Når hjertet ikke kan finde ud af, hvad det vil.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2266

Re: Når hjertet ikke kan finde ud af, hvad det vil.

Indlægaf Zombie » 24. aug 2015, 06:24

Jeg har også haft sådan en fyr i mit liv. Jeg har så stadigvæk haft forhold osv., men hver gang jeg var single, kunne jeg ende med at deale med både følgevirkningerne efter et brud OG følgevirkningerne efter, endnu en gang at have fået smidt en kærlighedserklæring i ansigtet, som der ikke var hold i, når promillerne lagde sig igen.

Det eneste, der hjalp for mig, var at cutte alle bånd. Også selvom det var praktisk besværligt og svært, og medførte at nogle fælles bekendte måtte ryge i svinget.

Først da mit liv var helt "rent" og uden ham, og jeg hverken så hans navn tilfældigt på Facebook når han kommenterede på en andens væg, eller jeg skulle håndtere at vi begge deltog i et event.
Først da der var aldeles fred fra ham, begyndte det at ændre sig. Uden den konstante påvirkning og påmindelse, var det nemmere for mig at holde fast i, at det var fortid og slut.

Jeg ved ikke, hvordan jeg ville have det, hvis jeg rendte ind i ham nu. Jeg tror, at jeg ville være okay med det, fordi jeg er så forelsket i min kæreste som jeg er. Men jeg holder ham helt ude af mit liv, for jeg gider ikke spilde mere af min tid.
1
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 499

Indlægaf Grissebassen » 24. aug 2015, 09:31

Skumfidusen skrev:Han VIL dig jo ikke. Jeg synes sådan noget er totalt ubrugeligt; han viser dig med sin adfærd at han er vægelsindet og ikke specielt optaget af at erobre dig og er det sådan en mand du ønsker skal være din? En, som tydeligvis ikke er videre opsat på at være sammen med dig, men gerne vil dagdrømme lidt sammen med dig over at hvis nu han følte det rigtige, så ville det da være meget cool?

Du spinder dig selv ind i ungepigesværmerier og pisser dit liv væk på den måde. I årevis. I årevis har du sat dig selv på hold, for tænk nu hvis han pludselig bliver en anden. Men tænk nu hvis DU blev en anden og tog hånd om dit liv og lugede sådan en gut ud og i stedet for at være bænkevarmer til din egen fest og bagsædepassager i dit eget liv, tog en beslutning om at det er bare ikke en kamp der er værd at kæmpe? Så sker der måske noget.

Ja, undskyld hvis jeg bliver lidt bidsk, men du spilder godt liv på en tabt sag.

Jeg synes egentlig det er unødvendigt af dig at være bidsk, som du selv kalder det :blush2:
Jeg skriver netop, at jeg har taget afstand, så meget som muligt under omstændighederne, og overvejer at flytte væk, når det bliver en muliglighed. Og at jeg har valgt at placere ham i vil ikke-kassen i hovedet, uanset hvad der måtte ske. Så jeg forstår slet ikke, hvad det er for en kamp, du refererer til. Det er ikke rigtigt min skyld, at han opfører sig som en klaphat, når han er fuld og hælder lort ud. Så du ikke rigtigt stille mig til ansvar for at være ufrivilligt modtager i sådan en situation. Jeg fjerner mig fra situationen og beder ham stoppe det. Hvad andet havde du forestillet dig jeg kunne gøre?
Senest rettet af Grissebassen 24. aug 2015, 09:35, rettet i alt 1 gang.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 24. aug 2015, 09:33

kidkomb skrev:Jeg har været i en situation, der lidt lignede din. Eneste der hjalp var, at skære ham helt ud. Helt.
Jeg kan godt se, at det måske er svært i jeres tilfælde, men min flirt og jeg har også samme omgangskreds, men jeg holdt simpelthen op med, at konversere med ham kun os to. Ellers undskyldte jeg mig og holdt mig på afstand. Det var svært, men det hjalp. Idag synes jeg at han opførte sig som en klaphat og jeg værdsætter mit venskab med ham, men er ovre det andet.

Jeg er glad for, at det endte godt og i trods alt kan finde ud af, at have et venskab. Jeg har desværre ikke mulighed for at skære ham helt ud, men jeg håndterer det på samme måde som dig :)
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 24. aug 2015, 10:57

Skumfidusen skrev:
Grissebassen skrev:Jeg synes egentlig det er unødvendigt af dig at være bidsk, som du selv kalder det :blush2:
Jeg skriver netop, at jeg har taget afstand, så meget som muligt under omstændighederne, og overvejer at flytte væk, når det bliver en muliglighed. Så jeg forstår slet ikke, hvad det er for en kamp, du refererer til. Det er ikke rigtigt min skyld, at han opfører sig som en klaphat, når han er fuld og hælder lort ud. Så du ikke rigtigt stille mig til ansvar for at være ufrivilligt modtager i sådan en situation. Jeg fjerner mig fra situationen og beder ham stoppe det. Hvad andet havde du forestillet dig jeg kunne gøre?

Du skriver at du stadig ind i mellem tænker på at det skulle være jer to - at du i perioder tænker han skal være manden i dit liv. Du sidder fast og kan ikke komme videre. Det er din "skæbne", du er usikker på hvor han reelt står i forhold til dig, du er ved at blive sindssyg over at dit kærlighedsliv skal defineres på den her måde. Jeg taler ikke om episoderne når han er fuld, men at du tillader dine egne tanker i flere år at blive hængende i det dynd med en mand der tydeligvis ikke rigtigt gider dig. Der er ingen grund til at være usikker på noget. Dit kærlighedsliv bliver ikke defineret af ham eller af omstændighederne - det bliver defineret af DIG.

Så langt er vi enige. Men når hjertet og hovedet ikke vil det samme, så er det svært at være stærk 24/7 og ikke engang i mellem få et tilbagefald, hvor man føler sig magtesløs og græder lidt over den spildte mælk, i stedet for at kvinde sig op og gøre rent efter det.
Jeg er imponeret over det, hvis du kan. Men jeg kan ikke være stærk 24/7. Uanset hvordan mit liv kommer til at arte sig, vil jeg altid have perioder, hvor jeg føler mig svag og har lidt ondt af mig selv, om det så er over det ene eller det andet. Og jeg håber da at debatten her vil kunne bruges til at søge trøst i sådanne perioder, om det så skyldes en mand eller noget andet.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9674

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2015, 11:01

Grissebassen skrev:
Skumfidusen skrev:
Grissebassen skrev:Jeg synes egentlig det er unødvendigt af dig at være bidsk, som du selv kalder det :blush2:
Jeg skriver netop, at jeg har taget afstand, så meget som muligt under omstændighederne, og overvejer at flytte væk, når det bliver en muliglighed. Så jeg forstår slet ikke, hvad det er for en kamp, du refererer til. Det er ikke rigtigt min skyld, at han opfører sig som en klaphat, når han er fuld og hælder lort ud. Så du ikke rigtigt stille mig til ansvar for at være ufrivilligt modtager i sådan en situation. Jeg fjerner mig fra situationen og beder ham stoppe det. Hvad andet havde du forestillet dig jeg kunne gøre?

Du skriver at du stadig ind i mellem tænker på at det skulle være jer to - at du i perioder tænker han skal være manden i dit liv. Du sidder fast og kan ikke komme videre. Det er din "skæbne", du er usikker på hvor han reelt står i forhold til dig, du er ved at blive sindssyg over at dit kærlighedsliv skal defineres på den her måde. Jeg taler ikke om episoderne når han er fuld, men at du tillader dine egne tanker i flere år at blive hængende i det dynd med en mand der tydeligvis ikke rigtigt gider dig. Der er ingen grund til at være usikker på noget. Dit kærlighedsliv bliver ikke defineret af ham eller af omstændighederne - det bliver defineret af DIG.

Så langt er vi enige. Men når hjertet og hovedet ikke vil det samme, så er det svært at være stærk 24/7 og ikke engang i mellem få et tilbagefald, hvor man føler sig magtesløs og græder lidt over den spildte mælk, i stedet for at kvinde sig op og gøre rent efter det.
Jeg er imponeret over det, hvis du kan. Men jeg kan ikke være stærk 24/7. Uanset hvordan mit liv kommer til at arte sig, vil jeg altid have perioder, hvor jeg føler mig svag og har lidt ondt af mig selv, om det så er over det ene eller det andet. Og jeg håber da at debatten her vil kunne bruges til at søge trøst i sådanne perioder, om det så skyldes en mand eller noget andet.

Præcis, man skal også give sig selv tid og slack. Man (kvinde) skal som regel huske at lade være med, at være for hård ved sig selv :ae:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2015, 11:09

Skumfidusen skrev:
Grissebassen skrev:Så langt er vi enige. Men når hjertet og hovedet ikke vil det samme, så er det svært at være stærk 24/7 og ikke engang i mellem få et tilbagefald, hvor man føler sig magtesløs og græder lidt over den spildte mælk, i stedet for at kvinde sig op og gøre rent efter det.

Det drejer sig ikke om stærk eller svag - det drejer sig om at søge væk og få sine følelser i en anden retning. Jo, det kan være svært i nogle måneder, men du taler om adskillige år. Før eller siden er det altså et valg - der er grænser for hvor længe man kan blive hængende i de følelser og det ikke er et valg. Eller mangel på fravalg, der bare er en anden slags valg.

At være ked af det er ok - at være ked af den samme mand som har vist han for dælen ikke vil noget i mange år; det er noget du selv kan gøre dig fri af. Han gør det ikke og der er kun dig til at tage vare på dit hjerte.

Du har jo ret, Skum, men man skal lige indse det jo. Og det gør hun så nu.
Jeg ved godt, at du sikkert ikke mener det hårdt og det kommer jo af et godt hjerte, men jeg kan alligevel godt forstå grisen, når hun føler hun skal forsvare sig der.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 24. aug 2015, 12:05

Skumfidusen skrev:
kidkomb skrev:Du har jo ret, Skum, men man skal lige indse det jo. Og det gør hun så nu.
Jeg ved godt, at du sikkert ikke mener det hårdt og det kommer jo af et godt hjerte, men jeg kan alligevel godt forstå grisen, når hun føler hun skal forsvare sig der.

Jeg kan jo også så godt forstå hende. Hvis man bare lader følelserne sejle afsted med sig og tror at sådan skal det være fordi man ikke har nogen muligheder for at påvirke, så ligger man ulykkelig og tuder jævnligt og tror man er svag. Men det er ikke svaghed; det er ubeslutsomhed. Det er modvilje mod at lukke en dør HELT i. Jeg kan genkende mig selv som ung i det. Jeg er ikke blevet stærkere med årene, men jeg er blevet klogere og mere kontant. Der er valg at træffe og man kommer til at gøre det og vælger man ikke og accepterer at der er fravalg med, så bliver man ulykkelig. Længe. Over ting man kunne været kommet fri af for længe siden.

Jeg tror du forstår jævnligt anderledes, end jeg gør. Jeg er bestemt enig med dig i, at man skal kæmpe for at komme videre og komme fri. Og det er også det jeg vælger at gøre i 75% af de tilfælde, hvor følelserne overmander mig. Men i de sidste 25% af tilfældene, vælger jeg i stedet at græde ud og lade følelserne sejle. I situationen fordi jeg ikke føler jeg har et valg, men selvfølgelig har man da et valg. Når jeg vælger at græde ud, er det fordi jeg ikke er i stand til at holde mine følelser under kontrol altid og ignorere det der gør ondt, for i så fald ville jeg få et meget distanceret og kynisk forhold til mig selv, og det tror jeg ikke er sundt. Så vil jeg hellere lægge mig ned og lade følelserne sejle og acceptere smerten indtil jeg bliver træt af at græde, og derefter rejse mig igen.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2266

Indlægaf Zombie » 25. aug 2015, 06:36

Men sådan helt lavpraktisk, hvis du ikke allerede gør det, så bør du ikke sætte dig selv i situationer, hvor han kan være fuld og komme hen, og hælde lort ud over dig.

Sådan helt lavpraktisk, bør du undgå ham, også selvom det betyder at sige nej til din venindes fødselsdag eller den fede fyraftens-drink med jobbet, eller hvad det nu end kan være.

At placere dig selv i sociale kontekster med manden, er en rigtig skidt idé. Fordi du VED, at der er en risiko for, at han vil opsøge dig når fuld. Og fordi denne viden med al sandsynlighed vil vende sig i dit hoved mere end én gang den aften, og det fastholder dig i en fokusering på ham og hele situationen med ham, som ikke er sund.
1
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4537

Indlægaf Akehurst2 » 25. aug 2015, 08:04

Det samme som Zombie siger.

Du skriver, at det er svært at undgå ham - men er det virkelig umuligt? Altså, er han din chef eller hvordan? For ellers synes jeg også, du skal gøre dit yderste for at undgå ham, simpelthen for at få ham på afstand. Når dine venner godt ved, du slås med det her (regner jeg med ud fra hvad du skriver om deres bemærkninger), så kan de også godt forstå hvis du trækker dig fra arrangementer i en periode.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 08:23

Og kommer han over til dig, når han er fuld, så kan du altså sagtens sige til ham, at du ikke gider at snakke med ham, når han har drukket. Det er ærlig snak og det bør han altså respektere.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Forhold og sex"