Er vi blevet FOR sundhedsbevidste ?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 981
Likede indlæg: 16698

Re: Er vi blevet FOR sundhedsbevidste ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. mar 2016, 06:58

adagio skrev:
Jeg er ret overbevist om at målrettet styrketræning, især efter man har rundet 40, kan forebygge mange dårlige rygge. Man kan ikke spise eller gå sig til stærke muskler.

Men man får ikke automatisk dårlig ryg af ikke at styrketræne. Gjorde man det, ville der godt nok være mange +40-årige, der var ilde stedt. Især fordi styrketræning først indenfor de sidste 15-20 år er blevet potentiel allemandseje.

I vore dage, hvor mange har stillesiddende arbejde og tager bilen til alt, vil der givetvis være flere, der ikke automatisk får brugt kroppen nok og derfor bør få den aktivitet ad skemalagt vej, men da det ikke er alle, der lever sådan, er styrketræning ikke et universelt must på samme måde, som visse minimumsmængder i kosten fx. er.

Det er egentlig det, der er min pointe. At sundhedsbevidsthed i høj grad handler om at kunne skelne mellem basis, individuelle behov og så ting, man vælger til, fordi de øger livskvaliteten.
1
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"

Tilbage til "Generelt"