Har en debattør påvirket dig eller dit liv irl?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Re: Har en debattør påvirket dig eller dit liv irl?

Indlægaf canoodle » 26. aug 2015, 18:01

Hun har proklameret, at hun har haft sin definitive exit fra debatten, så jeg tror det desværre ikke.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 26. aug 2015, 18:17

Stars (tidligere Stars of fire) har haft stor positiv indvirkning på mit liv.
Jeg vil ikke gå i detaljer, men blot sige at hun var den der gav mig modet til at eksperimentere.
Og det har skabt rigtig mange fede oplevelser, siden vores kontakt ophørte.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 26. aug 2015, 18:38

canoodle skrev:Hun har proklameret, at hun har haft sin definitive exit fra debatten, så jeg tror det desværre ikke.

men det her er jo ikke den debat *lokke lokke*
4
UH UH UH UH KORT :love:
Thisismylife***
Kort karma: 2
Likede indlæg: 14

Indlægaf Thisismylife*** » 26. aug 2015, 18:54

Ado skrev:Hvor er I søde! Tusind tak, Thisismylife og Pixie. :blush2: Det betyder meget mere, end I aner. .

Jamen jo tak, lige over...
Det har været befriende og fedt ( selv om jeg syntes det er vildt synd for dig) :ae:
Men det har været fedt for mig ( total ego agtigt)
At kunne spejle mig, kan jo virkelig mærke meget af hvad du føler i det du skriver, og det har bestemt hjulpet mig med at sætte ord, på følelser, på en måde så jeg kunne fortælle andre om det også, og bryde "mit eget tabu"
Og det har bestemt været en hjælper til at komme videre i mit eget stress forløb...

Ååååh det er så fedt faktisk at skrive dette til dig, for har før ville skrive det på bloggen, men har ikke kunne få oplæg igennem...
Men lang historie kort :klap: 1000 tak for din skønne blog, for min skyld må du blive ved for altid.

Og alt dette prøvede jeg så på st skrive i et kort, men der må kun være 2** tegn.
Men syntes altså du skulle have det af vide alligevel :)
1
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 26. aug 2015, 19:05

Pixie88 skrev:
Pussikat82 skrev:Gennem årene har der været flere, der har påvirket mit liv. Den største påvirkning er dog min kæreste, som jeg har lært at kende via debatten. Derudover har jeg fået en rigtig god veninde irl derfra (som jeg netop har modtaget en omsorgspakke fra med et dejligt kort, lækkeri og noget at adsprede tankerne med - pga. en hård tid generelt; jeg har lige fået konstateret celleforandringer, og det er skræmmende) og andre søde mennesker at snakke med, som jeg har kunnet støtte mig op ad i svære situationer, bl.a. fio. I foråret fik jeg sendt en virkelig flot buket uden afsender, efter jeg på min blog havde skrevet om den gennemgribende ensomhed, som jeg jævnligt føler, og tabet af en god veninde. Det varmede virkelig meget. Den var fra Fru Sunshine, og jeg var virkelig overvældet og taknemmelig for den søde gestus. Blomsterne er for længst væk, men varmen og de smukke billeder af dem har jeg stadig :)

Åh nej Pussi, jeg håber sådan du er ok eller bliver det snart. Celleforandringer er uhyggelige!
Du har nu også givet mig en del gode minder tilbage i tiden, dengang der var gang i katteforummet :-D Tror faktisk også du engang har hjulpet mig med at renskrive en eksamensopgave :kys:

Jeg satser på, at det går i sig selv, da det er lette forandringer uden højrisiko-hpv, men min læge vil gerne have mig videre til yderligere undersøgelse, så jeg går og prøver at finde ud af, hvornår jeg har tid til at få bestilt en tid til det.
Ja, der var lige en overgang med katteforum, røre i madforummet og det hele :-D Det kan jeg ikke lige huske, men jeg skal da ikke kunne afvise det. :)
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 26. aug 2015, 19:42

To af mine nærmeste virkelighedsmennesker er på Jubii, en ven og en veninde, jeg har dog ikke lært dem at kende der igennem, men de er der, og de påvirker i allerhøjeste grad mit liv. Meget og ofte og dejligt.

Debatten, og mange af dens brugere, fik kæmpestor betydning, da min lillebror døde og jeg oprettede en tråd om det. Den var virkelig min sutteklud, min beroligende medicin og mit faste holdepunkt i en tid der var præget af indre kaos. Jeg er ret dårligt til at tale om mine kriser, når jeg står midt i dem, jeg lukker i som en østers og kan nærmest kun svare i enstavelsesord, hvis jeg er følelsesmæssigt sat i knæ. Så alt det, jeg ikke kunne sige højt, da min bror døde og i tiden efter, blev i stedet skrevet ud af mit system på Debatten, og folk tog sig af mig, trøstede, lyttede, kom med råd og omfavnede mig på en måde, og med en effekt, jeg aldrig havde forestillet mig, man kunne finde online. Det betød så meget, så jeg faktisk slet ikke har ord for det, og jeg er helt overbevist om det har gjort en forskel i processen med at lære at håndtere sorgen, bearbejde og komme nogenlunde ud på den anden side.
16
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. aug 2015, 22:47

Som Aima har jeg også modtaget hjælp og støtte fra debatten i forbindelse med et dødsfald. Det var da min far døde for et år siden. Mange skrev privat til mig, hvilket faktisk kom som en overraskelse at fremmede følte så meget med mig at de ligefrem skrev en PM.

Jeg bliver lige nød til at nævne to mere, selvom der sikkert ikke er nogen der husker dem: Terningemanden og muh-hest. Fucking gode venner at have. De kan anbefales :D
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5902

Indlægaf Dikus » 26. aug 2015, 23:16

Der er slet ikke plads til at svare på detvspørgsmål, hvis det skal være mere uddybende end JA!!!
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1300

Indlægaf hotlips » 29. aug 2015, 10:26

jeg mødte min ex da jeg startede på debatten for 100 år siden,vi var sammen i 6 år og det var virkelig en helt ubeskrivelig støtte mens jeg var mest syg og bare ikke kunne holde ud at være mig.
alene det at han kunne distrahere mig fra at jeg bare havde det røvelendigt var en kæmpe hjælp,han boede i den anden ende af landet så vi sås kun et par dage med måneder imellem,så kom han og var der nogle dage og vimsede rundt og klarede det hele og lidt til så jeg kunne hygge mig uden at være så forbandet frustreret over ikke at kunne noget selv.

set i bakspejlet er jeg ikke sikker på jeg havde holdt til det uden ham,især de sidste 2 år før jeg blev gravid var uudholdelige,jeg brækkede mig ustandseligt af mine piller,havde voldsomt ondt og var vågen i ugevis af gangen,det var et mareridt uden pauser.

vi mistede kontakten,det var min skyld fordi jeg ikke orkede andet end min lille dreng og det er jeg ked af,på den anden side fik han selv sit at slås med og det har måske været godt han ikke også skulle bekymre mig om mig imens.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2015, 12:16

Egentlig skulle Ado jo også nævnes, men hun er jo sådan næsten en selvfølge i min tilværelse.
Også selv om vi kun har mødtes to gange. Men det var den hyggeligste togtur, jeg har haft.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 29. aug 2015, 14:51

Log_Lady skrev:
Pixie88 skrev:Som Aima har jeg også modtaget hjælp og støtte fra debatten i forbindelse med et dødsfald. Det var da min far døde for et år siden. Mange skrev privat til mig, hvilket faktisk kom som en overraskelse at fremmede følte så meget med mig at de ligefrem skrev en PM.

Jeg bliver lige nød til at nævne to mere, selvom der sikkert ikke er nogen der husker dem: Terningemanden og muh-hest. Fucking gode venner at have. De kan anbefales :D

Jeg husker dem begge - Terningemanden har jeg ingen kontakt med længere, men jeg ved, at han er en fin fyr. Muh-hest er ganske fantastisk og selvom jeg ikke ser ham så tit, så har han en særlig plads i mit hjerte. Han var en sand ven, på et tidspunkt, hvor jeg havde det rigtig, rigtig dårligt. Det glemmer jeg ham aldrig nogensinde for.

Han er nemlig en pisse god ven :) jeg tror ikke vi er mange der ser ham så meget, han har jo travlt med kærligheden :lun:

Måske jeg skulle lokke Terning herind.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 29. aug 2015, 14:52

Jeg kan ikke komme på en enkelt, men debatten har ændret mig på mange måder.
Jeg er ganske enkelt blevet et meget mere rummeligt menneske, og min konfliktløsningsevne er øget betragteligt.

Ville gerne møde jer allesammen :lun:. Det er kun blevet til et par enkelte tilfældige møder.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 29. aug 2015, 16:53

Jeg var på debatten for ti års tid siden og nogle år frem med skiftende brugernavne, men de sidste par år har jeg kun luret med fra sidelinjen, jeg har ikke haft en aktiv bruger. Men selvom jeg ikke har skrevet noget selv har jeg fulgt ret godt med og jeg har jo også debatteret med mange af de "gamle" i sin tid, så på en måde føler jeg lidt at jeg "kender" folk.... Selvom jeg ikke kender jer og I ikke kender mig. :gruble: Det er mærkeligt.

Men debatten har været virkelig god at følge med i også selvom jeg ikke selv har skrevet. Eller måske især fordi jeg ikke har skrevet, for så har jeg bare læst og prøvet at forstå.... Og jeg har lært rigtig meget om andre mennesker og deres tanker og følelser bare ved at læse hvad andre har skrevet om deres liv, deres forhold, deres familier og alle de ting som enten går godt eller skidt. Og hvordan folk håndterer når deres livssituation ændrer sig for eksempel.

Jeg tror at rigtig mange mennesker på debatten har hjulpet mig til at blive et mere følelsesmæssigt rummeligt menneske. Hvor jeg nok engang var lidt tilbøjelig til at afvise mennesker hvis jeg ikke forstod dem, som om vi ikke havde noget til fælles. Men når man får folks tanker og følelser serveret på skrift et sted hvor man kan læse dem flere gange om nødvendigt, og samtidig ikke er distraheret af tonefald eller kropssprog eller at man selv er involveret i situationen, så er det bare en helt anden måde at lære om andre på.

Og jeg har i hvert fald lært at man ikke altid behøver forstå alting for at acceptere det, og at langt de fleste mennesker er både gode, søde og sjove, også selvom man måske ikke går hen og bliver bedste venner.

Og jeg har i høj grad lært at alle mennesker kæmper kampe og at man ikke skal undervurdere den slags. Førhen havde jeg nok svært ved at forstå at alle andre mennesker i verden også har deres problemer. Jeg havde en rigtig svær barndom, men jeg lærte hjemmefra at man hverken viste eller talte om følelser, så jeg havde i mange år et meget lukket ydre og kunne på ingen måde tale om følelser med andre. Så skulle man tro at jeg godt vidste at det nok også gjaldt for en masse andre mennesker, men det gjorde jeg faktisk ikke. Jeg troede at de fleste andre var 'normale' med mindre at de direkte gav udtryk for ikke at være det, og at det bare var mig som gik og spillede skuespil for at se 'normal' ud. Så jeg har nok undervurderet andre menneskers problemer ret meget, eller i hvert fald har det SET UD som om jeg ikke tog dem/det alvorligt, men i virkeligheden var det nok en forsvarsmekanisme.

Så jeg har også lært, og det er delvist pga. debatten, at jeg nok før i tiden var ret træls ved nogle mennesker som jeg burde have været sød ved, men det fattede jeg ikke dengang. Jeg havde rigtig travlt med at lade som om at jeg var 'normal' jo. Måske var det også lidt derfor at jeg var afvisende overfor folks problemer - fordi det mindede mig om noget i mig selv som jeg prøvede at skjule.

Det er så mærkeligt at debatten kan ændre så meget inde i én selv, især når man ikke engang rigtig deltager, men debatten er jo lavet af mennesker og nogle gange krænger de deres indre ud på en måde som måske kan virke grænseoverskridende, men for sådan nogle som mig er det en øjenåbner og hjælper mig virkelig med at forstå hvad andre mennesker mener når de siger sådan og sådan, og hvorfor de føler som de gør, og hvorfor de reagerer som de gør, og så videre...... På en måde som man ikke rigtig lærer IRL. IRL er folk mindre tilbøjelige til at fortælle én at man er streng/overskrider grænser. Lige indtil det punkt hvor man har gjort det en gang for meget og de så afskriver én. Og så har man jo alligevel ikke rigtig lært noget.

Okay det var meget tekst bare for at forklare at debatten, dvs. stort set alle jer som skriver i det her forum nu, har været med til at lære mig rigtig meget om mennesker og følelser... Og det er noget af det vigtigste jeg har lært i mit voksne liv. Det er ikke engang fordi I har prøvet at lære mig det bevidst, I har bare været ærlige og åbne og delt noget af jer selv. Det er så vigtigt (og jeg bliver også selv bedre til det).
17
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 30. aug 2015, 22:10

Alle dem, jeg har mødt (minus en) har gjort mit liv rigere. Og også dem, jeg har kontakt med, men som jeg endnu ikke har mødt, udvider mine horisonter og søger jeg støtte hos.
Debatten er bare sådan en udvidet familie, jeg helst ikke ville være helt foruden. Derfor er jeg også vildt glad for, at dette forum er blevet oprettet. Det er så dejligt meget mere som den gode gamle debat :)
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. sep 2015, 06:28

Jeg har fået ret meget kort-respons på mit indlæg ovenfor. Mange tak alle sammen. :lun: Men jeg skal nok nå at træde jer alle sammen godt og grundigt over fødderne med mine manglende social skills, så bare vent. :lol: Til gengæld har I grønt lys til at fortælle mig det når jeg er en klovn. Bare I siger det pænt, hehe.
3

Tilbage til "Livets forhold"