Når hjertet ikke kan finde ud af, hvad det vil.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 501

Når hjertet ikke kan finde ud af, hvad det vil.

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 14:58

Det er ret svært for mig at skrive det her, så jeg håber I vil tage imod det på en pæn måde.

Der er en mand fra min fortid, som ikke vil holde op med at spøge og har gjort det længe nu. I perioder kommer jeg videre og tænker, at det er for det bedste, at det aldrig blev til noget seriøst mellem os, og at der heller aldrig skal blive det. I andre perioder bliver jeg overbevist om, at han er manden i mit liv, eller at vi i det mindste bare burde prøve et forhold af. Sidstnævnte perioder kan udmønte sig på to måder: Enten finder jeg troen på, at vi nok skal finde sammen en dag, selvom det ikke skal være lige nu. Eller også græder jeg og føler mig ulykkelig over, at jeg sidder fast og ikke kan komme over det og at det her er min skæbne. Jeg befinder mig nu i en sådan periode, og det er derfor jeg har brug for at sætte ord på det. Det føles som et skridt frem og to tilbage.
Jeg er usikker på, hvor han reelt står i forhold til mig. Jeg fortalte ham for et halvt år siden, at jeg ønskede at vi skulle prøve et forhold sammen. Han afviste, og jeg tog derefter afstand. Men han er ikke en, jeg kan undgå totalt. Jeg er ved at blive komplet sindssyg over, at min kærlighedsliv skal defineres på den her måde. Det har stået på i årevis, og grunden til, at jeg er usikker på hvor jeg har ham, er at han igennem årene har givet modstridende udtryk for sine følelser for mig. Folk omkring ham fortæller mig, at de kan se på ham, at han er glad for mig, og han har selv givet udtryk for det også. Men de få gange, spørgsmålet endelig er kommet på banen, har han altid stukket halen mellem benene og flygtet. Om det skyldes, at han reelt aldrig har villet mig, eller om det skyldes noget andet ved jeg ikke. Det regner jeg egentlig også for ligegyldigt, eftersom resultatet er det samme. Men nu finder jeg mig igen siddende og føle mig ulykkelig over, at jeg ikke kan få ham, og aldrig fik chancen, og føler mig fristet til at kontakte ham og fortælle hvad jeg føler. Men det ville vel bare være dumt? Jeg kan mærke det kilder i fingrene for at skrive til ham og fortælle, at jeg synes han skal droppe den blind date jeg ved, han har i næste uge.

Det der er værst lige nu, er at jeg ikke engang ved, hvad jeg selv vil. En del af mig vil det jo tydeligvis stadig gerne, mens en anden del af mig holder fast i håbet om, at jeg en dag finder en mand, der vil mig 100% og er klar i spyttet omkring det. Jeg tænker at det hele ville blive nemmere at takle, hvis jeg var totalt afklaret med mine følelser. Hvordan finder man ud af, hvad hjertet egentlig vil? Og hvordan kommer man videre fra noget, der bare ikke vil give slip? Jeg er bundet til hvor jeg bor nu de næste par år, men derefter har jeg seriøst overvejet at rykke alle rødder op og flytte væk og starte en ny tilværelse. Jeg føler mig ødelagt af det her på en måde, der ikke synes at kunne repareres igen. Jeg ville ønske jeg kunne gå all in på det, men der er for meget historie til at jeg kan tage springet igen, og jeg føler mig gået i stykker og vil ikke kunne holde til et nederlag.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Re: Når hjertet ikke kan finde ud af, hvad det vil.

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 15:02

Han har jo fortalt dig, at han ikke vil, og selv om det gør ondt, så tror jeg, at du er nødt til at lytte til det, han siger og ikke hvad jeres fælles bekendte mener at kunne se.

Håber snart, du møder ham, der kan få dig til at føle dig elsket og værdsat.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 15:05

Fru Sunshine skrev:Han har jo fortalt dig, at han ikke vil, og selv om det gør ondt, så tror jeg, at du er nødt til at lytte til det, han siger og ikke hvad jeres fælles bekendte mener at kunne se.

Håber snart, du møder ham, der kan få dig til at føle dig elsket og værdsat.

Du har ret. Og det er også det, jeg holder fast i. Hver gang jeg hører fra fælles bekendte, at de mener at kunne se noget, beder jeg dem lade være med at tolke på tingene og lytte til, hvad han selv siger. Mit svar er altid til dem, at han ikke vil mig og de skal lade være med at fortælle mig andet.
Det er dog meget mere til historien end det. Han har fx adskillige gange erklæret sin kærlighed til mig i fuldskab, og det er bare så skide svært at tænkte "dine ord gælder ikke, for jeg ved godt du i virkeligheden ikke vil mig", når man er så følelsesmæssigt investeret i det, og ordene kommer fra hans egen mund.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 15:31

Det er ikke nemt, når han mener noget andet i fuldskab, men når han ikke vil noget, når han er ædru, så tror jeg ikke på det.

Jeg forstår godt, du bliver forvirret.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 15:53

Fru Sunshine skrev:Det er ikke nemt, når han mener noget andet i fuldskab, men når han ikke vil noget, når han er ædru, så tror jeg ikke på det.

Jeg forstår godt, du bliver forvirret.

Jeg tror heller ikke på det. Mine bekendtes kommentar til det er, at det netop er i fuldskab, man giver udtryk for, hvad man inderst inde føler (såfremt der er en kontinuitet i det). Men den køber jeg ikke.
Det er ikke så meget forvirringen, der gør ondt. For på det punkt vælger jeg at se meget sort og hvidt på tingene: Han vil bare ikke. Jeg bliver bare vred over, at han skal mene noget andet i fuldskab, når han ved hvor meget smerte det har forårsaget mig.
Senest rettet af Grissebassen 23. aug 2015, 15:59, rettet i alt 1 gang.
2
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 15:57

Yvooonne skrev:Jeg har en fyr der minder om din... Ikke at situationerne er helt ens men jeg genkender følelsen. Jeg snakkede om mænd med en psykolog (som jeg gik hos grundet mine forældre) og hun sagde noget meget klogt som hjalp mig videre - jeg tænker ikke på ham på samme måde længere. Selvom jeg i laaaaang tid jævnligt tænke på ham og kunne gå ind og ud af de reaktioner du også er inde på.

Det hun sagde til mig var: Måske kunne jeg kigge på denne her fyr som et bud på en mand der indeholder nogle kvaliteter jeg virkeligt blev tiltrukket af. Og når jeg havde fundet de ting så kunne jeg kigge efter de kvaliteter i en anden mand. Det giver bare så god mening for mig. Ja han var mandEN - bare ikke lige ham that is - men en anden der deler mange elementer med ham - men som så også tør gå ind i forholdet med hele sit hjerte, med alt hvad han er og så tage den derfra.

Jeg er ked af, at du kan genkende følelsen, for den er noget af det mest smertefulde jeg har oplevet.
Jeg har forsøgt at tænke på samme måde, som din psykolog forslår, og lede efter mænd, der matcher ham på de punkter, jeg er tiltrukket af hos ham. Det er endnu ikke lykkes at finde en. Jeg er dog ikke rigtig fan af dem approach, fordi det for mig meget fik mig til at sammenligne de mænd jeg mødte. Og det tror jeg ikke er sundt, men tværtimod holder mig endnu mere fast. Så jeg har mere dyrket den omvendte approach: At lede efter en mand, der har de kvaliteter, som gør at det ikke vil kunne fungere med ham. Fx en der er klar i spyttet om sine følelser og er rimelig konsekvent omkring det. Men din psykologs tilgang har da klart gjort mig klogere på, hvad jeg egentlig ønsker af en mand.
1
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 16:59

Yvooonne skrev:Det er jo på sin vis dejligt med kærlighedsudmeldingerne når han er fuld, men det fastholder dig også i den situation du står i. Så jeg ville nok frabede mig de ord.

Døren er lukket så meget som jeg overhovedet er i stand til.
Jeg har frabedt mig kærlighedserklæringerne, men det har som regel kun en kortvarig effekt :nej:
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 23. aug 2015, 17:09

Grissebassen skrev:
Yvooonne skrev:Det er jo på sin vis dejligt med kærlighedsudmeldingerne når han er fuld, men det fastholder dig også i den situation du står i. Så jeg ville nok frabede mig de ord.

Jeg har frabedt mig kærlighedserklæringerne, men det har som regel kun en kortvarig effekt :nej:

Kunne det tænkes, at hans kærligheds erklæring er reel nok - Men at det blot ikke er sådan "kæreste-kærlighed", men mere "du er et fantastisk menneske-kærlighed"?
1
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 17:13

Tibbler skrev:
Grissebassen skrev:

Kunne det tænkes, at hans kærligheds erklæring er reel nok - Men at det blot ikke er sådan "kæreste-kærlighed", men mere "du er et fantastisk menneske-kærlighed"?

Det er vel ikke utænkeligt, men de er oftest suppleret af en fysisk tilnærmelse og hentydninger til vores historik.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 23. aug 2015, 17:24

Grissebassen skrev:
Tibbler skrev:
Grissebassen skrev:

Det er vel ikke utænkeligt, men de er oftest suppleret af en fysisk tilnærmelse og hentydninger til vores historik.

Ja ok, så er det lidt svært at gøre det til en ren venskabelig kærlighedserklæring :gruble:

Det er også bare så svært, når man kommer til at lave en "Hvis nu bare...", eller "det kunne jo være..", når man sidder for sig selv og filosoferer eller dagdrømmer. Når der er noget man bare så gerne vil, og har bare en lille flig af en mulighed, så kan den være rigtig svær at slippe.
Så falder man i staver over det der kunne være, og kunne komme til at ske; indtil realiteterne får kæmpet sig frem i bevidstheden og stikker lidt til en. For av...det gør jo lidt ondt, hver gang man lige skal minde sig selv om, at det jo ikke blev til noget og nok heller ikke kommer til det.

Jeg har haft lidt det samme med et job jeg virkelig gerne ville have haft på et tidspunkt....og bare var så tæt på få.
1
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 17:29

Tibbler skrev:
Grissebassen skrev:
Tibbler skrev:
Grissebassen skrev:

Ja ok, så er det lidt svært at gøre det til en ren venskabelig kærlighedserklæring :gruble:

Det er også bare så svært, når man kommer til at lave en "Hvis nu bare...", eller "det kunne jo være..", når man sidder for sig selv og filosoferer eller dagdrømmer. Når der er noget man bare så gerne vil, og har bare en lille flig af en mulighed, så kan den være rigtig svær at slippe.
Så falder man i staver over det der kunne være, og kunne komme til at ske; indtil realiteterne får kæmpet sig frem i bevidstheden og stikker lidt til en. For av...det gør jo lidt ondt, hver gang man lige skal minde sig selv om, at det jo ikke blev til noget og nok heller ikke kommer til det.

Jeg har haft lidt det samme med et job jeg virkelig gerne ville have haft på et tidspunkt....og bare var så tæt på få.

Ja, det er meget det, der går mig på. At det var så tæt på, og så alligevel ikke. Det sker heldigvis sjældnere og sjældnere, at døren kommer på klem igen og jeg får tilgabefald. Men det gør bare så skide ondt, fordi jeg bliver så frustreret over mig selv hver gang over, at jeg ikke bare kan komme videre.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 18:05

Ting tager tid. Desværre.

Men du er jo allerede kommet langt, når du nu har erkendt, at det ikke skal være.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2015, 18:56

Fru Sunshine skrev:Ting tager tid. Desværre.

Men du er jo allerede kommet langt, når du nu har erkendt, at det ikke skal være.

Ja, tid kan gøre meget. Det har stået på i årevis, sådan som det er nu. Der har da sket fremgange. Men jeg frygter lidt, at det aldrig går helt væk.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 19:00

^Det gør det. Det er jeg sikker på.
Du rykker jo langsomt men sikkert i den rigtige retning.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9690

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2015, 20:10

Jeg har været i en situation, der lidt lignede din. Eneste der hjalp var, at skære ham helt ud. Helt.
Jeg kan godt se, at det måske er svært i jeres tilfælde, men min flirt og jeg har også samme omgangskreds, men jeg holdt simpelthen op med, at konversere med ham kun os to. Ellers undskyldte jeg mig og holdt mig på afstand. Det var svært, men det hjalp. Idag synes jeg at han opførte sig som en klaphat og jeg værdsætter mit venskab med ham, men er ovre det andet.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Forhold og sex"