Dating og løgn om alder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. mar 2016, 06:46

Mumifar skrev:Står nu i den situation, at hende jeg nu har datet de sidste 4 måneder pludselig er blevet 2 år ældre på meget kort tid.
Hun startede ud med at være 35, så havde hun fødselsdag og nu er hun altså 38 år????

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad jeg skal tænke, om folk der lyver om deres alder...
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 377

Indlægaf JackieO » 24. mar 2016, 07:20

Mumifar skrev:Nej hun er ikke for gammel til at få børn, men jeg synes ikke det er fair, at jeg nærmest ikke selv må have mine præferencer. Det er ihvertfald min opfattelse når jeg læser indlæg fra (faktisk en stor) af andre debatører.

Så du mener altså at, bare fordi en kvinde er blevet 38, så kan hun ikke finde en partner der ligeledes har et ønske om at få børn - ergo, så bliver man nødt til at lyve sig yngre??

På en hvikensomhelst datingside vil jeg da også fobedre mine muligheder og få potentielt flere matches, hvis jeg lige gjorde mig 10 cm højere.

Jeg forstår godt dit ønske om at have bestemte alderspræferencer, men jeg er stadig ikke blevet klar over, hvorfor det i din specifikke situation er så afgørende med de to års forskel.

Hvis du havde fundet ud af hendes reelle alder inden I havde mødtes, havde du jo bare sagt nej tak fra starten, og så var historien stoppet dér. Men nu er det sådan, at I har mødt hinanden, og at I faktisk har været sammen i flere måneder og er glade for hinanden. Så det er hele den situation, du nu skal forholde dig til og ikke kun, om hendes alder svarer til det tal, du tastede ind på datingsiden.

Det virker lidt firkantet på mig, at to år kan gøre så stor forskel, hvis I på alle andre måder har det godt sammen.
Senest rettet af JackieO 24. mar 2016, 07:28, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3952

Indlægaf Angelina » 24. mar 2016, 07:26

Rikke skrev:Jeg synes det er hjernedødt ligegyldigt med de to år. Løgnen/fortielsen er én ting, bevares...
Men slap dog af... Jeg kunne måske forstå, hvis det var ti...

Det havde også været noget andet hvis de havde talt om alder, og hun havde fastholdt løgnen ... jeg synes ligeså meget det her lugter lidt af en ikke-opdateret alder på sin profil (på nogle datingsider skal man selv skrive alderen ind og opdatere det) - og hun så bare ikke har tænkt over det.

Ellers ville hun vel også sige noget når hun gav ham pas oplysningerne, altså være sådan lidt "ææh, inden du får mit pas, så må jeg jo nok lidt gå til bekendelse"

Men TS: Hvad siger hun selv til det?
1
~indsæt smart signatur her~
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 08:43

JackieO skrev:
Mumifar skrev:Nej hun er ikke for gammel til at få børn, men jeg synes ikke det er fair, at jeg nærmest ikke selv må have mine præferencer. Det er ihvertfald min opfattelse når jeg læser indlæg fra (faktisk en stor) af andre debatører.

Så du mener altså at, bare fordi en kvinde er blevet 38, så kan hun ikke finde en partner der ligeledes har et ønske om at få børn - ergo, så bliver man nødt til at lyve sig yngre??

På en hvikensomhelst datingside vil jeg da også fobedre mine muligheder og få potentielt flere matches, hvis jeg lige gjorde mig 10 cm højere.

Jeg forstår godt dit ønske om at have bestemte alderspræferencer, men jeg er stadig ikke blevet klar over, hvorfor det i din specifikke situation er så afgørende med de to års forskel.

Hvis du havde fundet ud af hendes reelle alder inden I havde mødtes, havde du jo bare sagt nej tak fra starten, og så var historien stoppet dér. Men nu er det sådan, at I har mødt hinanden, og at I faktisk har været sammen i flere måneder og er glade for hinanden. Så det er hele den situation, du nu skal forholde dig til og ikke kun, om hendes alder svarer til det tal, du tastede ind på datingsiden.

Det virker lidt firkantet på mig, at to år kan gøre så stor forskel, hvis I på alle andre måder har det godt sammen.

2-3 år virker måske ikke af så meget, men ifh. til forplantningen, så er fakta bare at tiden er ved at løbe ud, og at vi meget snart bliver nødt til forholde os til det.
Vi vil begge gerne have børn, men jeg ville altså gerne have haft mulighed for at fokusere på andre ting først.
Vi bor langt fra hinanden, og har kun haft mulighed for at ses sammenlagt 3 uger i den tid vi har været sammen.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Mumifar

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 08:50

Angelina skrev:
Rikke skrev:Jeg synes det er hjernedødt ligegyldigt med de to år. Løgnen/fortielsen er én ting, bevares...

Det havde også været noget andet hvis de havde talt om alder, og hun havde fastholdt løgnen ... jeg synes ligeså meget det her lugter lidt af en ikke-opdateret alder på sin profil (på nogle datingsider skal man selv skrive alderen ind og opdatere det) - og hun så bare ikke har tænkt over det.

Ellers ville hun vel også sige noget når hun gav ham pas oplysningerne, altså være sådan lidt "ææh, inden du får mit pas, så må jeg jo nok lidt gå til bekendelse"

Det lugter måske af en ikke opdateret aldersprofil, men alderen bliver automatisk opdateret.

Hun gik mere eller mindre til bekendelse, da pasoplysningerne blev tilsendt idet hun mange gange sagde at jeg ikke måtte åbne den vedhæftede fil.
Altså på denne her måde:
"Nej nej nej, du må ikke åbne den :whine: "
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 24. mar 2016, 08:50

Jeg bryder mig ikke om uærlighed.
Hvad der er væsenligt eller ej skal jeg nok vurdere.
Hvis alderen ikke var væsentlig så havde det ikke været nødvendigt at lyve.

Det er klart at hvis der er følelser involveret så er det ikke bare at springe fra nu. Men jeg ville have brug for en seriøs snak med partneren, og ville være sikker på at vi var enige om at ærlighed er det eneste der er ok.

At hun har fortiet sandheden i fire måneder tæller ikke på positiv siden. Jeg tror ikke på det er en forglemmelse, men derimod et bevidst fravalg. Særligt hvis samtalen også har rundet børn.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. mar 2016, 08:55

Jeg synes faktisk, at du har en pointe i forhold til forplantningen, og at det derfor ville være en god ide at drøfte nøjagtigt dette emne med hende, men uden at stikke hende hensigter i skoene. Du kan sige, at den ændrede alder lige i dette tilfælde spiller en rolle for dig, fordi [indsæt de grunde du lige har præsenteret herinde], og at du gerne vil melde ud, at du umiddelbart ikke ønsker børn de første par år, da du gerne vil have et andet fokus. Så har hun noget at forholde sig til, og hvis det var det med børnene, der i sin tid fik hende til at opgive en ukorrekt alder, må hun jo så gøre op med sig selv, hvor din udmelding stiller hende.

Ligeså synes jeg også, at du har en god pointe ift. tillid. Hvis tidligere oplevelser har gjort dig usikker på andres hensigter og dine egne evner til at gennemskue mennesker, der lyver eller udelader vigtige ting, er det klart, at der nu lyser nogle advarselslamper. Det er meget muligt, at din date sidestiller fiflen med alder med brug af makeup, men hun har ikke krav på, at du deler den holdning.
8
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. mar 2016, 09:05

Mumifar skrev:Hun gik mere eller mindre til bekendelse, da pasoplysningerne blev tilsendt idet hun mange gange sagde at jeg ikke måtte åbne den vedhæftede fil.
Altså på denne her måde:

Jeg synes godt nok, at hun er patetisk på dette punkt.
Et er, at hun oplyser en forkert alder, noget helt andet er, for mig, at hun lader dig blive i troen i fire måneder, og først ved en tilfældighed fortæller dig sandheden. Det sker jo ikke automatisk, at man får adgang til hinandens data, så i princippet kunne det her være stået på i lang tid, såfremt hun ikke ville sætte sig ned og fortælle dig både sin alder og sine grunde til at lyve om den.
Hvilket var det mindste, hun kunne have gjort. Taget ansvar i stedet for at lade dig opklare hendes motiver selv.

Jo mere du skriver, jo bedre forstår jeg, at du er utilpas ved situationen.
14
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 24. mar 2016, 09:13

Det er ualmindelig dumt at lyve om sin alder overfor en potentiel partner, da sandheden jo altid vil komme frem.
Jeg forstår godt at du tvivler efter sandheden er kommet frem, også selvom hun er sød og du har fået nogle følelser imellem tiden.

Jeg har det selv ret stramt med folk der lyver om deres alder, og har selv været sammen med et par stykker der har gjort det. Jeg synes ikke det er særlig tiltrækkende ikke at ville være ved sin alder, og jeg synes ikke at det er helt rimeligt at prøve at snyde folk til et forhold, hvilket jeg synes man gør hvis motivationen er at man er uenig i andres præferencer og ikke vil accepterer at blive valgt fra på det grundlag som en anden nævner.
Jeg forstår heller ikke hvorfor man selv har lyst til at indlede et forhold med en der ikke ville vælge en til, for den man rent faktisk er.

Jeg søger selv en partner der har det godt med sig selv, og som tror på sig selv og sit eget værd - så allerede der ville den falde for mig. Derudover er jeg lidt genereliserende når jeg søger partnere, og min erfaring med folk der lyver om sin alder er at løgnen ikke ligger langt fra dem i andre tilfælde.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 377

Indlægaf JackieO » 24. mar 2016, 09:33

Mumifar skrev:
Angelina skrev:

Det lugter måske af en ikke opdateret aldersprofil, men alderen bliver automatisk opdateret.

Hun gik mere eller mindre til bekendelse, da pasoplysningerne blev tilsendt idet hun mange gange sagde at jeg ikke måtte åbne den vedhæftede fil.
Altså på denne her måde:

Men havde hun da regnet med, at hun kunne holde sin alder hemmelig for evigt?

Nu forstår jeg også bedre, at det går dig på, og at du føler dig narret, for det er du jo blevet, og hun havde tilsyneladende ikke tænkt sig at fortælle dig sin korrekte alder, før hun var tvunget til det.

For mig ville det også være en anledning til at tænke alvorligt over om det var en person, jeg havde lyst til at være i et forhold med.
3
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 24. mar 2016, 09:53

2 år ældre som kvinde i den alder ER altså en væsentlig "forringelse" rent fertilitetsmæssigt. Er det uretfærdigt? Ja i den grad, men det er altså et faktum. Hvis man drømmer om børn, men også om et forhold der har mere end et halvt år "på bagen" inden man begynder på at få børn, så bør man altså ikke undervurdere en kvindes alder.
Det er ikke fordi jeg ikke forstår tanken bag, hvis man pynter på sin alder, fordi man har oplevet at blive sorteret fra - jeg ville bare have svært ved at leve med det. Især hvis det påvirker noget så væsentligt som børn.
Senest rettet af Skralde 24. mar 2016, 10:02, rettet i alt 1 gang.
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Mumifar

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 09:54

DetSorteCirkus skrev:
Mumifar skrev:Hun gik mere eller mindre til bekendelse, da pasoplysningerne blev tilsendt idet hun mange gange sagde at jeg ikke måtte åbne den vedhæftede fil.
Altså på denne her måde:

Jeg synes godt nok, at hun er patetisk på dette punkt.
Et er, at hun oplyser en forkert alder, noget helt andet er, for mig, at hun lader dig blive i troen i fire måneder, og først ved en tilfældighed fortæller dig sandheden. Det sker jo ikke automatisk, at man får adgang til hinandens data, så i princippet kunne det her være stået på i lang tid, såfremt hun ikke ville sætte sig ned og fortælle dig både sin alder og sine grunde til at lyve om den.
Hvilket var det mindste, hun kunne have gjort. Taget ansvar i stedet for at lade dig opklare hendes motiver selv.

Jo mere du skriver, jo bedre forstår jeg, at du er utilpas ved situationen.

Nu har jeg ikke haft rigtig mulighed for at snakke med på en ordentlig måde, idet vi bor et godt stykke fra hinanden og dermed bliver nødt til at snakke over telefonen.
Jeg vil helst snakke om sådanne ting når vi er fysisk sammen.
Jeg forstår jo godt at hun har fortiet det. Hun har helt sikkert været hundeangst for konsekvenserne.
ikke at det gør det mere rigtigt, men jeg forstår det godt.

Som bonus kan jeg fortælle at hun også har været utrolig large overfor mig. Vi havde dyrket sikker sex med kondom og beslutter at lade os teste og derefter smide kondomet og sætte vores lid til hendes p-piller.
Jeg bliver testet om mandagen og vi skal ses om Onsdagen og holde ferie sammen i en uge. Hun er allerede blevet testet og fejler intet.
Jeg kan først få svar om Fredagen.
Det er utrolig dumt (Jeg ved det godt) men om Torsdagen er vi sammen uden kondom, altså inden jeg havde fået svar.
Selvom det er 7 måneder siden jeg sidst havde haft sex med andre end hende, så er beskeden fredag at jeg er testet positiv for Chlamydia. Den besked tager hun meget rolig og siger at hun så bare må testes igen og behandles, hvis hun også er smittet.
Jeg havde det bare helt utrolig dårligt med at fortælle at det til hende.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 24. mar 2016, 09:57

Indrømmet, så er min holdning nok til dels influeret af at jeg for nylig fandt ud af at min fertilitetsalder er 4 år ældre end min reelle alder. Men jeg ville nu stadigvæk også være betænkelig, hvis vedkommende havde løjet om højde, erhverv eller vægt - simpelthen fordi det i mine øjne er lidt af et turn-off når man ikke har lyst til at stå ved sig selv - på godt og ondt.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. mar 2016, 10:11

Mumifar skrev:Nu har jeg ikke haft rigtig mulighed for at snakke med på en ordentlig måde, idet vi bor et godt stykke fra hinanden og dermed bliver nødt til at snakke over telefonen.
Jeg forstår jo godt at hun har fortiet det. Hun har helt sikkert været hundeangst for konsekvenserne.

Som bonus kan jeg fortælle at hun også har været utrolig large overfor mig. Vi havde dyrket sikker sex med kondom og beslutter at lade os teste og derefter smide kondomet og sætte vores lid til hendes p-piller.
Jeg bliver testet om mandagen og vi skal ses om Onsdagen og holde ferie sammen i en uge. Hun er allerede blevet testet og fejler intet.
Det er utrolig dumt (Jeg ved det godt) men om Torsdagen er vi sammen uden kondom, altså inden jeg havde fået svar.
Selvom det er 7 måneder siden jeg sidst havde haft sex med andre end hende, så er beskeden fredag at jeg er testet positiv for Chlamydia. Den besked tager hun meget rolig og siger at hun så bare må testes igen og behandles, hvis hun også er smittet.

Men hun kunne efter min mening stadig godt have taget ansvar for at fortælle dig det med alderen, selvom I bor langt fra hinanden.
Hun kunne have taget initiativ til en samtale om det, og var det så blevet i telefonen, kunne du have bedt om at få det udskudt, til I sås. Du ville stadig have fået buddet.
I stedet venter hun, til det ikke kan undgås, og piver endda over, at du åbner filen.
Jeg argumenterer ikke for, at du skal forlade hende. Du skal bare ikke føle dig forpligtet til at undskylde hende, når hendes opførsel gør dig utilpas.

Mht. usikker sex inden testsvar forstår jeg ikke, hvorfor hun har været særlig large overfor dig? Altså hvorfor du synes, at hun har det?
Hun vidste vel godt, at dit svar først kom fredag og gik frivilligt med til sex.
1
Je suis un tableau noir.
Mumifar

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 10:25

DetSorteCirkus skrev:
Mumifar skrev:Nu har jeg ikke haft rigtig mulighed for at snakke med på en ordentlig måde, idet vi bor et godt stykke fra hinanden og dermed bliver nødt til at snakke over telefonen.

Men hun kunne efter min mening stadig godt have taget ansvar for at fortælle dig det med alderen, selvom I bor langt fra hinanden.
Hun kunne have taget initiativ til en samtale om det, og var det så blevet i telefonen, kunne du have bedt om at få det udskudt, til I sås. Du ville stadig have fået buddet.
I stedet venter hun, til det ikke kan undgås, og piver endda over, at du åbner filen.
Jeg argumenterer ikke for, at du skal forlade hende. Du skal bare ikke føle dig forpligtet til at undskylde hende, når hendes opførsel gør dig utilpas.

Mht. usikker sex inden testsvar forstår jeg ikke, hvorfor hun har været særlig large overfor dig? Altså hvorfor du synes, at hun har det?
Hun vidste vel godt, at dit svar først kom fredag og gik frivilligt med til sex.

Synes måske at ansvaret hviler mest på mine skuldre,idet det er mig som har udsat hende for smitte. Selvfølgelig har man et individuelt ansvar, men Jeg havde det bare dårligt med det.

Ved ikke om hun piv (eller hedder det pev?)
over at jeg åbnede filen, men det var vel hendes måde at vise "åhhh nej, nu bliver jeg opdaget - show me mercy"
0

Tilbage til "Forhold og sex"