Hvilken type af ferie er du mest til?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Re: Hvilken type af ferie er du mest til?

Indlægaf Lulu » 15. apr 2016, 04:56

Herhjemme har vi begge lidt en fobi mod charter.
Så vi rejser til storbyer eller finder noget aktiv ferie,med vandring dyk snorkling mm.

Vi har en dreng på to år så pt er ovenstående ferier ikke så aktuelt så i år lejer vi et sommerhus og tager rundt og ser alt der er med dyr i nærheden. Så er den lille tilfreds og jeg synes faktisk også det lyder som en god ferie.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1148
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2016, 05:16

Den "rene" ferie tiltaler mig/os ikke. Forstået som den rene campingferie, den rene charterferie, den rene vandreferie osv. En ferie må gerne byde på flere elementer. Både oplevelser, dase, natur, god mad, shopping, osv.

Camping, forstået som at bo 14dage i en campingvogn der står fast på en plads, gider jeg virkelig ikke. Men en tur i Mobilhome, eller at køre rundt og så overnatte campingpladser / hytter er fint nok.

Den ferieform vi har praktiseret mest de seneste år, er en kombination af roadtrip og storbyferien. Hvor man kører mellem 2-3 storbyer, og bruger tid i hver undervejs.
Senest rettet af Wizzze 15. apr 2016, 05:17, rettet i alt 1 gang.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1278

Indlægaf Thestral » 15. apr 2016, 05:17

Jeg har en dum krop der helst vil ligge på en solseng hele dagen og slappe af og min hjerne vil gerne opleve lidt. Min kæreste er helt klart til at vi oplever noget så vi forsøger at kombinere det så jeg kan få fridage hvor min krop rekreerer efter oplevelserne. De er sjældent fysiske og er det alligevel en fysisk dag så er der indlagt mange pauser så jeg ikke bliver for overbelastet og der er altid en fridag dagen efter hvor jeg kan ligge ned.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1976

Indlægaf lillebjoern » 15. apr 2016, 07:23

Jeg er til mange forskellige ting. Jeg er både til charter, men også oplevelsesferier og backpackerture. Det kommer ret meget an på konteksten og hvor, men ja... jeg kan sagtens ligge en uge og lave ingenting :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Rejser"