Danske traditioner i udlandet (USA)

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Re: Danske traditioner i udlandet (USA)

Indlægaf FruDulle » 21. mar 2016, 08:37

I Vietnam kan man nemt finde lakrids i både Hanoi og Saigon, også salt. Har selv boet der :) jeg boede også i Egypten for 15 år siden der kunne man også få det. Helt i Alexandria var det at finde. Man skal nok være trængende nok.
0
Whatever
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 471

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. mar 2016, 08:40

FruDulle skrev:I Vietnam kan man nemt finde lakrids i både Hanoi og Saigon, også salt. Har selv boet der :) jeg boede også i Egypten for 15 år siden der kunne man også få det. Helt i Alexandria var det at finde. Man skal nok være trængende nok.
Er bare ikke stødt ind i det nogle af stederne. Cambodia er heller ikke så sofistikeret som Vietnam. Men hvis man er ihærdig og leder efter det (og er parat til at betale en formue) så kan man sikkert finde det alle vegne.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 21. mar 2016, 08:44

Vlad Kalashnikov skrev:
FruDulle skrev:I Vietnam kan man nemt finde lakrids i både Hanoi og Saigon, også salt. Har selv boet der :) jeg boede også i Egypten for 15 år siden der kunne man også få det. Helt i Alexandria var det at finde. Man skal nok være trængende nok.
Er bare ikke stødt ind i det nogle af stederne. Cambodia er heller ikke så sofistikeret som Vietnam. Men hvis man er ihærdig og leder efter det (og er parat til at betale en formue) så kan man sikkert finde det alle vegne.

Sig til hvis du skal have tips til det i VN næste gang du er der :D
0
Whatever
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. mar 2016, 08:50

FruDulle skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:

Sig til hvis du skal have tips til det i VN næste gang du er der :D
Yeah. Har købt en motorcykel. Skal tilbage til Saigon om en månedstid tror jeg. Regner med at kører denne gang.
1
SofieP
Kort karma: 8
Likede indlæg: 66

Indlægaf SofieP » 21. mar 2016, 08:52

Vlad Kalashnikov skrev:
Jørn skrev:Åh ....
Er "danskheden" Flæskesvær ? Gris, leverpostej, medisterpølse - Svin i lange baner ?
Jeg spiser det ikke selv. Ikke af religiøse årsager...Men af andre årsager ....
Men jeg er da "dansk" alligevel ...

Fandt ud af den anden dag at syltede agurger er en traditional ret i Cambodia. Og kom i tanke om de hedder asier på dansk. Gad vide om der er en sammenhæng. Jeg savner lakridser - i sær salmiak lakrids.

Der er da forskel på syltede agurker og syltede asier? En asie er en egen grøntsag, men i familie med agurken :)

Det sagt, så ar jeg heller ikke oplevet at blive mere dansk, i de perioder, jeg har boet i udlandet. Jeg kan ikke sige mig fri for at have importeret store mængder lakrids (Poletter :dåne: ), tarteletskaller og rugbrødsblandinger, men ellers har jeg levet omtrent som jeg plejer og forsøgt at udforske den kultur, jeg nu har boet i.

Da vi boede i USA, bagte vi stort set alt brød selv, men det var primært efter at have fundet et brød fra supermarkedet, der var faldet ned bag køkkenbordet, havde ligget der et par måneder, og stadig så og føltes lige frisk :nerve:

Men mere dansk, det synes jeg nu ikke jeg er blevet af at have boet i udlandet i flere år :)
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 21. mar 2016, 08:58

Noget af det jeg synes er fantastisk at opleve når jeg er sammen med andre danske expats er sproget. Folk sidder fast i sproget fra den tid hvor de rejste ud og det synes jeg er skønt opleve. Man kan jo følge med i alt i dag ift tv-serier, film, musik, politik osv. Men lige sproget, det sidder fast.
1
Whatever
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. mar 2016, 09:10

FruDulle skrev:Noget af det jeg synes er fantastisk at opleve når jeg er sammen med andre danske expats er sproget. Folk sidder fast i sproget fra den tid hvor de rejste ud og det synes jeg er skønt opleve. Man kan jo følge med i alt i dag ift tv-serier, film, musik, politik osv. Men lige sproget, det sidder fast.
Har ikke mødt nogle danskere i over tre måneder, men så lige i sidste uge var jeg på sådan en Dine In the Dark restaurant, og så sidder der to danske piger bag os. Uden jeg kunne se en disse. Men ellers skriver jeg netop her får at følge lidt med.
0
ExCoastal
Kort karma: 39
Likede indlæg: 333

Indlægaf ExCoastal » 21. mar 2016, 20:50

Jeg synes ikke, at folk bliver mere danske af at bo i udlandet. Jeg har boet i USA 20 år, og det var nok mest i begyndelsen, at jeg opsøgte danske klubber og aktiviteter med andre danskere. Lige nu kan der nemt gå 5-6 måneder imellem, at jeg smutter fordi det danske stambord i Palo Alto eller San Francisco.

Mht til mad, så savner jeg da visse ting, så en gang hver 3 måned smutter jeg op til Oakland og køber vildt ind. Mest ost, leverpostej, medisterpølse, dansk pålæg, lakrids og den slags. Flæskesvær kan man finde alle vegne i USA, hvor der er en mexicansk befolkning. Man skal bare finde det lokale mexicanske supermarked og spørge efter chicharones.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"