Dating og løgn om alder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5860

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Dikus » 24. mar 2016, 11:22

Når du er først i 30'erne og først ønsker dig børn om nogle år, kan jeg godt forstå, du føler dig presset af hendes tikkende ur.

Det bør du både for din og for hendes skyld adressere hurtigt
1
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 344

Indlægaf JackieO » 24. mar 2016, 11:39

Jeg havde ikke set hvor gammel du var, men hvis du netop mener, at det med børn først skal ske om nogle år, stemmer jeg også for, at du hurtigst muligt afklarer det med hende - også selv om det kommer til at foregå over telefonen.
1
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 24. mar 2016, 11:42

Dikus skrev:Når du er først i 30'erne og først ønsker dig børn om nogle år, kan jeg godt forstå, du føler dig presset af hendes tikkende ur.

Det bør du både for din og for hendes skyld adressere hurtigt

Jeg er 37.
Det er ikke et spørgsmål om at jeg først ønsker mig børn om et par år, men mere et spørgsmål om at Jeg gerne vil tage det stille og roligt. Jeg vil være lære dette menneske at kende. Jeg vil nå at opleve gode tider og overkomme dårlige tider. For mig er det en process og det tager altså lidt tid.
Jeg tænker og reflekterer meget over tingene.
Sådan er Jeg bare.
4
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8291
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. mar 2016, 12:18

Det er sgu plat at lyve om sin alder. Come on! Med mindre det er en 17 årig, der gør det for at kunne komme på diskotek, så er det da temmelig umodent. Hvorfor ikke bare være den man er og acceptere sin alder? I don't get it.
7
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 24. mar 2016, 12:24

Jeg synes det er noget underligt noget at så mange sætter sig som "dommere" over for om TS nu har en "ok" forklaring på at gå op i de to år og bla. bla.

TS. har gjort sig nogle overvejelser da han gik ind i den process at finde kvinder han ønsker at date. Han har så datet et menneske der hellere vil narre den anden til lære hende at kende end at finde en der faktisk ønsker hende. Det at to år ikke betyder noget er da noget forfærdeligt pladder. Det betyder tydeligvis rigtigt meget for hende siden hun gider lyve.

Hvis det var mig ville det slet ikke dreje sig om et par år men om modenhed og respekt for ts som medpart der prøver at navigere i det at søge efter et andet menneske via en database.

Jeg kan vitterligt ikke se at det her skulle dreje sig om at TS nu skal beslutte hurtigt fordi det ellers er syndt for hende.
Hun har løjet og kørt videre på løgnen og lader ts få følelser for hende, bvadr.

Måske føler du "TS" dig lidt smigret over at hun gad lyve sig yngre for at hapse dig (hvilket er forståeligt).

Som jeg ser det siger det meget om hende som menneske at hun er villig til at narre dig for selv at få en yngre mand. Det er da skræmmende at hun sammenligner det at lyve i 4. mdr. i den kritiske lære-hinanden-at-kende-face med at bruge sminke. :nerve: minder om en 14 årig "Det er da bare det samme som xxx, og desuden gør de andre det også". Det siger lidt om hvordan hun også fremover vil manipulere for at undgå at tage ansvar for egne handlinger.

Ikke om jeg gad starte et forhold med en der fra starten af viser den slags ligegyldighed over for andre for at få hvad man selv vil have. Hun har valgt at bruge en database baseret platform i sin søgen efter en partner og det er decideret respektløst at hun er så ligeglad med alle andres ønsker og bare moser sig selv ind i deres liv.

Usikkerhed er naturligt og noget mange af os mærker. Det kan jo være med til at folk ikke bare braldre ud med alle deres mest personlige issues eller erfaringer på 1. date men det er sku ikke det samme som at lyve.

TS. jeg synes det er fuld ud i orden at du overvejer situationen igen og tager den tid du har brug for til at finde ud af hvad du vil. Det at du ikke bare droppede hende promte siger jo også at du besidder en god evne til at reflektere så lyt til din gut.
Men uanset hvad du vælger så synes jeg godt nok ikke du lade en evt. dårlig samvittighed overfor om hun bliver ked af det og ramt af sin egen løgn påvirke din beslutning.
Senest rettet af Willow 24. mar 2016, 13:11, rettet i alt 4 gange.
10
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 24. mar 2016, 12:35

Jeg er ligeglad med min partners alder. Min kæreste er 8 år yngre end jeg, og min eks var 8 år ældre. Partnerens alder er kun relevant for mig i det omfang, at han er nødt til at være ok med, at jeg ikke kan få flere børn, og at dét kan være en udfordring, hvis han er 10 + år yngre end jeg.

Til gengæld synes jeg, det er enormt noller, for at sige det på aarhusiansk, at lyve om sin alder på en datingside, og det ville være en turn off for mig, hvis jeg fandt ud af, at personen 1) havde løjet om sin alder pga. manglende evne til at stå ved, hvem han er, og 2) havde ventet 4 mdr. med at fortælle mig sin rette alder, så jeg havde sagt til fælles bekendte, at jeg skulle til hans 36 års fødselsdag, når de bliver inviteret til hans 40-års dag 2 år senere. Om det ville være en deal breaker? Jeg tror det ikke, men jeg ville fandme synes, det var mystisk.
6
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 24. mar 2016, 12:47

Undskyld. Jeg havde forstået, du var en yngre mand, der havde længere horisont på første barn.

Så altså... I er jævnaldrende. Nu er hun bare et år ældre end dig og ikke et år yngre.

Du må jo få fundet ud af, HVAD løgnen betyder og så agere ud fra det. Løgne er altid faresignaler i min bog. Denne løgn kan være en, der siger noget om damen. Eller det kan være lige så relevant, som en løgn om at elske museer. I den der indledende fase, hvor man nogle gange får skrevet checks uden dækning.

Er hun værd at slibe kanter af på?

Det er vel det store spørgsmål... Fordi der nu er en kant
2
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 24. mar 2016, 13:03

Jeg ville også finde det ret problematisk at en ny partner havde løjet for mig OG havde fastholdt den løgn i 4 måneder efterfølgende. Altså små hvide løgne, ja ok, shit happens, men det her med at hun har det skidt med noget, som jeg selv sagtens kan følge, vælger at lyve og ikke være ærlig omkring det, vælger efterfølgende ikke at sætte sig ned, snakke med dig om det og siger 'Hey, hør lige her, jeg har været dum ok?' at du selv skal finde ud af det. Den der tilgang til konflikt, at man vælger at lyve om det, at man ikke er åben omkring det - ikke for at passe på dig, men for at passe på sig selv - det er dælme ikke super attraktivt i mine øjne. Og det er endda noget jeg selv har pissesvært ved. Konflikter altså. Så jeg kan godt forstå, at du er noget loren ved det hele.

Jeg tænker at du er nødt til at gøre op med dig selv, hvor i er lige nu. Altså har hun løjet om andre ting? Har hun det her som mønster? At undgå de ting, der er trælse at snakke om? Kan det have haft indflydelse på jeres indbyrdes magtforhold? Altså at hun føler sig skyldig og derved måske accepterer nogle ting, hun reelt ikke ønsker at acceptere fx? Synes du at det her med børn kan startes NU, ift at du egentlig gerne vil vente? Hvor glad er du for hende?
6
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 24. mar 2016, 13:13

Jeg sad og så en amerikansk serie her den anden dag. De stod overfor en svær beslutning. Den ene foreslår at de slår plat og krone. Den er sådan WTF det kan man da ikke.

Pointen var, sagde han så, at når mønten er kastet, så kan han mærke hvor han håber den lander.

Måske værd at afprøve? :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9136

Indlægaf Fru Sunshine » 24. mar 2016, 13:42

Men TS, forstår jeg det ret, når jeg læser, at du gerne vil hende?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 344

Indlægaf JackieO » 24. mar 2016, 15:25

Lidt off topic og uden at det skal ses som et forsvar for kvinden her, synes jeg det er lidt morsomt, at der er så forskelligt syn på, om en mand eller en kvinde sidst i 30'erne har nået at fået børn. Hvor kvinden skal skynde sig alt hvad hun kan, har manden tilsyneladende masser af tid, for mænd er jo fertile meget længere end kvinder.

Det er selvfølgelig rigtig nok, men forældrerollen handler vel om andet end at kunne befrugte et æg. Jo ældre manden er, når han får børn, desto mindre vil hans fysiske overskud være og desto færre år vil han have tilbage at leve i og være en del af sit barns liv. Det synes jeg burde være en lige så væsentlig overvejelse, som overvejelsen over, hvor længe man rent biologisk kan vente med at få børn, når man er mand. Men den del bliver vist ikke tillagt samme vægt som kvindens fødedygtige alder.
6
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 24. mar 2016, 15:32

JackieO skrev:Lidt off topic og uden at det skal ses som et forsvar for kvinden her, synes jeg det er lidt morsomt, at der er så forskelligt syn på, om en mand eller en kvinde sidst i 30'erne har nået at fået børn. Hvor kvinden skal skynde sig alt hvad hun kan, har manden tilsyneladende masser af tid, for mænd er jo fertile meget længere end kvinder.

Det er selvfølgelig rigtig nok, men forældrerollen handler vel om andet end at kunne befrugte et æg. Jo ældre manden er, når han får børn, desto mindre vil hans fysiske overskud være og desto færre år vil han have tilbage at leve i og være en del af sit barns liv. Det synes jeg burde være en lige så væsentlig overvejelse, som overvejelsen over, hvor længe man rent biologisk kan vente med at få børn, når man er mand. Men den del bliver vist ikke tillagt samme vægt som kvindens fødedygtige alder.

Du har selvfølgelig ret et stykke hen ad vejen, men jeg har svært ved at de, at dine indvendinger er relevante for en 37-årig. Måske handler det meget om, hvad man er vant til. Hvis man kommer fra en familie, hvor man, når man er omkring 40, er tættere på at få børnebørn end egne børn, kan jeg godt forstå tanken, men personligt synes jeg ikke, man behøver at have moralske skrupler, hvis man gennemsnitligt set kan få 30-40 år med sine børn.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Indlægaf HappyPaww » 24. mar 2016, 15:56

Rapfisk skrev:
JackieO skrev:Lidt off topic og uden at det skal ses som et forsvar for kvinden her, synes jeg det er lidt morsomt, at der er så forskelligt syn på, om en mand eller en kvinde sidst i 30'erne har nået at fået børn. Hvor kvinden skal skynde sig alt hvad hun kan, har manden tilsyneladende masser af tid, for mænd er jo fertile meget længere end kvinder.

Du har selvfølgelig ret et stykke hen ad vejen, men jeg har svært ved at de, at dine indvendinger er relevante for en 37-årig. Måske handler det meget om, hvad man er vant til. Hvis man kommer fra en familie, hvor man, når man er omkring 40, er tættere på at få børnebørn end egne børn, kan jeg godt forstå tanken, men personligt synes jeg ikke, man behøver at have moralske skrupler, hvis man gennemsnitligt set kan få 30-40 år med sine børn.

Men det er vel heller ikke et problem at kvinden er omkring de 40 når hun bliver gravid? Det giver immervæk TS og kæresten 2 år at løbe på og være kærester i.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 24. mar 2016, 16:40

Rapfisk skrev:

De er jo jævnaldrene.

Jeg havde forstået, mumifar var yngre. Netop fordi han dømte en på hendes alder ude.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Indlægaf Skralde » 24. mar 2016, 17:14

HappyPaww skrev:
Rapfisk skrev:

Men det er vel heller ikke et problem at kvinden er omkring de 40 når hun bliver gravid? Det giver immervæk TS og kæresten 2 år at løbe på og være kærester i.

Det er helt rigtigt - hvis de vel og mærke er fertile begge to. Men hvis de ikke er kan det altså virkelige give problemer, hvis man efter et års prøven, som lægen som regel "forlanger," finder ud af at man ikke kan få børn og derfor skal have hjælp, så er det da i den grad problematisk hvis de først starter om 2 år. Og endnu mere problematisk hvis de ønsker mere end et barn.

Edit: Til oplysning, så har en kvinde på 35 år i følge Riget 12% chance for en graviditet hver måned - en kvinde på 40 er nede på 5% hver måned. Når man er 45 år er den helt nede på 0,5%. Det går så stærkt ned af bakke. https://www.rigshospitalet.dk/afdelinge ... rheden.pdf
Mænds fertilitet begynder først at blive påvirket af alderen når de er 40-50år.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010

Tilbage til "Forhold og sex"