Nøgler og børn

Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3232

Re: Nøgler og børn

Indlægaf DD_81 » 17. mar 2016, 09:03

vores drenge har fået lov til at være alene hjemme, med behov for husnøgle, fra ca. 8 års alderen.

De har dog ikke egne nøgler, - vi har i stedet, på et skjult sted, en nøgleboks med husnøglen i.
Årsagen er bl.a. at nr. 2 er en fjums med sådan noget, og jeg gider ikke bekoste nøgler til 5-600 kr på at han får smidt dem væk.
Og der bliver rama-skrig hvis vi gør forskel på ham og storebror ;)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 328

Indlægaf TomKah » 17. mar 2016, 14:14

Min den store har haft husnøgle siden han gik i 2.(8 år). Men han har også sådan en klik nøglering i tasken og han ved at han skal passe rigtig godt på den.
Jeg tror godt han kunne afstille en alarm men jeg ved at en af jævnaldrende er bange for at gøre det så han vil ikke have nøgle til deres hus.
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 17. mar 2016, 15:44

Jeg tror jeg fik nøgle som 8 årig, og jeg smed dem rigtig tit væk. Jeg havde nøglen i sådan en hjemmelavet snor om halsen, og den var enten altid for kort eller for lang, og pisse irriterende, så enten lagde jeg den på legepladsen, eller også faldt den af hvis man hang på hovedet og man ikke selv opdagede det.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 17. mar 2016, 16:58

Jeg har en nøgleboks med kode, og det virker perfekt, for ungerne (11 & 13)
Det system har vi brugt i ca.3 år.
Sønnen bor hos sin mor ½-delen af tiden,og har hoveddørsnøgle (til deres lejlighed) i samme nøglering.
så behøver jeg heller ikke at være hjemme hvis varmemester eller lignende skal ind.

og de kan huske koden til nøgleboksen, og har langt mere indviklede koder, til computere o.s.v. end jeg nogensinde gider at ha'.
Så HVIS jeg havde alarm, ville de ikke ha' nogen problemer med det.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 17. mar 2016, 17:58

Min tvivl omkring alarmen går på hvad der sker, hvis de får tastet forkert. Altså, om de kan bevare overblikket i den situation. Men måske er det bare at forsøge, når vi når dertil. Han er kun 6, så der er et par år endnu...
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 18. mar 2016, 09:06

MOGA skrev:Min tvivl omkring alarmen går på hvad der sker, hvis de får tastet forkert. Altså, om de kan bevare overblikket i den situation. Men måske er det bare at forsøge, når vi når dertil. Han er kun 6, så der er et par år endnu...

Det kan jeg kke engang. Går fuldstændig i panik.
Og hvad er det værste der kan ske? Ringer vagtselskabet så ikke bare til dig?
0
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 18. mar 2016, 21:36

TomKah skrev:
MOGA skrev:Min tvivl omkring alarmen går på hvad der sker, hvis de får tastet forkert. Altså, om de kan bevare overblikket i den situation. Men måske er det bare at forsøge, når vi når dertil. Han er kun 6, så der er et par år endnu...

Jo. Men hvis man så ikke kan svare, så kører de jo ud. Det tror jeg ikke barnet bliver mindre panikslagent af. Men måske skal man bare øve øve øve.
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 18. mar 2016, 21:59

MOGA skrev:
TomKah skrev:

Jo. Men hvis man så ikke kan svare, så kører de jo ud. Det tror jeg ikke barnet bliver mindre panikslagent af. Men måske skal man bare øve øve øve.

De skal jo lære det. Nu kender jeg ikke jeres men kan man ikke stoppe den ved at taste den rigtige kode selvom den er gået i gang? For så kunne man jo øve at sætte den igang så de vænner sig til lyden af den.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 19. mar 2016, 09:53

Vores alarm sidder så knægten har svært ved at må den, men der er en app til systemet så han kan smådrenges og til på den måde.
0
Kan man ringe til en voksen?
Sara-lm
Kort karma: 0
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 10

Indlægaf Sara-lm » 23. maj 2016, 19:35

Jeg fik nøgle i 0. klasse tilbage i '99, da jeg var 6, men min storesøster fik først i 1. klasse, da hun var 7-8 år.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2016, 23:08

MOGA skrev:
TomKah skrev:

Men så lærer man som forældre vel bare at svar :gruble:

Ingen lader vel opkald som følge af alarm gå til barnets mobil. Og hvis man ellers lige sørger for at kommunikere med barnet INDEN dette går hjem, så kan man nok godt sige "Det er bare mit barn som har tastet forkert kode" hvis alarmselskabet skulle ringe fordi alarmen går....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forældre"