Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Daine » 10. jul 2016, 11:14

Åh ja. Og alle vidste at båndsalat ikke var en ny fancy salatart, men noget der skulle fikses med en blyant.
6
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 12:32

Prøv at tænk at når vores børn får børn, vil den generation nok slet ikke forstå betydningen at "smække røret på" :skeptisk:
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4137

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 13:01

Animi skrev:Prøv at tænk at når vores børn får børn, vil den generation nok slet ikke forstå betydningen at "smække røret på" :skeptisk:

Det med et "telefonrør" forstår mange allerede ikke. :genert: Jeg skal nogle gange agere helpdesk på arbejdet, når folk ringer ind med loginproblemer, og da kommer jeg ofte til at sige, at jeg bliver lige hængende i røret imens, hvilket nogle ikke helt har forstået. :lol:
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 13:13

Det er faktisk synd. :( Det lyder bare ikke helt så godt at sige "at afbryde samtalen" som at sige "at smække røret på". Det sidste har en mere skæbnesvanger lyd.
6

Brugeravatar
Animi
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 13:15

decibell skrev:Det er faktisk synd. :( Det lyder bare ikke helt så godt at sige "at afbryde samtalen" som at sige "at smække røret på". Det sidste har en mere skæbnesvanger lyd.

Præcis! Det var også fedt når man blev sur i en samtale, og så kunne demonstrere det ved at smække røret på. Det giver bare ikke det samme at trykke hårdt på skærmen :/
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. jul 2016, 13:16

Jeg har lige set et nyligt billede af Miley Cyrus hvor man ikke kan se hendes tunge :8: . Nu er verden da helt af lave.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 13:17

Animi skrev:
decibell skrev:Det er faktisk synd. :( Det lyder bare ikke helt så godt at sige "at afbryde samtalen" som at sige "at smække røret på". Det sidste har en mere skæbnesvanger lyd.

Præcis! Det var også fedt når man blev sur i en samtale, og så kunne demonstrere det ved at smække røret på. Det giver bare ikke det samme at trykke hårdt på skærmen :/

Nej, det er nok også derfor, at nogle kommer til at smide telefonen på gulvet, så den går i stykker. :D
2

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2141

Indlægaf sigge » 10. jul 2016, 15:16

På min arbejdsplads kører vi vores eget gruppespil i Tour de F. managerspil. Det er frivilligt at være med, og der er stor forskel på, hvor seriøst det tages. Personligt er jeg kun med for hyggens skyld, jeg gider ikke at bruge en masse tid på at sætte mig ind i etaper og de forskellige rytteres styrker i de forskellige terræner. Så jeg vælger lidt efter navne, jeg kender, danske ryttere, sjove navne o.lign. Til gengæld synes jeg, det er ret sjovt, hvis jeg kan slå nogle af dem, som går virkelig højt op i det.

I år er der så blevet lovet en præmie til vinderen i vores gruppe, det plejer vi ikke at bruge - håneret er også nok i sig selv. Men så har en af mine kvindelige kolleger fundet på, at der også skal være en særlig præmie til den bedste kvinde. Det, synes jeg, faktisk er noget pjat. For i modsætning til alle de fysiske konkurrencer, vi også har ofte, såsom bowling, golf og fodboldgolf, har kvinder og mænd jo sådan set fuldstændig lige forudsætninger i denne her konkurrence. At det så primært er mændene, der går meget op i det, og derfor vinder, er jo vores egen skyld. Men jeg gider ikke at blive uvenner med min kollega over det, ved at sige det til hende, når hun nu selv synes, det er sjovt. Så jeg håber bare, at jeg ikke bliver den bedste kvinde, så jeg slipper for at tage del i det.
6
computermus
Kort karma: 43
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 898

Indlægaf computermus » 10. jul 2016, 15:30

Nu er du snart en død flue, flue. Hvad ligner det at tee sig som om du var på speed ? Ikke engang altandøren kunne du finde ud af at fise ud af , selvom jeg holdt den åben for dig. Men det er bare ærgerligt, du forpassede chancen for at komme ud i levende live.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 10. jul 2016, 19:06

Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 10. jul 2016, 19:21

Stars skrev:Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:

image.jpg

Ja.
0
Brugeravatar
Rikke
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Rikke » 10. jul 2016, 19:28

Lismaens skrev:
Stars skrev:Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:

image.jpg

Ja.

Mener du det?! :8:

Det er da totalt uforskammet at tage mad i et fremmed hjem uden at spørge først?!
4
:whip:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 10. jul 2016, 19:46

Rikke skrev:
Lismaens skrev:

image.jpg

Ja.

Det er da totalt uforskammet at tage mad i et fremmed hjem uden at spørge først?!

Det ene udelukker jo ikke det andet ;)

Begge dele er uforskammet ... jeg synes måske bare det blev for meget, da en nyindkøbt pose pistacienødder gik ud af døren med en veninde og kom næsten tom tilbage :/

For ikke at tale om alle de cup-nudler, der forsvinder. Eller forsvinder ... de tomme bægre med beskidte gafler står da tilbage på værelset :s
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 10. jul 2016, 19:51

Stars skrev:
Rikke skrev:
Lismaens skrev:

image.jpg

Ja.

Det ene udelukker jo ikke det andet ;)

Begge dele er uforskammet ... jeg synes måske bare det blev for meget, da en nyindkøbt pose pistacienødder gik ud af døren med en veninde og kom næsten tom tilbage :/

For ikke at tale om alle de cup-nudler, der forsvinder. Eller forsvinder ... de tomme bægre med beskidte gafler står da tilbage på værelset :s

Kan du ikke tage en snak med din datter om det? Jeg synes, det er SÅ uforskammet af veninderne ... jeg er måske en gammel skid, men sådan noget var totalt uhørt at gøre da jeg boede hjemme og havde veninder på besøg.
7
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 19:56

Godt jeg ikke købte to poser af de kammerjunkere. Nogle steder skal man bare ikke gå på kompromis
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"