Er det forkert at forvente selvstændigt initiativ?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3744

Re: Er det forkert at forvente selvstændigt initiativ?

Indlægaf Novella » 29. mar 2016, 13:17

Jeg synes også det lyder røvkedeligt, men igen... Min svigerfamilie gør præcis det samme. 'Så var vi til påskefrokost med Carlo og Alice og vil du tænke, der var tre slags sild, og så fik vi fiskefileter.. Og der var også æg og rejer og... '

Jeg sidder bare og nikker og smiler og siger okay :D
5
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 29. mar 2016, 14:00

Det her er skrevet i absolut bedste mening, men har du overvejet at det måske er dig, der har for høje forventninger til andre generelt?

Du har lavet en del tråde med den fællesnævner, at du er er utilfreds og føler dig forbigået på den ene eller anden måde, altid med temaet af, at du havde forventet en bestemt ting, og "Kan det være rigtigt, at folk ikke...?", når det så ikke bliver opfyldt.

Jeg skriver ikke for at hænge dig ud, men fordi det må være enormt hårdt at være skuffet over andre så ofte. Har du tænkt over, hvorfor de her ting går dig så meget på? Hvorfor du har et så stort behov for at blive set (for det er vel egentlig meget det, det handler om), at så relative småting kommer til at fylde så meget for dig?
5
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4534

Indlægaf Akehurst2 » 29. mar 2016, 14:09

HerErJeg skrev:Sådan er det stadigvæk, ja. Sjovt nok, så kan snakken omkring bordet jo godt blive "krydret" med historier om, "...at så var vi engang i" "...og så skete der...". Det må jo være gamle minder i så fald, hvorfor ikke have lyst til at få fyldt depotet op igen?

Har du prøvet at spørge dem?
1
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 29. mar 2016, 14:20

I forhold til det praktiske, så tænkte jeg, da jeg da jeg læste tråden, at af og til kan man måske også fremstå som den, der "bare" gøre de der ting - laver mad, planlægger osv. Hvor det er blevet en norm/en rolle i dét fællesskab at X altid laver mad. Måske fordi hun/han engang har givet udtryk for godt at kunne lide det eller i hvert fald ikke have noget imod det el lign.
Jeg kan i hvert fald tage mig selv i, at det altid er mig der gør en bestemt ting i en bestemt gruppe og sådan er det ligesom bare blevet.
Jeg tror ikke at folk af ond vilje nødvendigvis ikke gider hjælpe til og syes fint man uden de store dikkedarer kan sige at man ønsker det anderledes
4
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4534

Indlægaf Akehurst2 » 29. mar 2016, 15:32

Alphilia skrev:I forhold til det praktiske, så tænkte jeg, da jeg da jeg læste tråden, at af og til kan man måske også fremstå som den, der "bare" gøre de der ting - laver mad, planlægger osv. Hvor det er blevet en norm/en rolle i dét fællesskab at X altid laver mad. Måske fordi hun/han engang har givet udtryk for godt at kunne lide det eller i hvert fald ikke have noget imod det el lign.
Jeg kan i hvert fald tage mig selv i, at det altid er mig der gør en bestemt ting i en bestemt gruppe og sådan er det ligesom bare blevet.
Jeg tror ikke at folk af ond vilje nødvendigvis ikke gider hjælpe til og syes fint man uden de store dikkedarer kan sige at man ønsker det anderledes

Det kan jeg godt genkende. Fx når vi er på ferie med min svigerfamilie, hvor de voksne let kommer til at karte rundt og ordne som de altid har gjort, hvor man ligesom glemmer, at mine svigerforældre er ældre mennesker, der måske godt kunne trænge til bare at blive vartet lidt op, og hvor "børnene" efterhånden er voksne, og derfor skal løfte deres del (jeg gider i hvert fald ikke servere morgenmad for 20-årige tøser med næsen i mobilen....).

Men det skal man da bare snakke om stille og roligt - de færreste vil da modsætte sig at madlavning og opvask går på omgang.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 29. mar 2016, 15:46

HerErJeg skrev:
Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg har sørme lov til at undres, og det gør jeg så i stor stil lige for tiden. Vi snakker imnmervæk 14 år, hvor vi aldrig har været nogen steder, bare for hyggens skyld. Det kan jeg simpelthen ikke forstå, at man lige gør sig nogle tanker omkring når familien kommer forbi, som så mange gange før.
Nu for vores drengs vedkommende, så er der heller ikke lige tænkt tanker omkring, jeg ved lige hvad vi kan lave sammen i dag....
Derfor er jeg i større grad begyndt selv at tage hånd omkring at aktivere ham og finde på noget, men jeg er alene om det, der kommer ikke nogen med, og det er da for trist.

Man må altid undre sig - selvfølgelig.

Jeg forstår så ikke helt, at du undrer dig over, at den måde, de har været på i 14 år, sådan er de sørme stadigvæk. Folk ændrer sig jo sjældent, især ikke, hvis de er godt tilfredse.

Hvis de virkelig ikke er til at få med på noget, så er der jo ikke andet at gøre end selv at tage initiativ. Og så evt. skrue ned for (de længerevarende) besøg. Jeg gad da ikke bruge meget ferie på nogen, der holdt fri på en måde, der irriterede mig så meget.

Sådan er det stadigvæk, ja. Sjovt nok, så kan snakken omkring bordet jo godt blive "krydret" med historier om, "...at så var vi engang i" "...og så skete der...". Det må jo være gamle minder i så fald, hvorfor ikke have lyst til at få fyldt depotet op igen?
Det er så iøvrigt mig der er manden i forholdet, bare lige for at rydde en misforståelse af vejen.

Fordi det er deres måde at hygge sig på. Det er der da ikke noget galt i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"