Blive eller gå...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Re: Blive eller gå...

Indlægaf Pjeps » 23. aug 2015, 19:39

Jeg forstår dig godt lidt.

Men jeg forstår også gruppen, hvad med næste gang der støder en partner til, skal h*n så også bare med , der er ingen der garanterer at der vil være lige så god kemi med de kommende partnere. Og så kan man jo ikke sige nej, hvis man først har sagt ja til en.

Og I min verden behøver man jo ikke lave alting sammen med sin partner, det er sgu også vigtigt at pleje sine relationer fra før man fik en kæreste.
4
:ninja:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4153

Indlægaf decibell » 23. aug 2015, 19:47

Ja, jeg har nogle tanker om det. Men det er sikkert ikke i den retning, du selv er på vej.

Jeg kan godt forstå dem. Det behøver ikke have en dyt at gøre med, om de kan lide hende eller ej. Det kan være, at det simpelthen bare ikke er lige så sjovt, når hun er med, om det så skyldes, at du ikke er lige så sjov, når hun er med, eller om hun bare får påvirket synergien, I plejer at opleve sammen.

Vi opfører os forskelligt i forskellige konstellationer og over for forskellige mennesker, og hvis de er singler, kan det også påvirke, hvordan de ser på folk i parforhold. Om man vil det eller ej, så begynder man at prioritere og opføre sig anderledes, når man er i forhold, især når det er så seriøst som jeres. Du skriver det jo selv, at du prioriterer hende meget, hvilket er helt forståeligt. Men måske kan de også føle den prioritering på anden vis, hvis du fx taler mere om hende, kort sagt at hun "fylder" mere?

Jeg siger ikke, at du er forkert på den ved at ønske, at hun er med. Det er jo naturligt at ønske det. Men måske forventer du for meget af dem, når du også vil have, at de skal sidestille hende med dig? Og hvorfor er det nødvendigt? Ja, I er glade for hinanden, hvilket er så skønt, og I har ikke så meget tid sammen, men I kan jo også få behov for at have noget, der er helt jeres eget hver især? Faktisk synes jeg selv, at det kan være lidt farligt at dele for meget, når man er et par. Netop fordi man risikerer at blive for synkrone på en måde. Bevar muligheden for at opleve ting hver især, som I så forhåbentlig kan berige hinanden med, når de input, I får ud af det, påvirker jer videre i livet.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Indlægaf Pjeps » 23. aug 2015, 19:57

Skumfidusen skrev:
Pjeps skrev:Jeg forstår dig godt lidt.

Men jeg forstår også gruppen, hvad med næste gang der støder en partner til, skal h*n så også bare med , der er ingen der garanterer at der vil være lige så god kemi med de kommende partnere. Og så kan man jo ikke sige nej, hvis man først har sagt ja til en.

Og I min verden behøver man jo ikke lave alting sammen med sin partner, det er sgu også vigtigt at pleje sine relationer fra før man fik en kæreste.

Alle andre HAR haft deres partnere med, men ingen af dem er blevet sammen. Hvis en af dem om 2-3 år står med en partner de har været sammen med så længe, så synes jeg det vil give god mening at de kommer med. Især hvis de har deltaget så mange gange.

Vi laver jo netop langt fra alting sammen. Hver anden uge ses vi ofte slet ikke, så vi laver temmelig meget hver for sig.

Min kæreste er ikke bare sådan en strejfer, der lige har holdt til hos mig lidt tid og vupti skal hun med ind. Gruppen har vel mødtes i 3½-4 år og min kæreste og jeg har så været sammen de 2½ år af den tid og hun har deltaget jævnligt i vel 2 af årene og med stigende frekvens det sidste år.

Men når du frier , bliver gift, så er i vel sammen hver uge?

Jeg synes stadig at gruppen godt kan ønske at gruppen forbliver som udgangspunktet, selv om der har været tidligere og nuværende kærester med. Og hvis Du og kæreste alligevel ikke ses hver 2. Uge, så er det vel bare der gruppen lægger sine aktiviteter? ( eller er det børneuge?)

Du bad om at få andres syn på sagen, nu har jeg givet mit syn. Men i sidste ende er det dig der skal afgøre om du vil forblive en del af en gruppe du godt kan lide at hænge ud med, eller om du skal hoppe ud af den sammenhæng. Er det muligt at se menneskerne fra gruppen uden at være en del af gruppen ?
0
:ninja:
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 343

Indlægaf Daflo » 23. aug 2015, 20:02

Som jeg forstår det er din kæreste ofte med når i mødes, der er bare blevet sagt nej til at hun er fast medlem af gruppen? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er der ikke tale om at hun ikke er velkommen, men at de andre har lyst til at i mødes bare de oprindelige indimellem. Set udefra virker det som et fint kompromis hvor der både bliver taget hensyn til jer og til gruppen.
Jeg tror det vil blive svært at melde sig ud af gruppen, men samtidig bevare venskaberne ved siden af. Mon ikke konflikten flytter med over i de enkelte venskaber?
1
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 23. aug 2015, 20:05

Er gruppen kun fyre? Eller er det begge køn? Er det begge køn, kan jeg ikke forstå vennerne. Er det kun fyre, kan jeg udmærket godt forstå dem og havde valgt som dem

(Forudsat det kun er fyre) Så har de jo helt ret i at det ikke har noget med din kæreste at gøre, som de godt kan lide og med garanti er en hamrende dejlig pige. Det er bare ikke det samme som at man lukker kvinder ind i det de andre jo så åbenbart anser for en mandegruppe

Er det begge køn, så se bort fra ovenstående afsnit hehe. Så er de bare mærkelige
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1384

Indlægaf D.itsen » 23. aug 2015, 20:08

Hun er velkommen en god del af gangene, men flokken ønsker ikke at hun pr default skal være med?

Sorry, men jeg forstår dem godt.Vi snakker 2-3 gange om året hvor hun ikke er velkommen, udfra det du beskriver? Jeg ville som ven være lidt træt af at jeg ikke engang så få gange om året kunne se min ven uden kæreste. Uanset hvor godt jeg så kunne lide vedkommende. Jeg er helt med på at I har et presset liv, men det er jeres valg. Og ja, så må du jo også vælge om du vil leve med at der er nogle gange om året hvor hun ikke velkommen, hvis du vil den flok venner
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4266

Indlægaf Flora » 23. aug 2015, 20:09

Har du spurgt dem hvad baggrunden er for deres udmelding?
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 23. aug 2015, 20:09

Skumfidusen skrev:
Code71 skrev:Er gruppen kun fyre? Eller er det begge køn? Er det begge køn, kan jeg ikke forstå vennerne. Er det kun fyre, kan jeg udmærket godt forstå dem og havde valgt som dem

(Forudsat det kun er fyre) Så har de jo helt ret i at det ikke har noget med din kæreste at gøre, som de godt kan lide og med garanti er en hamrende dejlig pige. Det er bare ikke det samme som at man lukker kvinder ind i det de andre jo så åbenbart anser for en mandegruppe

Er det begge køn, så se bort fra ovenstående afsnit hehe. Så er de bare mærkelige

Vi er tre af hver. Et par, tre singler (som jo så er to kvinder og en mand) og mig.

Okay så forstår jeg dem heller ikke overhovedet. Hvad hvis du nu på en eller anden måde fik dem forklaret at du altså har for at fri til hende her. Så hun kommer til at være der læææææænge? Tror du så ikke de ombestemmer sig?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 343

Indlægaf Daflo » 23. aug 2015, 20:14

Skumfidusen skrev:
Daflo skrev:Som jeg forstår det er din kæreste ofte med når i mødes, der er bare blevet sagt nej til at hun er fast medlem af gruppen? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er der ikke tale om at hun ikke er velkommen, men at de andre har lyst til at i mødes bare de oprindelige indimellem. Set udefra virker det som et fint kompromis hvor der både bliver taget hensyn til jer og til gruppen.
Jeg tror det vil blive svært at melde sig ud af gruppen, men samtidig bevare venskaberne ved siden af. Mon ikke konflikten flytter med over i de enkelte venskaber?

Hun har været med mange gange og mere og mere. Så ja, hun er velkommen, bare ikke på fast basis. Hun føler sig, for mig fuldt forståeligt, afvist ved døren i en klub hun ellers har haft sin gang meget i og hun har slet ikke lyst til at deltage mere. Det tror jeg heller ikke jeg ville have lyst til hvis det havde været omvendt.

Kan godt være det kommer til at koste venskaberne. Der er dog ikke som sådan tale om en konflikt eller om vrede; bare om at jeg vil melde mig ud. Men jeg er klar over det kan koste forbindelsen til de andre. Til en af dem gør det helt sikkert. Til en gør det sandsynligvis og til de tre sidste, der tror jeg ikke det gør, men jeg kan jo ikke vide det med sikkerhed.

Jeg kan sagtens forstå hendes følelser, det er svært ikke at opfatte det på den måde. Jeg tror at jeg i første omgang ville prøve at slå koldt vand i blodet, og se om følelsen af afvisning fortager sig når i mødes igen. For mig ville måden hun bliver budt velkommen på, og behandlet de næste gange i ses være afgørende.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9682

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2015, 20:14

Jeg melder mig under "det er da noget mærkeligt noget"-fanen.
Jeg ville bede om en forklaring.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4153

Indlægaf decibell » 23. aug 2015, 20:16

Noget må de jo tænke og føle, siden de ikke tog imod dit forslag med åbne arme. Og det kan også være svært at sige sådan noget lige ud, for uanset om du beder dem om ærlighed, ved de jo også godt, at det vil ødelægge noget, hvis de kritiserer eller siger noget negativt om en, som du elsker. Det er en presset situation, de bliver bragt i, og de fleste ville vist vælge den diplomatiske udvej. Derfor tænker jeg, at det måske næppe er realistisk at forvente et 100 % ærligt svar fra dem omkring deres bevæggrunde? Nej, jeg ved det ikke, Skum, jeg gætter bare ud fra mit kendskab til mennesker og deres adfærdsmønstre.

Hvis du har taget beslutningen om, hvem du vil prioritere - og sådan lyder det på mig - så er det egentlig også bare som Log_Lady skriver det. Det er brandærgerligt, men nogen gange er det bare sådan, det må gå. Man kan vel også sige, at I er vokset fra hinanden. :)
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 23. aug 2015, 20:18

Skumfidusen skrev:
D.itsen skrev:Hun er velkommen en god del af gangene, men flokken ønsker ikke at hun pr default skal være med?

Sorry, men jeg forstår dem godt.Vi snakker 2-3 gange om året hvor hun ikke er velkommen, udfra det du beskriver? Jeg ville som ven være lidt træt af at jeg ikke engang så få gange om året kunne se min ven uden kæreste. Uanset hvor godt jeg så kunne lide vedkommende. Jeg er helt med på at I har et presset liv, men det er jeres valg. Og ja, så må du jo også vælge om du vil leve med at der er nogle gange om året hvor hun ikke velkommen, hvis du vil den flok venner

4-5 gange om året, nok. Og jo, vi har jo selvfølgelig selv valgt vores vilkår og at være sammen under de betingelser vi nu engang har. Hun har faldet fuldstændig ubesværet ind når hun har været med og eftersom vi var syv fra starten og et sæt allerede ER et par, så havde jeg forventet at det havde været ret oplagt at hun kom til at deltage fast, når hun nu var med så tit.

men præcis hvad er det hun ikke må deltage i? hvorfor er emnet overhovedet kommet op?
Om nogen var et par fra starten eller ej, er mig underordnet. Hvis historien sammen er lang nok, så er det bare rart nogengange, kun at have folk med der har haft hele turen med.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 20:19

Jeg synes også, det er lidt sært.

Jeg ville til enhver tid vælge min mand frem for venner og har da også gjort det, mens han stadig boede i Norge. Det har der så aldrig været stillet spørgsmålstegn ved, ligesom han automatisk er blevet en del af fællesskaberne. Undtaget naturligvis tøseture.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 23. aug 2015, 20:28

Skumfidusen skrev:
D.itsen skrev:men præcis hvad er det hun ikke må deltage i? hvorfor er emnet overhovedet kommet op?
Om nogen var et par fra starten eller ej, er mig underordnet. Hvis historien sammen er lang nok, så er det bare rart nogengange, kun at have folk med der har haft hele turen med.

Emnet kom op fordi jeg spurgte om hun ikke kunne deltage, nu hun var med så tit og havde det så godt i gruppen. Både i fællesskab og med de enkelte. Hun har været løst med længe og så deltaget mere og mere over det sidste år til halvandet. Hun kender alle i gruppen og der er ikke ting der er foregået som hun ikke er inde i.

Jeg forstår det ikke. Hun er med tit, men nu skule hun være fuldgyldigt medlem? eller? :gruble:

kan godt være jeg bare er træt, men lige nu kan jeg ikke finde logikken
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4266

Indlægaf Flora » 23. aug 2015, 20:28

Skumfidusen skrev:
Flora skrev:Har du spurgt dem hvad baggrunden er for deres udmelding?

Næh, kun en svarede da jeg skrev og det var lidt ukonkret om at hun mente at vi kan løbe tør for plads hos dem med de mindste steder at bo og at mulighederne for at spille bliver mindre når vi er et ulige antal. Vi spiller tit diverse brætspil. Jeg gider ikke rigtigt den slags spil men spiller med fordi jeg holder af selskabet. Selve spillene følger jeg kun overfladisk med i. Jeg har ikke spurgt ud over det.

Så synes jeg egentlig du skal tage en snak med dem. Ikke bare over mail, så bliver det for let at komme med de der afvigende svar. Tag den ansigt til ansigt i stedet næste gang i ses. Eller evt. med en af gangen hvis det er nemmere.

Jeg tænker at hvis du egentlig er ked af at skulle droppe den gruppe eller risikere at miste dem som venner, så er det altså bedre at få snakket om tingene end bare at meddele at nu gider du ikke være med mere. Måske kommer de med en forklaring der gør det mere forståeligt/acceptabelt for dig. Eller de ændrer mening hvis du fortæller dem hvor meget det påvirker dig. Hvis de så bare fastholder pladsmangel og ulige antal til spil (hvilket lyder som dårlige undskyldninger), så er det jo fint at du melder dig ud. Men jeg tænker du måske får et bedre grundlag for at tage det valg hvis du lige får snakket det igennem med dem.
2
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Livets forhold"