Huslige ting I GODT kan li'?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Re: Huslige ting I GODT kan li'?

Indlægaf Little_Woman » 26. mar 2016, 09:09

Det er hyggeligt at høre - på en eller anden måde kan man måske se på sin hadepligt med mildere øjne, når man ved, at andre faktisk finder dem mere end ok?

Ofte oplever jeg, at det er lettere at gøre det trælse, end det er at mugge over det. Det er i hvert fald hurtigere, for jeg kan mugge LÆNGE over en opvask/støvsugning/støv :-D Jeg vil dog begynde at høre nogle af mine dejlige podcasts når jeg vasker op; så går det måske lidt lettere!
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 26. mar 2016, 10:01

Jeg har virkelig tænkt over hvad jeg bedst kunne lide og om der var noget jeg særligt kunne lide!

Nej, kan ikke lide noget overhovedet, alt gøres af tvang og nød men jeg bor alligevel rydeligt og ordentligt for jeg bliver stresset af rod, skidt og bunker :gisp:

Madlavning hader jeg også, hver dag til aften tænker jeg, ikke igen. Hader aftensmad men elsker at spise :pompom:
2
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 26. mar 2016, 10:43

Jeg lang godt lide at organisere, lave madplan, indkøb og madlavning. Jeg har ikke noget imod at vaske tøj og støvsuge.

Min kæreste kan godt lide at stryge og skrælle kartofler. Det er jeg glad for at slippe for. Vi hader begge to opvask.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 26. mar 2016, 11:03

Jeg synes det er svært, at finde en bestemt huslig ting jeg altid godt kan lide :gruble: Det kommer lidt an på humør og overskud. Nogle dage kan jeg godt lide at rydde op, støvsuge og tage opvasken. Andre dage er det bare en sure pligter.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 26. mar 2016, 12:01

Jeg har (desværre? :gruble: ) ofte fået at vide, at jeg er født i det forkerte årti, fordi jeg virkelig godt kan lide husligt arbejde. Opvask, tøjvask, bagning, syning. Jeg elsker det. Jeg gider ikke rigtigt støvsuge, vaske gulv eller tørre støv af, men det skal jo gøres. Resten er jeg dog ret begejstret for.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2238

Indlægaf Zombie » 26. mar 2016, 14:14

Organisering/grundig oprydning.

Jeg ser ofte videoer fra YouTube om, hvordan man bedst organiserer sit loot.

Og jeg elsker at smide ud/sortere.

Det er først kommet inden for de sidste to år. Konsekvensen af at bo et menneske og en hund på 27 kvm2 i alt.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2238

Indlægaf Zombie » 26. mar 2016, 14:15

Usj, elsker også at sy, min symaskine hedder Bertha ligesom maskinen fra børnetime.
1
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 26. mar 2016, 15:28

Jeg elsker at støvsuge! Elsker det bare! Især hvis det er "beskidt" - mine forældre har to hunde, der ved at smide vinterpels - jeg har støvsuget hver dag, nogle dage 2 :D

Og at vaske tøj - og sengetøj om foråret og sommeren. Lækkert!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3432

Indlægaf HappyPaww » 26. mar 2016, 15:40

Det der giver meget tydelige resultater, fx afkalkning, overens og vinduespudsning. Det er ret sjældent jeg tager mig sammen til det, men når jeg gør, er det en super god fornemmelse bagefter.

Madlavning og indkøb kan jeg rigtig godt lide - dog ville jeg gerne undgå at slæbe varer og sætte på plads :D

Jeg absolut hader at støvsuge :sur:

Jeg rengøring i øvrigt oftest badeværelset når jeg er nøgen og på vej i bad så jeg kan plaske med vand :lol:
0
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 26. mar 2016, 17:11

Lave mad og bage. Vasketøj er også ok, det er nemt og man får rent tøj. Tørre af rundt omkring og gulvvask synes jeg er meget hyggeligt ☺
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 26. mar 2016, 19:56

Vi har faktisk fordelt vores huslige arbejde herhjemme nogenlunde efter, hvad vi kan lide.

Jeg står for alt vedrørende madlavning; madpakker, madplan, hovedparten af indkøb, madlavning til aften, forberedelse af morgenmad, styr på fryser, styr på at få en måltidskasse indimellem osv.
Jeg står også for at gøre badeværelse rent, tørre støv af, desinficere dørhåndtag og gøre køkkenmaskiner og hårde hvidevarer rene. Alt det går fra "YAY :love:" til "fint nok" på glædesskalaen.

Min kæreste står for sengetøj, alt vdr. tøjvask, støvsugning, opvask og at gå ned med skrald.

Alm. oprydning er vi fælles om, men vi holder det nu bare ryddeligt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 323

Indlægaf Myresluger » 26. mar 2016, 21:04

Det er godt nok et svært spørgsmål.. Hmmmm jeg kan godt lide at bage det er vist stort set det!

For mig er huslige ting en sur pligt.. Hverken madlavning, rengøring eller oprydning er sjov.. Derfor har jeg i mange år betalt mig fra rengøring.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 27. mar 2016, 00:23

Havearbejde, faktisk betragter jeg det som et privilegium, da jeg boede i lejlighed tog jeg nogengange ned til min far og gav skvalderkålen en omgang på nogle timer.

Jeg er så også så langsom så jeg har altid noget der skal klares også selvom jeg bruger mange timer året rundt og vi kun har en almindelig rækkehushave.

Det er dog en lidt mere interessant en af slagsen end de fleste på samme størrelse vil jeg mene.

Alt andet husligt hader jeg, fra madlavning til tøjvask og i særdeleshed at vaske gulv som jeg desværre er nødt til at gøre grundigt hver dag pga timerne i haven.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. mar 2016, 00:39

Onsdags- og lørdagssex.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 27. mar 2016, 05:38

Jeg elsker at støvsuge.

Havearbejde er også meget højt oppe på listen, på nær at klippe hæk.

Opvask er jeg begyndt at være træt af.
Har aldrig ejet en opvaskemaskine og charmen ved at stå der i timevis er ved at fordufte.

Det er skønt at sætte en maskine tøj over og tilsvarende ufedt at komme træt hjem og være nødt til at hænge tøj op - på nær hvis vejret endelig egner sig til udendørs ophæng.

Jeg kan også virkelig godt li' at rydde op og evt flytte møblerne rundt.

Madlavning skal jeg tage mig alvorligt sammen til at gøre.
Bestikkelse, nærmest.
0

Tilbage til "Livets forhold"