Bomber i Belgien

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Bomber i Belgien

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 08:27

Der er lige eksploderet bomber i Bruxelles lufthavn og nu også i Metroen i Bruxelles Centrum.

Frygteligt, nu havde man lige håbet at der var gjort fremskridt ved at ham terroristen fra Paris var blevet fanget, men åbenbart ikke :whine:

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35869266
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Torn » 22. mar 2016, 08:34

Puh. :( En del af mine kollegaer befinder sig lige nu i Bruxelles med arbejdet. De har heldigvis allerede meldt tilbage, at de er i god behold.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Indlægaf Angelina » 22. mar 2016, 09:00

Jeg bliver så uendelig trist ... jeg kan næsten ikke bære det ... jeg ser endnu en "Paris" hvor folk tror gengældelse, øget had og bomber i fremmede lande er vejen frem ... helt uden at forstå at had avler had og det eneste der sker er at vi avler flere terrorister, og flere angreb - flere døde og mere elendighed.

Kun med lys kan man bekæmpe mørke.
12
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6124

Indlægaf LadyFox » 22. mar 2016, 09:08

Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. mar 2016, 09:22

Wizzze skrev:Der er lige eksploderet bomber i Bruxelles lufthavn og nu også i Metroen i Bruxelles Centrum.

Frygteligt, nu havde man lige håbet at der var gjort fremskridt ved at ham terroristen fra Paris var blevet fanget, men åbenbart ikke :whine:

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35869266

Mon tilfangetagelse af netop Salah Abdelslam kan have fremskyndet disse angreb?

Udover det kan jeg kun gentage dette:

Angelina skrev:Jeg bliver så uendelig trist ... jeg kan næsten ikke bære det ... jeg ser endnu en "Paris" hvor folk tror gengældelse, øget had og bomber i fremmede lande er vejen frem ... helt uden at forstå at had avler had og det eneste der sker er at vi avler flere terrorister, og flere angreb - flere døde og mere elendighed.

Kun med lys kan man bekæmpe mørke.
Senest rettet af ShuruQ 22. mar 2016, 09:23, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1994

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2016, 09:22

LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(
6:50 morgenfly fra CPH til Bruxelles lander først 8:25. Altså efter bomberne sprang. De kan være omdirigeret, med alt det bøvl det giver, men burde ikke have været i lufthavnen.

PS: Nu ved jeg jo ikke, om de fløj fra Kastrup? Men Billund og Aalborg ser ikke ud til at have så tidlige afgange til Bruxelles.
Senest rettet af Lurende Peber 22. mar 2016, 09:31, rettet i alt 1 gang.
3
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3461

Indlægaf HappyPaww » 22. mar 2016, 09:27

LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(

Puha, sikke en følelse :ae:

Hvis de skulle flyve ind, er de nok blevet omdirigeret - men ellers kan du måske prøve at kontakte det her nummer:
Questions about family or friends who are at the airport > Call (0032) (0)2/753.73.00
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6124

Indlægaf LadyFox » 22. mar 2016, 09:35

Lurende Peber skrev:
6:50 morgenfly fra CPH til Bruxelles lander først 8:25. Altså efter bomberne sprang. De kan være omdirigeret, med alt det bøvl det giver, men burde ikke have været i lufthavnen.

Tak. :) Det hjælper. Så er de jo nok trods alt okay. I hvert fald i fysisk. Du er en skat :blomst:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. mar 2016, 09:36

Flyet landede som planlagt i morges, men passagererne har først nu fået lov til at stige ud.
Det har News lige fortalt. De har været i kontakt med en ung mand ombord.

Passagererne har haft lov til at tænde deres telefoner, men jeg kan godt forestille mig, at nettet er totalt overbelastet lige nu.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 09:47

DetSorteCirkus skrev:

Flyet landede som planlagt i morges, men passagererne har først nu fået lov til at stige ud.
Det har News lige fortalt. De har været i kontakt med en ung mand ombord.

Passagererne har haft lov til at tænde deres telefoner, men jeg kan godt forestille mig, at nettet er totalt overbelastet lige nu.

Det belgiske krisecenter har lige bedt folk om kun at bruge sms eller sociale medier, ikke ringe, nettet er lagt ned af belastning

text.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 325

Indlægaf Nicolait » 22. mar 2016, 10:14

Jeg så lige interviewet med Søren Pind. Han havde mange fornuftige pointer.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 22. mar 2016, 11:44

Min tætteste veninde bor der, faktisk lige ved den metrostation, hvor der blev bombet. Hun er heldigvis ok.

Bomberne gør mig trist. Det gør det altid, når det går ud over uskyldige. Måske er det lidt værre, fordi det rammer midt ned i mine venners hverdag?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 11:49

Ballademager skrev:Min tætteste veninde bor der, faktisk lige ved den metrostation, hvor der blev bombet. Hun er heldigvis ok.

Bomberne gør mig trist. Det gør det altid, når det går ud over uskyldige. Måske er det lidt værre, fordi det rammer midt ned i mine venners hverdag?

Tror det rammer lidt hårdere, når det sker steder vi kender/har været :gruble:

Bruxelles, ligesom Paris og London, eller Tsunamien i Thailand er steder man kan relatere til, fordi man har været der, og så måske bedre kam forestille sig selv at være der, og være berørt? :gruble:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 22. mar 2016, 12:02

Wizzze skrev:
Ballademager skrev:Min tætteste veninde bor der, faktisk lige ved den metrostation, hvor der blev bombet. Hun er heldigvis ok.

Tror det rammer lidt hårdere, når det sker steder vi kender/har været :gruble:

Bruxelles, ligesom Paris og London, eller Tsunamien i Thailand er steder man kan relatere til, fordi man har været der, og så måske bedre kam forestille sig selv at være der, og være berørt? :gruble:

Det tror jeg, du har ret i. For få måneder siden sad jeg i den metro og pludrede ubekymret med mine to veninder. Det er nok derfor, det rammer lidt ekstra hårdt.

Under skyderiet i Kbh i den 15 var det også klart det faktum, at gerningsmanden blev skudt næsten lige foran mit fitnesscenter, der ramte mig hårdest.

Det er ekstra sårbart, når det handler om hverdagssituationer, hvor man ellers føler sig tryg.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8530

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 14:19

Årh hende den søde på News brød sammen på live tv over et indslag med en meget berørt Mogarini :( :ae:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"