Det simple liv, Søren Ryge- far mor og børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Det simple liv, Søren Ryge- far mor og børn

Indlægaf FruDulle » 20. mar 2016, 09:55

Er der andre som har set det?

Har selv lige set første afsnit. De tager Bonderøven til et helt nyt niveau. Laver alt selv, ingen job eller off ydelser, hjemmeskole osv.

Jeg synes at det er meget fedt. Jeg kunne aldrig selv leve sådan, men cool at andre kan. Jeg tror at det er sundt med totale modpoler og synes at det friskt at de vil vise det frem.
0
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8290
Kontakt:

Re: Det simple liv, Søren Ryge- far mor og børn

Indlægaf Ado » 20. mar 2016, 11:19

Jeg elsker de programmer og ville ønske der kom flere. Jeg kunne heller ikke leve så simpelt, men de gjorde mig glad, de mennesker. Den harmoni var så uspoleret.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4227

Indlægaf Flora » 20. mar 2016, 11:25

Hvor og hvornår bliver det sendt?
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Indlægaf HappyPaww » 20. mar 2016, 11:27

Har ikke set det, men jeg synes virkelig man gør sine børn en bjørnetjeneste ved at isolere dem fra andre børn ift institutioner og skole. Alt med måde - og det der lyder bare alt for fanatisk... Lidt a la Amish-lignende samfund osv.
6
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Urtekussen » 20. mar 2016, 13:07

Men alligevel klarer de at navngive sønnen digitalt og handler "god økologisk, mørk chokolade" i brugsen.

Jeg synes tanken bag er spændende, og vi kunne bestemt godt tåle at adoptere nogen af dem, fx mindre "digitaltid" og mere familietid.

Men mine børn fik ikke lov at rende barfodede rundt i oktober, ikke som 2-årige.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 20. mar 2016, 13:10

Allmost_Famous skrev:Det er meget inspirerede, at de ikke er materialistiske og alt det der, men jeg tvivler ærligt talt på, at de børn modtager den undervisning, de har brug for. Det bekymrer mig lidt, ærligt talt.

Faderen er ingeniør og har haft eget it firma og moderen cand mag. Så tror at de er ret godt dækket ind
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 20. mar 2016, 13:14

Som jeg forstår det kommer de i skole på et tidspunkt. Forældrene er jo ikke uintelligente og ved at der kommer behov for nogle ting på et tidspunkt og så skal de da det. Ligesom st de også kommer til st lære it, men som brugsredskab, ikker underholdning.
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 20. mar 2016, 13:15

0
Whatever
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 20. mar 2016, 13:23

Og så synes jeg det er virkelig sært at hun tygger den mindstes mad...
3
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Indlægaf HappyPaww » 20. mar 2016, 13:28

At tygge baby's mad og undgå læger og medicin :8: De er garanteret også anti-vaxxere :tie:
1
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 20. mar 2016, 13:35

Elsker Ryges tørre kommentar om, at fødslerne jo også havde været ukomplicerede.

"Ja ja, det var fordi vi ikke var så stressede"

Ta den, alle I med svære fødsler. Det var jeres egen skyld
0
200 kg i bænkpres?
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 13:44

Altså det der med at de laver alt fra bunden passer ikke. Jeg tror det er Søren som gerne vil give det indtryk.
De laver nogle fermenterede grøntsager og bager rugbrød selv. Det var det.
Det de brugte flest penge var netop mad fordi der skulle være økologisk.

Jeg har tænkt en del over deres økonomi. Og jeg forstår ikke hvordan det hele passer sammen. Jeg tror mere på at der er noget arv involveret også. Eller også har det virkelig været et vildt firma han har solgt.

Med det sagt synes jeg mange af tingene var fine. Dog synes jeg de blev lidt hellige, fx med LEGO og det der med købemad.

Jeg tænker ikke at børn nødvendigvis har godt af for meget vugge/børnehave. Og jeg tror de kommer til at klare det helt fint med at komme i folkeskole. Hvad skulle argumenterne være for at de ikke ville kunne det?
2
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 13:45

HappyPaww skrev:At tygge baby's mad og undgå læger og medicin :8: De er garanteret også anti-vaxxere :tie:

Jeg synes ikke jeg fik det indtryk, men ja, håber godt nok ikke de er antivaxxere.
0
Chichu
Kort karma: 3
Likede indlæg: 70

Indlægaf Chichu » 20. mar 2016, 15:11

Jeg kan sagtens forstå deres fascination af det simple liv, det er jo en smuk tanke. Men også meget idyliseret. Livet i gamle dage var jo kort, hårdt og brutalt. Det er det ikke længere, fordi vi i fællesskab har udviklet samfundet så alle får mad, de fleste har tag over hovedet, spædbørnsdødeligheden falder, der er veje og brugser og hospitaler og.... Og...

Alle de ting vil de jo gerne have ("hospitalet er kun 10 minutter væk", som de siger om risici ved hjemmefødsel) - de vil bare ikke bidrage til festen. Det er sgu da egoistisk. Hvis alle levede som dem, så var der ingen hospitaler. Eller veje. Eller Brugser. Eller benzin til deres bil.

samtidig synes jeg også, at man underskriver en form for moralsk kontrakt, når man tager en gratis uddannelse med SU - som de jo begge har gjort. Så har man en forpligtelse til at bidrage til samfundet bagefter, ellers er der jo ingenting der hænger sammen.

Men altså, ellers var det et super interessant program :-D

De har helt sikkert nogle tanker, som man kunne arbejde på at bringe i spil i det fællesskab, som samfundet er.
5
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 15:53

Chichu skrev:Jeg kan sagtens forstå deres fascination af det simple liv, det er jo en smuk tanke. Men også meget idyliseret. Livet i gamle dage var jo kort, hårdt og brutalt. Det er det ikke længere, fordi vi i fællesskab har udviklet samfundet så alle får mad, de fleste har tag over hovedet, spædbørnsdødeligheden falder, der er veje og brugser og hospitaler og.... Og...

Alle de ting vil de jo gerne have ("hospitalet er kun 10 minutter væk", som de siger om risici ved hjemmefødsel) - de vil bare ikke bidrage til festen. Det er sgu da egoistisk. Hvis alle levede som dem, så var der ingen hospitaler. Eller veje. Eller Brugser. Eller benzin til deres bil.

samtidig synes jeg også, at man underskriver en form for moralsk kontrakt, når man tager en gratis uddannelse med SU - som de jo begge har gjort. Så har man en forpligtelse til at bidrage til samfundet bagefter, ellers er der jo ingenting der hænger sammen.

Men altså, ellers var det et super interessant program :-D

De har helt sikkert nogle tanker, som man kunne arbejde på at bringe i spil i det fællesskab, som samfundet er.

Enig. Jeg synes også, de er MEGAegoistiske.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"