Min kæreste har løjet for mig.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2228

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 20. mar 2016, 18:25

Tak for dit indlæg zombie, det satte nogle tanker i gang hos mig og du får formuleret meget af det jeg selv har tænkt omkring hele denne her situation!

Jeg tror at du har helt ret i at det er svært for andre at forstå hvor meget det kan rippe op i, og jeg synes at
denne tråd er et godt eksempel på det. Helt fra begyndelsen har min kæreste haft svært ved at forstå nogle af alle de mange følelser der nogle gange løber afsted med mig, da han er langt mere rationel og logisk end jeg er. Men han har praktiseret holdningen at han måske ikke altid forstår hvad jeg føler men at han respekterer det. Jeg tror at det er det der så er sket nu, at fordi han måske ikke forstår det helt, så er det ikke noget han havde tænkt over ville ramme mig så hårdt og ligeså snart han opdagede hvor hårdt det ramte mig, så kunne han jo egentlig godt se at det ikke var så smart.

Jeg håber ikke at det bliver et ømt punkt for ham, da jeg på ingen måde ønsker at han skal have det skidt over det..jeg ønsker bare at han er ærlig.

Jeg har været rigtig glad for denne tråd da den har hjulpet med til at jeg ikke kørte helt ud af en tangent. Efter vores snak så har jeg tilgivet ham helt, og det er faktisk ikke rigtig noget der fylder mere. Så selvom jeg reagerede meget kraftigt så bærer jeg ikke nag, og når jeg tilgiver så tilgiver jeg også. Min kæreste virker heller ikke til at tænke meget på det. Jeg tror ikke at det er noget der kommer til permanent at give problemer for os. Gudskelov!

Han sendte mig en sød besked tidligere i dag, hvor han skrev hvad jeg betyder for ham, hvor han blandt andet skriver at jeg er hans bedste ven, og det er det vi er. Ingen af os er perfekte, og det er okay. Så længe vi så kan snakke om det når der opstår problemer. Så længe vi begge, måske ikke altid forstår, så accepterer hinanden på godt og ondt.
3
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 21. mar 2016, 01:24

Jeg forstår hvordan du har det. Har det på præcis samme måde ofte. Som du også skriver vil jeg helst have folk bare er ærlige.
Det er ikke det er lyves om der (for det meste) gør ondt på mig, det er selve løgnen. Har også haft det dilemma flere gange at nogle har sagt til mig mig hvad de TROR jeg gerne vil høre, men jeg har aldrig villet høre et bestemt svar på mine spørgsmål, kun sandheden. For mig er sandheden vigtigere, uanset om den gør ondt eller ej. Som jeg også siger: hellere såres af sandheden end lykkeliggøres af løgnen. For det meste er løgne en dealbreaker hos mig(det handler selvfølgelig også i omfang hvor stor løgnen er osv). Kan godt se pointen også i Zombie's indlæg. At man skal sætte perspektiv på det. At alle ikke kan se og forstå det, men nogle kan acceptere det. Mine problemer med løgne stammer også langt tilbage, men synes stadig også det er fair. Så det er lidt spillet med det generelt....

Synes hvert fald ikke du overrragerer. Synes det er godt i har fået snakket om tingene og har fået løst det, og så håber jeg ikke lignende problemer opstår i fremtiden. Ønsker dig hvert fald held og lykke i fremtiden :)
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 21. mar 2016, 11:25

Det er selvfølgelig ikke ok at han har løjet for dig. Men lige det med at han pjækker, forstår jeg egentlig godt han ikke vil fortælle. Jeg kunne have gjort det samme, mest fordi jeg ikke gider at høre en moralprædiken hvis jeg i forvejen ikke har overskud.
1
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 563

Indlægaf StripesAddict » 21. mar 2016, 11:50

Newsugar skrev:Det er selvfølgelig ikke ok at han har løjet for dig. Men lige det med at han pjækker, forstår jeg egentlig godt han ikke vil fortælle. Jeg kunne have gjort det samme, mest fordi jeg ikke gider at høre en moralprædiken hvis jeg i forvejen ikke har overskud.

Men igen tænker jeg bare, at man da forhåbentligt kender sig partner godt nok til at vide om vedkommende har brug for moralprædiken eller omsorg. Hvis jeg ikke havde været til undervisning ville jeg da til enhver tid kunne sige det til min kæreste uden nogen former for "skæld ud" eller anden kilde til dårlig samvittighed. Han ved at jeg er et voksent, fornuftigt menneske, og hvis jeg ikke tager til undervisning har jeg en god grund. Han er min kæreste, ikke min mor.
5
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. mar 2016, 12:01

Men nogle gange, ik'å, så har man måske bare heller ikke lyst til at dele alt med sin kæreste. Og det er vel også i orden. Manden har pjækket - han har ikke røvet en bank.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 21. mar 2016, 13:14

Hvis I havde læst tråden så ville I vide at han på ingen måde ville få en moralprædiken. Overhovedet. Det praktiserer vi ikke herhjemme.

Jeg kan ikke huske hvem der skrev det, men jeg tror i høj grad at den person der mente at det var hans eget selvbillede som var udfordret, og det var derfor at han stak hovedet i sandet, ikke nogen som helst reaktion eller tanke fra mig han frygtede. Jeg har selv en del psykiske problemer og jeg er langt mindre struktureret end min kæreste, så det er heller ikke alle dage jeg er afsted. Det er der plads til for os begge. Vi skal ikke stå til ansvar over sådanne ting for hinanden.
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 21. mar 2016, 13:26

Ado skrev:Men nogle gange, ik'å, så har man måske bare heller ikke lyst til at dele alt med sin kæreste. Og det er vel også i orden. Manden har pjækket - han har ikke røvet en bank.

Jeg er egentlig enig med dig, og det er også det jeg selv er kommet frem til. Men jeg synes alligevel ikke at det du skriver er helt fair og vil gerne lige knytte en kommentar til dit indlæg:

Grunden til at jeg reagerede så kraftigt var fordi jeg pludselig blev i tvivl om om han generelt set løj for mig. Om jeg kunne stole på at han var der hvor jeg troede at han var, og ikke enten var sammen med en anden eller sad og røg sig skæv. Det var ikke det at han pjækkede, på nogen måde.

Du har også haft nogle idioter af nogle ekser der, med løgn og manipulation har givet dig nogle ting som du har svært ved at rumme, så vidt jeg husker? Det betyder at når en partner man ellers stoler blindt på, og som man har fuld tiltro til laver en af de der fejl som man forbinder med idiotiske og utro ekser så kommer man om ikke andet til at tænke nogle tanker der hænger sammen med ens fortid. Jeg har en lang og stolt tradition for at stole på fyre der ikke var til at stole på, at være naiv og lukke øjnene for tydelige tegn på ugler i mosen. En af de ugler har været at blive taget i en løgn. Og når min kæreste så bliver taget i en løgn og hans forklaring er en jeg slet slet ikke forstår han har fundet nødvendig at lyve over, så sætter jeg spørgsmålstegn ved om det er den rigtige forklaring eller om det bare er endnu en løgn.

Jeg understreger lige igen, det er det at han følte at han blev nødt til at lyve/selve det at han løj og det jeg frygtede løgnen dækkede over og ikke det løgnen reelt dækkede over der gjorde mig så ked af det.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5997

Indlægaf LadyFox » 21. mar 2016, 14:58

Ado skrev:Men nogle gange, ik'å, så har man måske bare heller ikke lyst til at dele alt med sin kæreste. Og det er vel også i orden. Manden har pjækket - han har ikke røvet en bank.

Næ. Men så kan man vel bare sige det?
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. mar 2016, 15:49

LadyFox skrev:

Hvorfor? Altså, jeg kunne have fundet på det samme. Og jeg betegner mig selv, som en meget ærlig person. Nogle gange stikker man bare en hvid løgn. Det gør alle. Jeg vil i hvert fald gerne møde den person, der ikke gør.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. mar 2016, 15:51

Moxy-lady skrev:

Jeg er egentlig enig med dig, og det er også det jeg selv er kommet frem til. Men jeg synes alligevel ikke at det du skriver er helt fair og vil gerne lige knytte en kommentar til dit indlæg:

Grunden til at jeg reagerede så kraftigt var fordi jeg pludselig blev i tvivl om om han generelt set løj for mig. Om jeg kunne stole på at han var der hvor jeg troede at han var, og ikke enten var sammen med en anden eller sad og røg sig skæv. Det var ikke det at han pjækkede, på nogen måde.

Du har også haft nogle idioter af nogle ekser der, med løgn og manipulation har givet dig nogle ting som du har svært ved at rumme, så vidt jeg husker? Det betyder at når en partner man ellers stoler blindt på, og som man har fuld tiltro til laver en af de der fejl som man forbinder med idiotiske og utro ekser så kommer man om ikke andet til at tænke nogle tanker der hænger sammen med ens fortid. Jeg har en lang og stolt tradition for at stole på fyre der ikke var til at stole på, at være naiv og lukke øjnene for tydelige tegn på ugler i mosen. En af de ugler har været at blive taget i en løgn. Og når min kæreste så bliver taget i en løgn og hans forklaring er en jeg slet slet ikke forstår han har fundet nødvendig at lyve over, så sætter jeg spørgsmålstegn ved om det er den rigtige forklaring eller om det bare er endnu en løgn.

Jeg understreger lige igen, det er det at han følte at han blev nødt til at lyve/selve det at han løj og det jeg frygtede løgnen dækkede over og ikke det løgnen reelt dækkede over der gjorde mig så ked af det.

Ja, det har jeg. Og jeg er også allergisk over utroværdighed. Men lige dette tilfælde synes jeg lyder stille og roligt. Jeg klandrer ikke dig for at føle som du gør, men kan kun besvare ud fra mine egne betragtninger.
2
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 21. mar 2016, 16:30

Ado skrev:
LadyFox skrev:

Hvorfor? Altså, jeg kunne have fundet på det samme. Og jeg betegner mig selv, som en meget ærlig person. Nogle gange stikker man bare en hvid løgn. Det gør alle. Jeg vil i hvert fald gerne møde den person, der ikke gør.

Hvorfor ikke?
Jeg kan bare ikke se behovet for at lyve om det hvis man er i et forhold hvor der er plads til at sige "det har jeg ikke rigtig lyst til at tale om".
Jeg ser ikke at lyve om hvor man er som en hvid løgn. Som jeg ser det er det bare en løgn.
Jeg synes lidt det er en glidebane at undskylde løgne med at det er jo bare en hvid løgn, for det er stadig en løgn - og hvis man lyver må man jo gøre op med sig selv at det kan have konsekvenser hvis det bliver opdaget og om det i så fald er det værd. Det er vel de færreste der synes det er vildt fedt at blive løget for, uanset.
Altså, hvis man bliver bustet i at lyve er det da kun ens egen skyld hvis andre ikke stoler på en.
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. mar 2016, 16:42

LadyFox skrev:
Ado skrev:
LadyFox skrev:

Hvorfor ikke?
Jeg kan bare ikke se behovet for at lyve om det hvis man er i et forhold hvor der er plads til at sige "det har jeg ikke rigtig lyst til at tale om".
Jeg ser ikke at lyve om hvor man er som en hvid løgn. Som jeg ser det er det bare en løgn.
Jeg synes lidt det er en glidebane at undskylde løgne med at det er jo bare en hvid løgn, for det er stadig en løgn - og hvis man lyver må man jo gøre op med sig selv at det kan have konsekvenser hvis det bliver opdaget og om det i så fald er det værd. Det er vel de færreste der synes det er vildt fedt at blive løget for, uanset.
Altså, hvis man bliver bustet i at lyve er det da kun ens egen skyld hvis andre ikke stoler på en.

Det bliver vi så ikke enige i.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 21. mar 2016, 16:45

LadyFox skrev:
Ado skrev:
LadyFox skrev:

Hvorfor ikke?

Ingen mennesker holder sig slavisk til sandheden altid. De der påstår at de gør, er fulde af løgn
4
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 21. mar 2016, 16:58

Code71 skrev:
LadyFox skrev:
Ado skrev:
LadyFox skrev:

Hvorfor ikke?

Ingen mennesker holder sig slavisk til sandheden altid. De der påstår at de gør, er fulde af løgn

Nej, de fleste har nok løget, og kommer til det igen. Men det kan jeg stadig ikke se hvorfor det skulle gøre at det ikke er helt forståeligt at det påvirker tilliden hos den der bliver løget for?
Og ja, jeg har da selv igennem mit liv løget - både om små og om større ting, men jeg anerkender fuldt ud hvis dem jeg har løget for ikke ser mig som verdens mest troværdige menneske, og jeg er fuld af forståelse overfor hvis de ikke stoler på mig en anden gang, for jeg har jo bevist at de ikke kan. Det er jo konsekvensen i at lyve og blive opdaget, og da det at lyve er et bevidst valg har jeg jo vurderet at et knæk i tilliden var løgnen værd.
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 21. mar 2016, 18:25

LadyFox skrev:
Code71 skrev:
LadyFox skrev:
Ado skrev:
LadyFox skrev:

Hvorfor ikke?

Nej, de fleste har nok løget, og kommer til det igen. Men det kan jeg stadig ikke se hvorfor det skulle gøre at det ikke er helt forståeligt at det påvirker tilliden hos den der bliver løget for?
Og ja, jeg har da selv igennem mit liv løget - både om små og om større ting, men jeg anerkender fuldt ud hvis dem jeg har løget for ikke ser mig som verdens mest troværdige menneske, og jeg er fuld af forståelse overfor hvis de ikke stoler på mig en anden gang, for jeg har jo bevist at de ikke kan. Det er jo konsekvensen i at lyve og blive opdaget, og da det at lyve er et bevidst valg har jeg jo vurderet at et knæk i tilliden var løgnen værd.

Tror det er de færreste der står og vejer deres løgn på en guldvægt, og vurderer hvilke konsekvenser den måske/måske ikke kan få. Han har nok ikke tænkt, at denne løgn var 'det hele værd'. Han har nok bare tænkt at han ikke havde lyst til at konfronteres med noget, og havde brug for at opstille et glansbillede, så han ikke skulle stå ansigt til ansigt med det, som han ser som sin egen fiasko.
Vi er jo ikke perfekte, os mennesker. Så jeg synes der bliver lagt for meget i det, i dette tilfælde. Man må vel også kunne acceptere, at ens bedre halvdel ikke altid kan følge ens retningslinjer 100%? :)
5

Tilbage til "Forhold og sex"