Fødselsdage når man bliver ældre

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2016, 07:02

Elsker at have fødselsdag!
Bliver 37 i år.
Skal have familien til frokost fredag.
Lørdag holder jeg cocktail-fest.
Tirsdag (på dagen) skal jeg et eller andet med kæresten - en overraskelse sagde han.
Lørdag holder jeg middag for nogle af dem der ikke kumme komme ugen før.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2540

Indlægaf Mi55y » 16. mar 2016, 07:19

Jeg ser min fødselsdag som en lejlighed til at samle mine kære. Jeg er egentlig ligeglad med gaverne (for ja, hvad mangler jeg lige), men vil rigtig gerne lave noget god mad og hygge om min familie og venner. Sidste år inviterede jeg familien 4 dage i luksussommerhus med pool, hvor jeg havde handlet ind til lækker mad døgnet rundt. Det var et skønt afbræk, og det kunne jeg sagtens finde på igen. Jeg har fødselsdag i december, så det er lidt begrænset, hvad man kan lave af aktiviteter, for jeg ville elske at holde dagen i f.eks. et sommerland eller en park og så grille.

Mht. at blive ældre, så har det aldrig generet mig. Lige indtil nu hvor jeg for første gang i mange år er i fast forhold - for det begynder jo at spidse til, hvis man skal nå de der børn. Jeg bliver 33 i år, og min kæreste er et par år yngre.
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10268

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. mar 2016, 07:38

Jeg synes, at fødselsdage er hyggelige og samtidig praktiske, fordi de sikrer, at der i løbet af året fast er nogle dage, hvor der kommer til at ske noget socialt. Ikke at der ellers ikke gør det; normalt bliver det bare hurtigt sådan noget med "NU må vi også finde en dag til X", hvorefter det enten løber ud i sandet eller først bliver til noget lang tid efter.
Til gengæld er der ikke krav om, hvad der skal ske, og det sætter jeg pris på, da mine præferencer har ændret sig, og jeg fx. i disse år gerne holder flere mindre fejringer, så børn og voksne hver især kan lave noget, som de finder sjovt.

Jeg får altid mange hilsner fra venner og familie på min fødselsdag og går op i også at huske det den anden vej. På den måde er dagen også en automatisk måde at holde fast i nogle af de relationer, der ikke altid bliver passet optimalt i hverdagen, eller som egentlig for det meste bare er hyggelige at vedligeholde med et par hilsner om året.

Mht. gaver er jeg fuldstændig som Kinders kæreste! Jeg ønsker mig stort set altid ting, jeg står og mangler, da det, mange opfatter som forkælelse og hverdagsluksus, hurtigt bliver til materiel støj i min verden. Jeg synes ikke, at der er noget bedre end gaver, der hurtigt bliver usynlige i min lejlighed, fordi de naturligt glider ind i hverdagen og udfylder et behov.

Edit: Det at blive ældre generer mig ikke. Jeg har indtil videre nået det, jeg gerne har ville i forhold til min alder, og har også fremover mulighed for at indrette mit liv, som jeg ønsker.
Senest rettet af DetSorteCirkus 16. mar 2016, 07:43, rettet i alt 2 gange.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Wizzze » 16. mar 2016, 07:38

Orchidea skrev:Jeg går ikke rigtigt op i at fejre fødselsdag, det er mere for ungernes skyld end min egen.

Runde fødselsdage er dog en glimrende anledning til at holde stor fest.

Da jeg fyldte 40, stak vi af til New York, så kedelig er jeg nemlig, er slet ikke til de der store fester hvor jeg er midtpunkt :blush:
Andre fester, store vinsmagninger eller grillarrangementer osv. er helt fint :stoned:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 16. mar 2016, 08:04

Jeg synes fødselsdag er dejligt. Det er MIN dag og hvis det kan lade sig gøre elsker jeg at holde fri og have en ultimativ "mig" dag.
Tilgengæld er jeg ikke så meget til at holde de der kæmpe fester ved runde fødselsdage - godt der er nogle år til
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 16. mar 2016, 09:11

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, at fødselsdage er hyggelige og samtidig praktiske, fordi de sikrer, at der i løbet af året fast er nogle dage, hvor der kommer til at ske noget socialt. Ikke at der ellers ikke gør det; normalt bliver det bare hurtigt sådan noget med "NU må vi også finde en dag til X", hvorefter det enten løber ud i sandet eller først bliver til noget lang tid efter.

Det kan jeg tilslutte mig, og det er også det, der gør at jeg fejrer min fødselsdag hvert år, selvom den ikke er så vigtig i sig selv. Men den er netop anledningen, som gør at man i en travl hverdag får set folk.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 80
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 649

Indlægaf Tricolette » 16. mar 2016, 11:23

Jeg er efterhånden lidt meeh omkring min fødselsdag - om 4 dage fylder jeg igen, og tror måske den bliver min "sidste" fødselsdag, til næste år skal der et nyt tal foran og det er ikke et 4tal :shock:
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5751

Indlægaf Animi » 16. mar 2016, 11:27

Jeg synes også at fødselsdage er gode til at samle alle mine veninder. Til hverdag kan det være svært at finde en dag hvor alle har tid, men er det til en fødselsdag synes man at det er lidt "vigtigere" og så siger alle for det meste ja :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 16. mar 2016, 14:09

Jeg har det skidt med min egen fødselsdag. Jeg bliver altid så sur, tvær ... og trist. Den minder mig nemlig alt for meget om mine forældres ligegyldighed.

I år føler jeg dog, at jeg skal gøre et eller andet ud af dagen. Altså på grund af min sygdom.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 16. mar 2016, 14:34

Jeg kan godt lide min fødselsdag. Normalt bryder jeg mig ikke om at være midtpunkt, og det skal da heller ikke være en stor offentlig fejring, men det er nu meget hyggeligt lige den ene dag om året, at andre mennesker lige kommer med et lille tillykke. F.eks. har vi en tradition på mit arbejde med at pynte fødselarens plads med masser af flag, og jeg synes, det er rigtig fint. Det er dog sjældent, jeg fejrer det i større omfang. Jeg er også blevet træt af at stå i køkkenet den halve dag på min fødselsdag, fordi jeg har inviteret gæster, så som regel inviterer jeg bare mine forældre og min søster ud at spise, og så bliver det ikke fejret yderligere. Jeg ville have det lidt mærkeligt med en fødselsdag, hvor jeg slet ikke så min familie. Og jeg elsker at få gaver, som regel kan jeg også godt finde på noget at ønske mig.

Jeg er lige fyldt 40 (!!), og det valgte jeg at fejre ved at rejse til New Zealand sammen med min søster. Det var en fremragende fødselsdag og en fremragende gave til mig selv. Jeg havde dog også holdt en lille sammenkomst med afternoon tea for nogle veninder, inden jeg tog afsted. Det var megahyggeligt, men pga. mit ambitionsniveau ud i kager o.lign. brugte jeg 1½ dag på at bage mm., og blev helt smadret i min ryg, så det er ikke noget, jeg har planer om at gentage hvert år. Måske til de runde fødselsdag. :D Jeg var også ude at spise sammen med forældre og søster lige inden, vi tog afsted for ligesom at fejre fødselsdag og sige farvel. Og så havde jeg selvfølgelig en dejlig dag sammen med min søster på ferien, hvor jeg fik lov til at bestemme alt, vi skulle lave.

I øvrigt fik jeg morgenmad fra roomservice på min fødselsdag, så jeg kunne få morgenmad på sengen og sidde og spise med morgenhår. Det overvejer jeg lidt at gøre til en fast tradition, for det var godt nok hyggeligt og dejligt. Det behøver ikke lige at være så langt væk som New Zealand hvert år, det kunne godt bare være et hotel her i lokalområdet.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1102

Indlægaf FrøkenM » 16. mar 2016, 14:53

Jeg kan godt lide min fødselsdag, men den barnlige ekstase er forsvundet.

Sidste år var min fødselsdag lige efter mit hoved: Morgenmad med min mor + gaver, så tog jeg ind til byen og havde mig-tid, inden frokost med min mormor. Om eftermiddagen fik vi masser af kage og om aftenen var det bare de allernærmeste til lækker mad :love:

Sådan en dag håber jeg også, jeg får i år.... Det var ret dejligt :lun:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 16. mar 2016, 15:57

Inderligt ligeglad

Faktisk ville jeg ønske den bare kunne overståes i stilhed uden at blive nævnt. Jeg gruer allerede for min 30-års til August fordi jeg føler folk forventer jeg holder noget men jeg har bare virkelig ikke lyst.

Jeg ender som regel bare med at være trist på dagen fordi jeg sjældent får en gave, eller bare et opkald. Hader når kollegaer spørger hvad jeg har fået i gave og jeg så bare kan svare ingenting...det gør sgu lidt ondt i maven.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1227

Indlægaf godtnavn » 16. mar 2016, 16:33

Jeg elsker fødselsdag, men jeg er også "kun" 27 :) Inviterer alle jeg kender, hygger, spsier god mad, mine yndlings kager og hygger igennem. De sidste år har jeg holdt ne familiefødselsdag, og så en fælles vennefødselsdag med kæresten, vi har fødselsdag tæt på hinanden og mange fælles venner, så det er bare nemmere at lave den fælles end at 10 venner skal komme til to fester med en uges mellemrum.

På selve dagen, hvis det ikke er en weekend dag og jeg dermed holder fødselsdagen på dagen, så tager kæresten og jeg ud og spiser og hygger. Nogle år har han givet mig oplevelser som så foregår på dagen, f.eks. spatur og lækker massage.

Jeg glæder mig allerede til min fødselsdag, der er flere måneder til men planlægger maden osv..
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 18. mar 2016, 20:08

Jeg ELSKER at have fødselsdag :D Sørger altid for at holde ferie i den uge jeg har fødselsdag, så er der tid til at fejre over flere omgange (vi bor ikke så stort, så der fejres gerne af 3 omgange: for min familie, for svigerfamilien og for veninderne) :banan:
Selvom jeg er 35, kan jeg altid finde på noget at ønske mig: oplevelser, tøj, make-up, bøger, køkkenting mm, og jeg nyder alt fra gaverne til Facebook-hilsnerne :D
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 19. mar 2016, 03:17

I år skal jeg bruge min fødselsdag på et hospital på at vente på at min mor bliver opereret. Det er sateme det mest nedslående, jeg har prøvet. Så i år ignorerer jeg den vist bare på dagen, og fejrer den en anden dag.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"