Huslige ting I GODT kan li'?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Flora » 25. mar 2016, 21:14

Jeg hygger mig ret meget med at lave mad. Resten kan jeg godt undvære.
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 25. mar 2016, 21:43

Jeg elsker at stryge. Gør det bare virkelig sjældent. Men strøget sengetøj ER jo bare federe - let's face it!

At hænge vasketøj på plads. Vores tørrestativ står uden for (under overboens altan, så selv om det regner, bliver tøjet ikke vådt) så det dufter skøøøønt. Lader det ofte hænge i flere dage, så det dufter aller bedst :-D

Rengøring af badeværelse synes jeg faktisk er okay hyggeligt. Gør det for det meste spontant, når jeg sådan er på vej i bad. Så tørrer jeg gulvet af med de brugte håndklæder og kogevasker det hele i samme omgang. Det er smart, synes jeg.

Jeg hader til gengæld at skifte sengetøj - det er intet problem at tage det af, men jeg glemmer altid at lægge det på igen, så det bliver gjort, når jeg faktisk gerne ville have gået i seng. HVER GANG! *suk*
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 25. mar 2016, 21:47

Madlavning elsker jeg

Resten skal bare overstås - jeg ønsker mig en huslig mand
1
:ninja:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 25. mar 2016, 21:55

Jeg kan virkelig godt lide at støvsuge med robotstøvsugeren. Det er så hyggeligt at løfte fødderne, når den skal passere.
6
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 25. mar 2016, 22:58

Jeg synes at det meste husarbejde er okay hvis jeg har tid til det. Hvis jeg kommer sent hjem og er træt og det hele ligner lort, så er det til gengæld ikke fedt. Men en hel dag hvor jeg kan holde fri, men skal lave husarbejde - så hygger jeg mig vildt med det. Sætter radio eller god dokumentar på og går bare og nusser med det.

Jeg kan dog allerbedst lide at gøre rent hjemme hos min søster. :genert: For hun har tre børn og er støvallergiker, så det skal gøres hele tiden, men det kan de jo ikke. Så de bliver bare så glade og taknemmelige når jeg gør det, og det gør mig glad at vide at jeg kan hjælpe dem og gøre hverdagen lidt lettere for dem på den måde, så ja... Det gider jeg godt. :genert:
4
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 25. mar 2016, 23:03

Jeg kan godt lide det, der ligger udenfor det daglige. Hive en skuffe ud og få sorteret og smidt ud fx. Rengøring og madlavning skal bare overstås. Jeg kan også godt lide at rode i haven med anlæg og planter, mens græsplænen en kede-ting.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 25. mar 2016, 23:06

Jeg kan ret gode lide at

- fylde opvasker, det er så dejligt at det tager 2 minutter og så er hele køkkenet ryddetl, og jeg elsker opvaske-tetris, jo mere jeg kan få stakket sammen jo federe fornemmelse.
- vaske tøj, og hænge det op, samt folde det (og så må min hr. mand gerne lægge det på plafs, det gider jeg ikke)
- lave mad og bage, elsker det.
- tørre støv af, det er noget hyggeligt over nusseriet i hele rengøringsprocessen, tørre billeder og nips af, om-arrangere det lidt.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 26. mar 2016, 00:11

Jeg kan godt lide at fylde og tømme opvaskemaskinen... Det hadede jeg som barn, men nu elsker jeg det. Min teori (som jeg lige har fundet på nu til anledningen) er, at jeg fik nok af at vaske op i hænderne da jeg flyttede hjemmefra, så nu er jeg simpelthen så taknemmelig for min opvaskemaskine at det er lige før jeg kunne kysse den hver gang jeg tænker tilbage på de forfærdelige 4 år jeg skulle undvære den.

Generelt kan jeg godt lide at gøre køkkenet rent efter madlavning. Og så støvsuge! Det er jo helt terapeutisk for mig.
Men jeg bryder mig ikke om at gøre rent ude på toilettet. Det gør mig kæreste til gengæld. Om han elsker det.... Det tvivler jeg på :)
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. mar 2016, 03:32

Gøre badeværelse rent! Det er så tilfredsstillende at skrubbe, vaske og desinficere toilettet :love:

Afkalke ting, især vandhaner hvor vandet bagefter kommer ud i en perfekt stråle :lun:

Støvsuge og vaske gulv.

Vaske tøj.

Til gengæld hader jeg oprydning, tømme opvasker, lægge tøj sammen og at skifte sengetøj.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 989

Indlægaf Anne Droid » 26. mar 2016, 05:57

Det der ikke skal gøres ret tit. Afrymning af kæleskab/fryser, sortering i skabe/skuffer, emhætterengøring, rens af ovn.
Det er udelukkende fordi det ikke skal gøres hver dag eller uge. Skulle det det, ville jeg synes det var lige så træls som opvask og støvsugning.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 26. mar 2016, 06:32

Faktisk ville jeg helst undvære det hele :/

Madlavning er dog mindre slemt end resten
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 26. mar 2016, 06:40

Jeg kan godt li' at

- lave madplaner, indkøbssedler og købe ind
- bage
- lave mad
- støvsuge
- skifte sengetøj - og især følelsen, når jeg trækker dynen helt op til næsen og kan dufte det rene sengetøj :love:
- ordne vasketøj

Til gengæld hader jeg at støve af og pudse vinduer.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 26. mar 2016, 07:40

Det er ikke meget husligt arbejde jeg kan lide. Jeg har også kun meget lidt tid, så det skal presses ind..også er der noget andet jeg ikke når, som jeg hellere ville.

Men jeg elsker når det er overstået. Intet som at bade i et rent badeværelse, eller gå barfodet på rene gulve.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 26. mar 2016, 09:00

Det meste faktisk, er dog særlig glad for vasketøj og støvsugning :lun: Tillgengæld hader jeg at vaske op.
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 26. mar 2016, 09:01

Tænkte der må da være NOGET jeg kan lide, så er kommet frem til:
- at lufte ud en forårsdag
- lave kaffe
- fylde vand i badekarret
- tænde stearinlys
- skære jordbærtærten ud
- måske en lille smule at slå græs? Hvis jeg er i overskud af tid og vejret er helt rigtigt

Ikke meget... Men bedre end ingenting tænker jeg ?
4

Tilbage til "Livets forhold"