Det simple liv, Søren Ryge- far mor og børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Re: Det simple liv, Søren Ryge- far mor og børn

Indlægaf FruDulle » 20. mar 2016, 19:42

Allmost_Famous skrev:
FruDulle skrev:Altså jeg er måske dum, men jeg forstår virkelig ikke det usympatiske i at tro at de har de evner det nu engang kræver. Man skal jo trods alt godkendes til det.

De sagde jo også selv at de er klar over at børnene på et tidspunkt skal i skole fordi at de trods alt ikke kan klare alt.

Jeg kan da heller ikke forestille mig andet end at når man vælger at leve sådan, så tager man sig tiden til det når det er tid til at skulle lave undervisning for sine børn.

Det er jo heller ikke sjældent set folk hjemmeunderviser deres børn. Eller tager dem ud af skolen i et halvt eller helt år og selv sørger for at undervise imens at man rejser verden rundt.

Jeg kan ikke se hvor de skal få tid til undervisning, når de efter eget udsagn ikke har tid til at tage på skadestuen. Hvis de kan ansætte nogen til at hjælpe til på gården, så de selv får tid til undervisning, kunne det måske fungere. Hvis de fortsat insisterer på at afskære børnene fra teknologi, kan jeg dog ikke se hvordan de skal kunne ruste dem bare nogenlunde, så de kan tage en uddannelse og varetage andet end gårdarbejde som voksne.

Mon ikke at de tager sig tiden? Der er jo opsyn med at børne modtager den undervisning der er pligt til at give dem.

De insisterer ikke på at afskære dem fra teknologi. De bliver bare introduceret for det som et redskab og ikke underholdning.
0
Whatever
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3130

Indlægaf Rakel » 20. mar 2016, 19:50

Allmost_Famous skrev:
Rakel skrev:
Allmost_Famous skrev:
FruDulle skrev:Altså jeg er måske dum, men jeg forstår virkelig ikke det usympatiske i at tro at de har de evner det nu engang kræver. Man skal jo trods alt godkendes til det.

De sagde jo også selv at de er klar over at børnene på et tidspunkt skal i skole fordi at de trods alt ikke kan klare alt.

Jeg kan da heller ikke forestille mig andet end at når man vælger at leve sådan, så tager man sig tiden til det når det er tid til at skulle lave undervisning for sine børn.

Det er jo heller ikke sjældent set folk hjemmeunderviser deres børn. Eller tager dem ud af skolen i et halvt eller helt år og selv sørger for at undervise imens at man rejser verden rundt.

Jeg kan ikke se hvor de skal få tid til undervisning, når de efter eget udsagn ikke har tid til at tage på skadestuen. Hvis de kan ansætte nogen til at hjælpe til på gården, så de selv får tid til undervisning, kunne det måske fungere. Hvis de fortsat insisterer på at afskære børnene fra teknologi, kan jeg dog ikke se hvordan de skal kunne ruste dem bare nogenlunde, så de kan tage en uddannelse og varetage andet end gårdarbejde som voksne.

De skriver da ikke noget steds at de mangler tid. Er det ikke mere en priotering af deres tid, de laver?

Man kan da ikke udlede (af deres hjemmeside? ), at de ikke vil bruge tid på børnenes undervisning eller vil fravælge på lang sigt at lære dem it/lign færdigheder.

De skriver, at det ville være for upraktisk for dem at være væk fra gården for at tage på skadestuen. Det står på deres hjemmeside. Det er ikke noget, jeg finder på.

Jeg siger ikke, at de ikke VIL bruge tid på det. Jeg siger bare, at jeg ikke kan se hvordan de skal kunne finde tid til det når gården skal passes i en sådan grad, at akutte lægebesøg erstattes af plaster og hjemmesyninger.

Jeg ser intet sted, at man kan udlede, at de forsømmer deres børn eller vil gøre det.
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 19:59

Jeg synes også det er svært det der med at bidrage til samfundet. Det er jo aldrig sort/hvidt. Og når de skal til at sælge fødevarer skal de jo også skatte af det.

Jeg synes heller ikke der er nogen som giver udtryk for at vide alt om deres liv, men de har jo selv skrevet om forskellige ting på deres hjemmeside.
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 20:01

Ang elektronik tror jeg nu nok de skal komme efter det. Altså den måde pc og tablets bliver brugt på og er udformet kan alle jo være med.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 21. mar 2016, 11:09

Allmost_Famous skrev:
Rakel skrev:
Jeg ser intet sted, at man kan udlede, at de forsømmer deres børn eller vil gøre det.

Fordi det er det, jeg siger, eller hvordan?

At skrive, at forældrene ikke har tid til at undervise børnene er da at indikere, at de forsømmes.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 21. mar 2016, 11:22

Allmost_Famous skrev:
Rakel skrev:
Allmost_Famous skrev:
Rakel skrev:

Fordi det er det, jeg siger, eller hvordan?

At skrive, at forældrene ikke har tid til at undervise børnene er da at indikere, at de forsømmes.

Jeg kan ikke se hvordan de kan have tid til det. Det betyder ikke, at det er rigtigt, bare at JEG ikke kan se hvordan der skal være tid til undervisning, når der ikke er til til besøg på skadestuen. Måske kommer der nogen udefra og sørger for undervisningen, hvad ved jeg. Jeg tvivler bare på, at børnene modtager den faglige undervisning, de har brug for.

Som jeg læser det handler skadestuebesøg mere om priotering end tid, men hvem ved. Myndighederne går ind i det, hvis undervisningen ikke lever op til kravene, så 'værre' et det jo ikke.
0

Tilbage til "Livets forhold"