Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 435
Likede indlæg: 14017

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Fyrst Eberhard » 12. dec 2018, 10:51

1
Peace!
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 693
Likede indlæg: 8747

Indlægaf Dmitra » 16. dec 2018, 09:25

"Livet er ikke altid en dans på roser eller jo det er det, nogle gange har roserne bare flere torne end andre gange".

Det fløj ud af mig i går, jeg ved ikke om det er en traditionel tillæggelse til "Livet er ikke en dans på roser" eller om det bare var noget jeg opfandt i går.

Nogen der har hørt det før eller var det mon bare en åbenbaring jeg fik i går?
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9447

Indlægaf Lemonella » 16. dec 2018, 09:46

Dmitra skrev:"Livet er ikke altid en dans på roser eller jo det er det, nogle gange har roserne bare flere torne end andre gange".

Det fløj ud af mig i går, jeg ved ikke om det er en traditionel tillæggelse til "Livet er ikke en dans på roser" eller om det bare var noget jeg opfandt i går.

Da min ældste bror og hans kone holdt deres sølvbryllup, udtalte min svigerinde “ja det har jo ikke altid været en dans på roser at være gift med dig, der har ind imellem været mange torne, der skulle klippes væk,”

Så jo, andre har brugt den før dig. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 369
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3597

Indlægaf Lurende Peber » 16. dec 2018, 09:48

Dmitra skrev:"Livet er ikke altid en dans på roser eller jo det er det, nogle gange har roserne bare flere torne end andre gange".

Jeg har jævnligt hørt noget lignende.
“Livet er en dans på roser, men man skal passe på tornene”
“Livet kan være en dans på roser. Og nogen af dem har torne”
Osv
:blomst:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 693
Likede indlæg: 8747

Indlægaf Dmitra » 16. dec 2018, 09:48

Lemonella skrev:

Da min ældste bror og hans kone holdt deres sølvbryllup, udtalte min svigerinde “ja det har jo ikke altid været en dans på roser at være gift med dig, der har ind imellem været mange torne, der skulle klippes væk,”

Så jo, andre har brugt den før dig. :)

Regnede også med den havde været brugt i flere afskygninger, og den du nævner er lidt anderledes, men pointen er den samme :).

Min version vil jeg dog prøve at minde mig selv om fremadrettet hvis jeg har en lidt sortseende periode :cool:.
1
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:

Tilbage til "Generelt"