70kr i timen?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: 70kr i timen?

Indlægaf Firebird » 18. mar 2016, 08:03

Angelina skrev:Men hey, jeg har længe overvejet en ansat... og det kan da så blive rykket frem nu når jeg kan ansætte dem for 49 kroner i timen...og i to år! Så er det lige før jeg skal have to ... nogen der ved hvor man kan få fat i de der flygtninge?

HÆ! Klør kapitalisten i dig Angelina. :D
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3947

Indlægaf Angelina » 18. mar 2016, 08:07

Firebird skrev:
Angelina skrev:Men hey, jeg har længe overvejet en ansat... og det kan da så blive rykket frem nu når jeg kan ansætte dem for 49 kroner i timen...og i to år! Så er det lige før jeg skal have to ... nogen der ved hvor man kan få fat i de der flygtninge?

Altså, jeg havde jo overvejet sådan en 9-10 klasser efter skole en 10 timers tid om ugen ... til de der ca 70 kroner i timen... men hvis jeg kan få en voksen til 49 kroner i timen, måske endda en med erfaring inden for mit fag, det ville jo være genialt... og så kunne jeg evt. supplere op med sådan en praktikant jeg kan få gratis fra kommunen i 30 dage ... det er p*sse smart... :deer:
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 18. mar 2016, 08:24

Efter tilskud bliver din lønudgift 36 kr. i timen

Det er billigt at lade dem gå op og ned ad Thomas B Thriges Gade med reklameskilte over skuldrene.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 18. mar 2016, 08:36

Angelina skrev:
Firebird skrev:

Altså, jeg havde jo overvejet sådan en 9-10 klasser efter skole en 10 timers tid om ugen ... til de der ca 70 kroner i timen... men hvis jeg kan få en voksen til 49 kroner i timen, måske endda en med erfaring inden for mit fag, det ville jo være genialt... og så kunne jeg evt. supplere op med sådan en praktikant jeg kan få gratis fra kommunen i 30 dage ... det er p*sse smart... :deer:

Det værste er, at det er muligt :(
0
Firebird

Indlægaf Firebird » 18. mar 2016, 08:38

fisken80 skrev:
Angelina skrev:
Firebird skrev:

Det værste er, at det er muligt :(

Ja. Reelt er det sgu ikke engang morsomt. :mellow:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6049

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2016, 08:48

Firebird skrev:Nej. Det er mindre end en enlig kontanthjælpsmodtager får. Og selvom pågældende ikke får nogen tilskud og bliver hugget Kr. 1000,- pga 225 timers regelen, vil han stadig få mere end flygtningen. Nu har venstre så en grund til at kræve kontanthjælpen sat ned igen. Det skal jo kunne betale sig at arbejde.

Altså, jeg er på ressourceydelse som svare til den kontanthjælp jeg fik inden jeg kom i ressourceforløb - og jeg får 8000 kroner udbetalt efter skat.

(Og, hey. Jeg har forresten regnet på det - det kan godt betale sig for mig at få mig et arbejde)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Firebird

Indlægaf Firebird » 18. mar 2016, 08:54

8000,- :nerve: Det må vi straks have sat ned til 5000,- så det kan betale sig for dig at arbejde. Nul mere pølse til dig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6049

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2016, 08:59

Firebird skrev:8000,- :nerve: Det må vi straks have sat ned til 5000,- så det kan betale sig for dig at arbejde. Nul mere pølse til dig.

Åh! Hvordan får jeg så råd til Gucci og Chanel?
Billede
4
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. mar 2016, 09:36

Men hey, jeg ansætter da også gerne en dansker, hvis vedkommende vil arbejde for 49 kroner i timen altså :D
1
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 18. mar 2016, 11:28

Angelina skrev:Men hey, jeg ansætter da også gerne en dansker, hvis vedkommende vil arbejde for 49 kroner i timen altså :D

Jeg har tjent mere som barnepige....
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. mar 2016, 11:37

fisken80 skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Trepartsforhandlingerne mellem stat, LO og DA, barsler med at flygtninge skal kunne ansættes på job/løn vilkår der ligner noget af det der kendes fra elev-aftaler, så omkring 70kr. i timen og samme regler for arbejdstider, overarbejde osv.

Tanken bag er at flygtninge ofte ikke er klar til et "rigtigt" job fordi de ikke kan sprog, har faglighed osv. men meget ligner elever der skal støttes, oplæres og superviseres så løn og ansættelsesvilkår bør ligne.

Men vil arbejdskraft til 70kr. i timen, ikke bare gøre at ufaglærte til 100-110kr. i timen, ikke vil blive ansat?
Og hvordan vil det påvirke muligheden for de unge som allerede har svært ved at finde elevpladser?? :gruble:

Det er jo ikke de samme jobs, de konkurrerer om. En elev-stilling er en uddannelsesstilling, hvor personen samtidigt følger et skoleforløb der kræver at man består prøver og eksaminer på et vist niveau - et niveau der ligger højere end hvad en flygtning der ikke har faglighed eller kan dansk, kan præstere. Elev-stillinger er ikke stillinger der udbydes til almindelige lønmodtagere - uanset om det er danskere eller flygtninge.

Desuden er jeg enig med C.K. Louis..

Billede

Det er jeg dybt uenig i, udsagnet på dit billede. Penge er den drivende faktor her, og hvis en arbejdsgiver kan få en medarbejder til 50 kroner i timen, så er han da røv-ligeglad med om personen kan sproget, har kontakter eller penge i forvejen.

Det her rammer endnu engang de ufaglærte og lavtlønsjobbene. Og fuck jeg ville være gal, hvis jeg var en af dem.

Hvis en person ingen faglighed har, ikke kan sproget, osv., så er der satme mange arbejdsgivere der ikke vil kunne bruge personen i deres virksomhed. SÅ mange jordbærplukkere er der heller ikke brug for. Og at de ikke kan noget sprogligt eller fagligt, har ikke kun betydning for arbejdsgivernes vilje til at ville ansætte dem, men også for om de overhovedet er i stand til at finde og søge et job i første omgang.

Desuden handler oplægget ikke om hvorvidt om arbejdsgiverne kan få en medarbejder til 50 kroner i timen. Det handler om hvorvidt flygtninge kan udkonkurrere danskere på elevpladser, hvilket indebærer helt andre krav og problemstillinger. Bl.a. skal de kunne følge dansk undervisning og bestå prøver og eksaminer, for at kunne gå videre i forløbet. Hvor mange danske elevpladser kender du i øvrigt, hvor man ikke skal kunne interagere med enten kunder eller kolleger - noget der bliver umuligt i praksis, hvis du kun kan arabisk og vil have en elevplads i Danmark..?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. mar 2016, 11:38

fisken80 skrev:
Angelina skrev:Men hey, jeg ansætter da også gerne en dansker, hvis vedkommende vil arbejde for 49 kroner i timen altså :D

Jeg har tjent mere som jordbærplukker :D
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Dikus » 18. mar 2016, 12:10

Angelina skrev:
fisken80 skrev:

De dage er nok ved at være ovre :cool:
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. mar 2016, 12:17

Dikus skrev:
Angelina skrev:
fisken80 skrev:

De dage er nok ved at være ovre :cool:

Altså de dage hvor jeg kan købes for jordbærplukker for under 10.000 kr i timen er virkelig ovre :D
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 18. mar 2016, 14:48

Hvis det her forslag ikke er godt, hvilke alternativer er der så til at få flygtninge i arbejde?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"