger i alderen 3 til 10 år.

Og nej jeg tror sgu at de færreste af disse mennesker overholder regler omkring import, told, moms osv. De har bare spottet let tjente penge.
Jeg stødte på en dame der importerede cupcakes forme, og solgte dem med god fortjeneste, og hun tog også på marked for at sælge dem.
Jeg spurgte til, da jeg gerne ville købe nogle og ikke havde tid til at vente på kina fragten, om hun havde styr på sagerne - hun blev skide sur og ville bl.a. gerne vide hvad fanden det ragede mig. For mig et klokkeklart udtryk for at NEJ det havde hun IKKE.

jeg obstruerer gerne den salgs salg, og ligger links til ebay, aliexpress, wish, miniinthebox, lightinthebox osv. og skriver til folk at de kan handle samme til der, væsentligt billigere.

Helt ærlig, at sælge en skide jakke med frost prinsesserne for 275 kr, når man har givet 80 kr for den i indkøb.


Hvad filan tror du butikkerne ta'r for tingene i forhold til indkøbsprisen? 3-4x over indkøbspris er en meget almindelig tommelfingerregel for vidersalg, på discount varer vælg og mærke.



Deres avance er jeg helt med på, men de stopper altså ikke det fulde overskud i lommen, de svarer både moms af salgsbeløbet, og betaler skat af deres overskud.
Og de har et ansvarsforhold over for mig som kunde, via garanti og reklamationsret.

jeg får jo ikke mine 275 kr tilbage, når frostjakken går i stykke efter 2 mdrs brug, - men det har jeg krav på i Bilka, Høns og Mauritz osv.
Og de betaler løn til de ansatte de har i firmaet = med samfundsøkonomisk gevinst.


Man betaler moms hvis man er momsregistreret (og tjener man under 50.000 kr om året, så behøver man altså ikke at være moms registreret) - og ja du har ikke samme garanti hvis du vælger at handle med en privat - men derfor er avancen jo altså stadig helt normal og ikke spor odiøs ... og ja, de skal naturligvis svare skat af et evt. overskud - det skal man jo af al indtægt.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 13. mar 2016, 20:50

Angelina skrev:
DD_81 skrev:
Angelina skrev:
DD_81 skrev:Jeg har også set de der vare oversvømme div. salgsgrupper og sider på facebook.
- primært med FROST ting henvendt til piger i alderen 3 til 10 år.

Og nej jeg tror sgu at de færreste af disse mennesker overholder regler omkring import, told, moms osv. De har bare spottet let tjente penge.
Jeg stødte på en dame der importerede cupcakes forme, og solgte dem med god fortjeneste, og hun tog også på marked for at sælge dem.
Jeg spurgte til, da jeg gerne ville købe nogle og ikke havde tid til at vente på kina fragten, om hun havde styr på sagerne - hun blev skide sur og ville bl.a. gerne vide hvad fanden det ragede mig. For mig et klokkeklart udtryk for at NEJ det havde hun IKKE.

jeg obstruerer gerne den salgs salg, og ligger links til ebay, aliexpress, wish, miniinthebox, lightinthebox osv. og skriver til folk at de kan handle samme til der, væsentligt billigere.

Helt ærlig, at sælge en skide jakke med frost prinsesserne for 275 kr, når man har givet 80 kr for den i indkøb.


Hvad filan tror du butikkerne ta'r for tingene i forhold til indkøbsprisen? 3-4x over indkøbspris er en meget almindelig tommelfingerregel for vidersalg, på discount varer vælg og mærke.



Deres avance er jeg helt med på, men de stopper altså ikke det fulde overskud i lommen, de svarer både moms af salgsbeløbet, og betaler skat af deres overskud.
Og de har et ansvarsforhold over for mig som kunde, via garanti og reklamationsret.

jeg får jo ikke mine 275 kr tilbage, når frostjakken går i stykke efter 2 mdrs brug, - men det har jeg krav på i Bilka, Høns og Mauritz osv.
Og de betaler løn til de ansatte de har i firmaet = med samfundsøkonomisk gevinst.


Man betaler moms hvis man er momsregistreret (og tjener man under 50.000 kr om året, så behøver man altså ikke at være moms registreret) - og ja du har ikke samme garanti hvis du vælger at handle med en privat - men derfor er avancen jo altså stadig helt normal og ikke spor odiøs ... og ja, de skal naturligvis svare skat af et evt. overskud - det skal man jo af al indtægt.



Min kæphest med disse sælgere er bare at de færreste retter ind efter reglerne. De stopper al overskud i egne lommer, = "sort indkomst"
Og det er en antagelse jeg har fået bekræftet de efterhånden mange gange jeg har spurgt ind til det.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
JoyNips
Indlæg: 1532
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf JoyNips » 13. mar 2016, 21:23

Lad os lige slå fast at ingen har en garantiforpligtelse - medmindre der rent faktisk er givet en garanti. Heller ikke Bilka, h&m eller nogensomhelst anden stor erhvervsdrivende. En garanti er IKKE noget, man som forbruger har et lovmæssigt krav på.
1
Brugeravatar
Angelina
Indlæg: 1831
Tilmeldt: 11. aug 2015, 05:42
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf Angelina » 14. mar 2016, 06:38

DD_81 skrev:Min kæphest med disse sælgere er bare at de færreste retter ind efter reglerne. De stopper al overskud i egne lommer, = "sort indkomst"
Og det er en antagelse jeg har fået bekræftet de efterhånden mange gange jeg har spurgt ind til det.


Men det har jo så intet med hverken avance, indkøbssted eller videresalg at gøre - men udelukkende at de arbejder sort. Og det kan man jo så meget nemt gøre noget ved hvis det generer en ( = melde vedkommende til skat)
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5924

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2016, 08:09

JoyNips skrev:Lad os lige slå fast at ingen har en garantiforpligtelse - medmindre der rent faktisk er givet en garanti. Heller ikke Bilka, h&m eller nogensomhelst anden stor erhvervsdrivende. En garanti er IKKE noget, man som forbruger har et lovmæssigt krav på.

Jeg troede det var bytteretten der var frivillig. Vil det sige at en hvilken som helst virksomhed bare må sælge ting med fejl og mangler og som måske slet ikke virker uden at de har nogen forpligtelser overfor kunden - og at de heller ikke har noget ansvar for om deres vare overhovedet kommer frem til kunden?
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
JoyNips
Indlæg: 1532
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf JoyNips » 14. mar 2016, 08:22

LadyFox skrev:
JoyNips skrev:Lad os lige slå fast at ingen har en garantiforpligtelse - medmindre der rent faktisk er givet en garanti. Heller ikke Bilka, h&m eller nogensomhelst anden stor erhvervsdrivende. En garanti er IKKE noget, man som forbruger har et lovmæssigt krav på.

Jeg troede det var bytteretten der var frivillig. Vil det sige at en hvilken som helst virksomhed bare må sælge ting med fejl og mangler og som måske slet ikke virker uden at de har nogen forpligtelser overfor kunden - og at de heller ikke har noget ansvar for om deres vare overhovedet kommer frem til kunden?


Nej. Du har helt ret i, at det er frivilligt for den erhvervsdrivende at tilbyde, at man kan bytte sine varer uden at der er en mangelsgrund. Men det er ikke det eneste, der er frivilligt i forbrugeraftaler.

Det, jeg af dit indlæg kan se er, at du ikke er helt klar over, hvad "garanti" egentlig betyder og at du forveksler det med reklamationsretten.
Reklamationsret er noget, man har ifølge købeloven. En garanti er noget, en erhvervsdrivende frivilligt kan give, som stiller forbrugeren bedre end loven. Man har som forbruger 2 års reklamationsret, dvs. at man i 2 år fra leveringstidspunktet kan klage til den erhvervsdrivende over fejl, som var til stede på leveringstidspunktet (eller hvor kimen til fejlen var til stede). I de første 6 måneder gælder det, man kalder formodningsreglen, som betyder at man formoder, at fejl konstateret under 6 måneder fra leveringstidspunktet har været der fra start og man vender derfor bevisbyrden, så det er sælger, der skal afkræfte formodningen. Reklamationsretten er lovbestemt og kan ikke tages fra én, heller ikke ved aftale herom. En garanti kan eksempelvis være en udvidelse af reklamationsretten til 3 år eller en udvidelse af formodningsreglen til 1 år. Der kan også opstilles betingelser for en garanti. Mange cykelhandler giver fx en udvidet garanti som betinges af, at man overholder servicebesøg med et på forhånd fastsat interval.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5924

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2016, 08:38

JoyNips skrev:
LadyFox skrev:
JoyNips skrev:Lad os lige slå fast at ingen har en garantiforpligtelse - medmindre der rent faktisk er givet en garanti. Heller ikke Bilka, h&m eller nogensomhelst anden stor erhvervsdrivende. En garanti er IKKE noget, man som forbruger har et lovmæssigt krav på.

Jeg troede det var bytteretten der var frivillig. Vil det sige at en hvilken som helst virksomhed bare må sælge ting med fejl og mangler og som måske slet ikke virker uden at de har nogen forpligtelser overfor kunden - og at de heller ikke har noget ansvar for om deres vare overhovedet kommer frem til kunden?


Nej. Du har helt ret i, at det er frivilligt for den erhvervsdrivende at tilbyde, at man kan bytte sine varer uden at der er en mangelsgrund. Men det er ikke det eneste, der er frivilligt i forbrugeraftaler.

Det, jeg af dit indlæg kan se er, at du ikke er helt klar over, hvad "garanti" egentlig betyder og at du forveksler det med reklamationsretten.
Reklamationsret er noget, man har ifølge købeloven. En garanti er noget, en erhvervsdrivende frivilligt kan give, som stiller forbrugeren bedre end loven. Man har som forbruger 2 års reklamationsret, dvs. at man i 2 år fra leveringstidspunktet kan klage til den erhvervsdrivende over fejl, som var til stede på leveringstidspunktet (eller hvor kimen til fejlen var til stede). I de første 6 måneder gælder det, man kalder formodningsreglen, som betyder at man formoder, at fejl konstateret under 6 måneder fra leveringstidspunktet har været der fra start og man vender derfor bevisbyrden, så det er sælger, der skal afkræfte formodningen. Reklamationsretten er lovbestemt og kan ikke tages fra én, heller ikke ved aftale herom. En garanti kan eksempelvis være en udvidelse af reklamationsretten til 3 år eller en udvidelse af formodningsreglen til 1 år. Der kan også opstilles betingelser for en garanti. Mange cykelhandler giver fx en udvidet garanti som betinges af, at man overholder servicebesøg med et på forhånd fastsat interval.

Ja okay. Så fik jeg byttet om. Og det er selvfølgelig reklamationsretten, jeg hele tiden har ment, og som jeg ikke mener st den type sælgere lever op ti :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 14. mar 2016, 09:57

Angelina skrev:
DD_81 skrev:Min kæphest med disse sælgere er bare at de færreste retter ind efter reglerne. De stopper al overskud i egne lommer, = "sort indkomst"
Og det er en antagelse jeg har fået bekræftet de efterhånden mange gange jeg har spurgt ind til det.


Men det har jo så intet med hverken avance, indkøbssted eller videresalg at gøre - men udelukkende at de arbejder sort. Og det kan man jo så meget nemt gøre noget ved hvis det generer en ( = melde vedkommende til skat)



Det har noget at gøre med emnet for tråden. - og min holdning hertil.

Privatfolk der importerer varer og sælger dem via f.x facebook og egne hjemmesider.
Dertil kommenterede jeg min kæphest, i form af måden dette foregår på, at der tjenes en pæn avance, og at den ryger lige lukt ned i sælgers lomme, sort. At jeg personligt synes det er galimatias at forbrugere betaler en forholdsvis høj pris for en vare, og at man samtidig pga. købets art, ikke er dækket af f.x. reklamationsretten.

Dertil at jeg gentagende gange har fået bekræftet denne antagelse når jeg er stødt på den form for salg.
Og jo, jeg har såmænd også meldt personer til skat, hvor det var tydeligt at det var forholdsvis "big business" vedkommende havde gang i.
Det har både været videresalg af kina-varer, men f.x. også nogle der solgte drikkevarer hentet i tyskland, solgt med pænt overskud.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
JoyNips
Indlæg: 1532
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf JoyNips » 14. mar 2016, 10:10

DD_81 skrev:

Det har noget at gøre med emnet for tråden. - og min holdning hertil.

Privatfolk der importerer varer og sælger dem via f.x facebook og egne hjemmesider.
Dertil kommenterede jeg min kæphest, i form af måden dette foregår på, at der tjenes en pæn avance, og at den ryger lige lukt ned i sælgers lomme, sort. At jeg personligt synes det er galimatias at forbrugere betaler en forholdsvis høj pris for en vare, og at man samtidig pga. købets art, ikke er dækket af f.x. reklamationsretten.

Dertil at jeg gentagende gange har fået bekræftet denne antagelse når jeg er stødt på den form for salg.
Og jo, jeg har såmænd også meldt personer til skat, hvor det var tydeligt at det var forholdsvis "big business" vedkommende havde gang i.
Det har både været videresalg af kina-varer, men f.x. også nogle der solgte drikkevarer hentet i tyskland, solgt med pænt overskud.


Det er man nu altså også...
0
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf DD_81 » 14. mar 2016, 10:18

JoyNips skrev:


Det er man nu altså også...


I hvilken forstand?

De salg jeg taler om, er salg der foregår på "loppe-grupper" på f.x. facebook, og det fremgår ret tydeligt af salget af det er fra privat person til privatperson, på lige vilkår med om jeg solgte mit barns brugte flyverdragt. Det sælges f.x. med tillægsord som "fejlkøb" "aldrig brugt" osv. og sælges ved kontant bealing, mobilpay eller bankoverførsel, og uden kvittering.

Eller på hjemmebiksede 1-2-3hjemmesider, med billeder af varerne, og så kan man sende en mail om at jeg skal bruge vare 2, 8, og 19, det skal være i str. 104, 128 og str. 27 i sko. Og så betaler man på samme måde som ovenstående, og man får igen ikke en kvittering.

Varegrupperne er som det nævnes i startindlægget ret tydeligt varer der ret billigt kan hentes hjem fra div. kina salgssider.

Det kan godt være at man rent lovteknisk har en reklamationsret, men jet tvivler på at det er særligt nemt at gennemtvinge.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
JoyNips
Indlæg: 1532
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Re: Videresalg af produkter købt i Kina

Indlægaf JoyNips » 14. mar 2016, 11:30

DD_81 skrev:
JoyNips skrev:


Det er man nu altså også...


I hvilken forstand?

De salg jeg taler om, er salg der foregår på "loppe-grupper" på f.x. facebook, og det fremgår ret tydeligt af salget af det er fra privat person til privatperson, på lige vilkår med om jeg solgte mit barns brugte flyverdragt. Det sælges f.x. med tillægsord som "fejlkøb" "aldrig brugt" osv. og sælges ved kontant bealing, mobilpay eller bankoverførsel, og uden kvittering.

Eller på hjemmebiksede 1-2-3hjemmesider, med billeder af varerne, og så kan man sende en mail om at jeg skal bruge vare 2, 8, og 19, det skal være i str. 104, 128 og str. 27 i sko. Og så betaler man på samme måde som ovenstående, og man får igen ikke en kvittering.

Varegrupperne er som det nævnes i startindlægget ret tydeligt varer der ret billigt kan hentes hjem fra div. kina salgssider.

Det kan godt være at man rent lovteknisk har en reklamationsret, men jet tvivler på at det er særligt nemt at gennemtvinge.


Jeg tror ikke, jeg forstår spørgsmålet om, i hvilken forstand man er dækket af reklamationsretten. Købeloven gælder både i civil-, handels- og forbrugerkøb.

Mht om det er svært at gennemtvinge, så nej, egentlig ikke.
0

Tilbage til "Livets forhold"